Jak dla mnie największą wadą tego obiektywu były spore abberacje chromatyczne. Trzeba mocno przymykać...
Jak dla mnie największą wadą tego obiektywu były spore abberacje chromatyczne. Trzeba mocno przymykać...
crop 300mm f6,3 iso200Zamieszczone przez jotes25
aberacje widać przy łączeniu białego kadłuba z tłem ale przy tej ogniskowej i cenie obiektywu chyba nie jest tak źle?
Na Twoich przykładach są całkiem znośne.
może masz jakieś swoje?Zamieszczone przez jotes25
Witam!
Bylem dzisiaj w zoo i testowalem ten obiektyw z 30D. Wynik niestety trza sie naumiec obslugiwac aparat bo nie przelaczylem na wyzsze ISO i przy czasach 1/320 i 300mm ogniskowej wyszly nieostro bo poruszone. Pewnie mydelko obiektywu tez ma tutaj swoje za uszami ale na krotszych ogniskowych jestem bardzo milo zaskoczony. Postaram sie wkleic jakies zdjecia. Generalnie polecam dla tych ktorzy chca sprobowac dlugich ogniskowych a nie chca wydawac na poczataek za duzo kasy. Dzieki malym szumom mozna podniesc ISO i wtedy czasy robia sie dla tego szkla uzyteczne. Dodatkowo sloneczna pogoda mocno polecana :-). Ciemna jest cholera az boli, ale zdaje sie ze przy tych ogniskowych to nic jasneijszego i nie stalego nie ma. Zreszta na dlugim koncu to dumne 480mm po cropie i fajowo widac jak sie rece trzesa. Przydalby sie IS zdecydowanie.
Pozdrowki
Paweł
EOS 5D | EOS 30+BP-300 | 17-40/4.0L | 24-105IS/4.0L | 50/1.8 | 85/1.8 | 90-300/4.5-5.6 | 420EX
Zamieszczone przez Paweł Grabowski
300mm na cropie daje kąt widzenia jak 480mm wiec czasy powinienes dobierac krotsze niz 1/500 i/lub pocwiczyc solidny chwyt aparatu, zaparcie sie, wstrzymanie oddechu itp. A najprosciej to PATRZEC w wizjer - to naprawde widac gdy obraz w wizjerze drży - a nie walic, za przeproszeniem "na pałę" zdjecia a nóż, widelec wyjdą![]()
Vitez, walic nie walilem bez namyslu ale faktem jest ze o tym cropie przypomnialem sobie dopiero w domu ze to 1/500 najmniej powinna byc. Zona gonila i to takie robienie zdjec jest, musze sie tam sam wybrac kiedys i dokladnie wszystko pocwiczyc. Flemingi sa super fotogeniczne i ogniskowa 160- 480 jest idealna. To ze rece drza i ze to widac w wizjerze to fakt, a do pewnego chwytu brakujemi jeszcze gripa. Trza zamowic. Ech ile jeszcze elementow do kupienia to szkoda gadac. Jednym slowem zamiast gadac o sprzecie trza cwiczyc robienie zdjec :-).
Pozdrowki
Paweł
EOS 5D | EOS 30+BP-300 | 17-40/4.0L | 24-105IS/4.0L | 50/1.8 | 85/1.8 | 90-300/4.5-5.6 | 420EX
Zamieszczone przez Paweł Grabowski
Święte słowa bracie, ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć
Czesc!
stadanielo , znam ten kawal :-), ale tam bylo czytac czytac i jeszcze raz czytac :-).
Co do obiektywu i cwiczen to ponizej pare sampli.
Flaming Nr 1 caly, zmniejszony w Irfanview i w nim wyostrzony, dane : f8;1/400;105mm(168mm);ISO100
A teraz crop:
Flaming Nr caly zmniejszony w irfanview i w nim wyostrzony, dane: f8; ISO200; 1/320; 135mm(216mm)
i crop
Uff mam nadzieje ze dziala. Acha cropy nie ruszane. prosto z 30D tylko wykadrowane. Picture style: Standard. Krytykanci zwazcie ze to szklo za 600zl :-).
Pozdrawiam
Paweł
Ostatnio edytowane przez Paweł Grabowski ; 03-05-2006 o 22:27
EOS 5D | EOS 30+BP-300 | 17-40/4.0L | 24-105IS/4.0L | 50/1.8 | 85/1.8 | 90-300/4.5-5.6 | 420EX
To szkło i tak średnio wypada cyfrą.
Na analogu miałbyś lepiej.
Jest na forum wątek, nazywa się podajrze "te wszystkie trzysetki" czy jakoś tak ( nie chce mi się szukać ), gdzie to i kilka innych szkieł było przedyskutowanych.
Ale i tak nie można biadolić, do 200mm obiektyw jest okej.
Mówię to jako kilkuletni już użytkownik tego szkła.
EOS is SILENCE
"Enjoy the silence."
---
Wróciłem...!
analog & digital / black & white / calm & easy...