ZależyNp w astrofotofo będzie całkiem inny punkt odniesienia
http://dslr-astrophotography.com/iso...canon-cameras/
ZależyNp w astrofotofo będzie całkiem inny punkt odniesienia
http://dslr-astrophotography.com/iso...canon-cameras/
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
Odnośnie ISO 100 - nie będę udawał wielkiego fachowca, który zauważa każdą najdrobniejszą różnicę. Mądrzejsi ode mnie testowali ten aparat i wyszło im, że przy najniższym ISO dynamika tonalna kuleje - sporo testów twierdzi, że jest wręcz gorzej niż w klasycznym 6D lub 80D. Widziałem zdjęcia z tych porównań i rzeczywiście słabiej to wyglądało. Jednak większość testujących, którzy przeszli przez większy zakres ISO niż tylko najniższe niemal chórem potwierdziła, że im wyżej z tym ISO jedziemy tym lepiej aparat zaczyna wyglądać w porównaniu z innymi modelami. Szczególnie przy słabym świetle.
@michalko - 6d mk2 jest jednak trochę budżetową pełną klatką, więc ja używam z budżetowymi szkłami. 35mm f2.0 + 50mm f1.8 + 85mm f1.8 - klasyki w dobrej cenie do jakości. Jasne, że wersje 1.4 lub 1.2 byłyby fajniejsze, ale do moich raczej amatorskich zastosowań nie mam co szaleć.
Pogrubione zdanie jest w 100% prawdziwe. Ale to nie oznacza, że w przypadku 6dmk2 DR rośnie wraz z podnoszeniem czułości ISO. Nadal ta matryca ma największy DR na podstawowym ISO. Więc jeśli podnosisz ISO (używasz ISO 200 w sytuacji, w której spokojnie wystarczy ISO 100), aby zwiększyć DR to uzyskujesz efekty odwrotne do zamierzonych.
Być może. Jednak ja nie widzę żadnej różnicy w szumie między iso 100 a 200, a dodatkowy stop na migawce zawsze mi się przydaje. Bardzo rzadko używam dłuższego naświetlania.
Oczywiście, że szybka migawka się przydaje jak fotografujemy dynamiczne sceny. Ale w przypadku krajobrazu, gdy aparat jest ustawiony na statywie, to już niekoniecznie. Dodatkowo jeśli chodzi DR to nie jest on tożsamy z szumem. Tu raczej cała zabawa sprowadza się od rozjaśniania lub przyciemniania(?) zdjęć w postprodukcji.
Cichy jakiś czas temu zamieszczał w tym temacie wykres DR. Było widać na wykresie że na najniższych czulościach do iso 800 bodajże DR był gorszy w porównaniu do innych aparatów. Natomiast od iso 800 w górę był niemal identyczny. 80D na iso 100 miało na wykresie DR szerszy niż 6d mk2 ale powyżej iso 800 to już nie ma porównania , mniejsza matryca nie daje rady.
Wstawiam ten wykres
http://www.photonstophotos.net/Chart...D,Nikon%20D750
Ostatnio edytowane przez serko ; 04-03-2019 o 08:58
mam obie te matryce (z czego jedna w M5) i generalnie to jest tak... M5 jest niezle, ale jak zaczniesz cokolwiek kontrasty ruszac czy kolory nasycac w LR... to do 6D2 robi sie przepasc. cokolwiek on by tam w ceniach nie mogl wiecej zrobic (ja tego nie widze przy moich zastosowaniach) to pod wzgledem plastycznosci nie ma tu czego porownywac.
wole okreslenie fizyka, skoro istnieje naukowe wytlumaczenie czegos zamiast slepej wiary (w magie)![]()
jeden piksel matrycy 6D2 dostaje 2,5 raza wiecej fotonow wiec niz 80D wiec to jest duzo lepszy sygnal do probkowania. stad tez przewaga pomiaru i jego duzo wieksza tolerancja na przeksztalcanie. elementarne prawdy zyciowe po Polibudzietrust me, I'm an engineer
![]()
W M5 nie jest ta sama matryca co w 80D - tak dla porządku....
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner