Może od razu 10 ?
https://www.dpreview.com/reviews/ima...37463319028464
Zupełnie uczciwie:
2,5 EV mniej więcej dzieli w wyciąganiu szumów do D750
1,5 EV do 5d Mark IV
0,5 EV do 80d/77d
Może od razu 10 ?
https://www.dpreview.com/reviews/ima...37463319028464
Zupełnie uczciwie:
2,5 EV mniej więcej dzieli w wyciąganiu szumów do D750
1,5 EV do 5d Mark IV
0,5 EV do 80d/77d
O obiektywach wiem prawie wszystko
Miłośnikom wykresów i teoretycznej analizy matryc polecam ten wykres "polepszenia cieni" w miarę wzrostu ISO.
Pokazuje on korzyść z pidwyższenia ISO czyli wzmacniania sygnału, zamiast wyciągania z niedoświetlonego bazowego (natywnego) ISO. Im niższe wartości na wykresie albo bardziej płaskie linie powyżej pewnego ISO, tym bardziej "isoless" jest matryca.
Isoless nie znaczy, że szumy są bezwzględnie mniejsze niż z matrycy, która nie jest isoless. Np. Nikon D5, który jest najmniej isoless zapewne mniej szumi na wysokich iso niż Fuji XT1, który jest najbardziej isoless. To tylko oznacza, że w Fuji jeśli chodzi o cienie, podnoszenie ISO prawie zupełnie nie pomaga względem niedoświetlania na ISO 100.
(Na tym wykresie Fuji i Nikon d850 mają ten sam kolor, ale Fuji to ten najniższy wykres. Co ciekawe, Nikon 750 jest bardziej isoless niż 850. Najbardziej isoleśny Canon to 80d. Co oczywiście nie oznacza, że najmniej szumi na wysokich ISO.)
Shadow Improvement of Photographic Dynamic Range versus ISO Setting
Ostatnio edytowane przez pan.kolega ; 17-09-2017 o 15:07
I don't always shoot wide angle zooms, but when I do, I prefer the 16-35 f/4 IS.
Nie jestem fanem wykresów, ale tak łopatologicznie - co on oznacza ?
O obiektywach wiem prawie wszystko
2 Pytania do posiadaczy 6dII.
1. Czy AF jest wrażliwy na temperaturę barwową światła? (6DI jest)
2. Jaki jest czas synchro dla lampy przy zdjęciach z LV?
Z góry dzięki za odpowiedź
40d/5dIV/R/R6 15/2.8 28/1.8 50/1.8 85/1.4
www.mslezak.pl/blog/
zupełnie uczciwie to 80D i 6DII dzieli 1EV na korzyść 80D co jest wynikiem tragicznym biorąc pod uwagę że pelnoklatkowy sensor ma w takich porównaniach przewagę na dzieńdobry nad cropem wynikającą z samej wielkości pixela, jak widać z postów każdy zaokrągla jak mu pasuje do tezy ale gdyby to było nawet 0.5EV to i tak to niewiele zmienia w ocenie tej matrycy fulframe słabszy od cropa to nie wygląda dobrze
Ostatnio edytowane przez jaś ; 17-09-2017 o 18:24
Jestem szumofobem
S50/1.4A. Mam ostrego kundla.
Używam Lee: BS, LS, Lee Landscape Polarizer 105mm, .6, .9 soft i hard, holder 2 sloty + pierścień
1. Czy AF jest wrażliwy na temperaturę barwową światła? (6DI jest)
Też zauważyłem w 6d1, trzeba było dawać korekty , zwłaszcza w Sigmie. W 6d2 problem zniknął.
2. Jaki jest czas synchro dla lampy przy zdjęciach z LV?
Taki sam, jak bez LV.
Tragiczne to są tego typu posty. Robisz w ogóle jakiekolwiek zdjęcia ?
O obiektywach wiem prawie wszystko
Ostatnio edytowane przez jaś ; 17-09-2017 o 21:51
Jestem szumofobem
S50/1.4A. Mam ostrego kundla.
Używam Lee: BS, LS, Lee Landscape Polarizer 105mm, .6, .9 soft i hard, holder 2 sloty + pierścień
Czy w 6d2 jest możliwość podglądu 100% zdjęcia jednym guzikiem ?
W d750 to fajny dodatek . Nie trzeba klikać + aby sprawdzić na podglądzie czy zdjęcie jest ostre
W 6d1 jest opcja zapamiętania ostatniego zbliżenia.
Tak dokładnie, jeżeli wierzyć photonstophotos to wygląda to tak, że różnica DR jest na korzyść 80D w zakresie ISO od 100 do ~320. Powyżej ISO 320 jest na korzyść 6dII. Około 1 EV przewagi 80D jest tylko na ISO 100 i 125.
Jak wyglądają rawy to już inna sprawa, bo DR to nie wszystko, chyba jeszcze bardziej na niekorzyść 80D na wyższych ISO niż ten minus 1 EV.
Ostatnio edytowane przez pan.kolega ; 18-09-2017 o 00:00
I don't always shoot wide angle zooms, but when I do, I prefer the 16-35 f/4 IS.