To forum Canona, czy Sony bo się zaczynam gubić ostatnio...
To forum Canona, czy Sony bo się zaczynam gubić ostatnio...
W "Sprzęt fotograficzny innych firm" to raczej nie Canona![]()
Ciekawe dyskusje, w międzyczasie dokształciłem się troszkę z systemu sony oraz pojawiło się więcej info na temat A9. Niestety problem rolling shutter dalej występuje w A9 pomimo zapewnień, że nowa technologia stacked sensor go niweluje, ale przynajmniej jest znacznie zredukowany. Decyzję o wejście w nowy system podtrzymuje ale przygotowałem sobie wariant alternatywny na przeczekanie aż kurz opadnie kilku miesięcy do premiery następnego korpusu: A6500 + zeiss Touit 12mm 2.8 szkło wprawdzie apsc ale z tego co czytałem to na FF będzie działać jako 18mm i będzie dobrym uzupełnieniem batisa 25/2
echhh @ypl, nakręciłeś mnie na to a9 ale jak policzyłem wszystko co mogę sprzedać C to jeszcze trochę braknie na szkła
zatem czekam do redukcji ceny![]()
Nie mamy pańskiego płaszcza i co pan nam zrobi?
Cham się uprze i mu daj. No skąd ja wezmę, jak nie mam!
^^ Jak się będziecie wyprzedawać to nie zapomnijcie najpierw ofert wrzucić tutaj!
ps. ja tam myślę, że dla A9 warto nawet stracić wyprzedając C sporo taniej![]()
Ostatnio edytowane przez kmeg ; 05-05-2017 o 11:10
Ja się nakręciłem najpierw sam bardzo mocno, ale liczyłem że będzie mniejszy rolling shutter no i liczę na redukcję ceny przy zakupie kompletu. Trochę mnie tu koledzy ochłodzili mówiąc że rabatu raczej nie dostanę i Pan z Sony Center też mówił że różnie może być z rabatem bo sprzedaż tego korpusu dopiero rusza. Więc mam plan awaryjny, zamiast jednego korpusu sprawie sobie dwa, a6500 do filmowania dzieciaciaków jest idealny, a do foto do kompletu dołączy a7riii albo a9r![]()
System zmieniam na 100 procent, w canonikonie idzie to wszystko za wolno do przodu i za ciężkie te klamoty.
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
rozrzut jakościowy szkieł jest dobrze opisany (z wykresikami MTF) na stronie lensrentals.com, był post w blogu Rogera na ten właśnie temat (trzeba poszukać) i testy porównawcze mają na wykresach rozrzut jakościowy (ale niestety nie zawsze) szkieł, można wyciągnąć wnioski - patrząc z lotu ptaka (nie prowadziłem analiz ale we wspomnianym artykule chyba takie są) na wykresiki widać że jak się trafi super sztukę przeciętniaka i marną sztukę szkła dobrego to można nie zauważyć różnicy.
ps. szukam tego posta
ale na początek
https://www.lensrentals.com/blog/201...amera-systems/
uff znalazłem coś
https://www.lensrentals.com/blog/201...f-bench-tests/
wykres na końcu "sample variation" pokazuje rozrzut
widziłaem tego więcej, post porównawczy sigm z canonem i post o samym rozrzucie jakościowym - szukam nadal, jak znajdę to wrzucę
https://www.lensrentals.com/blog/201...d-consistency/
https://www.lensrentals.com/blog/201...-and-variance/
te akurat o sony, mogą zainteresować, ale nadal nie znalazłem tych wpisów które pamiętam
Ostatnio edytowane przez jaś ; 05-05-2017 o 15:01
Jestem szumofobem
S50/1.4A. Mam ostrego kundla.
Używam Lee: BS, LS, Lee Landscape Polarizer 105mm, .6, .9 soft i hard, holder 2 sloty + pierścień
fajno, czekam.
W samym procesie projektowania przyjmuje się jaki rozrzut parametrów będzie występował w produkcie końcowymi i odpowiednio dobiera się system zakupów materiałów, sposób produkcji oraz system kontroli/jakości. Im ma być wyższa półka, mniejszy rozrzut tym droższa produkcja i droższy system kontroli. Wlicza się ponadto koszty serwisu, gwarancji, uwzględnia strategie i wizerunek firmy itd. by długookresowo był maksymalny zysk.
Oczywiście mogą się zdarzać wpadki jakościowe ale trudno mi sobie wyobrazić że firmy typu Canon, Nikon Sony dopuściły do sytuacji tak dużych rozrzutów parametrów by było to np. widoczne na wydrukach zdjęć wykonanych dwoma obiektywami tego samego typu.
Zobaczymy co znajdziesz i jak to się przekłada, jak i czy jest widoczne na wydruku zdjęć.
To jest efekt finalny fotografowania.
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 05-05-2017 o 15:30
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/