No cóż wolę się opierać na testach jakości laboratorium które :
- powstało wiele lat temu
- opracowało procedury oparte o normy/standardy stosowane przez specjalistów
- procedury dostępne w necie, każdy może testy powtórzyć/zweryfikować
- lista testów obejmuje aktualnie 342 puszki oraz 11186 obiektywy
niż wyciągać wnioski z wypowiedzi których źródłem są często emocje i ( o ile w ogóle) jednostkowe doświadczenia.
jp
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Janie myślę że prowadzisz tę krucjatę tutaj bez sensu. Po pierwsze dlatego, że ten portal jest dla wielu osób zupełnie niewiarygodny (przez swoje powiązania), po drugie tu są użytkownicy wiadomego systemu i nie ma dla nich zupełnie znaczenia że jakieś tam szkło obcego producenta jest lepsze w rankingu, po trzecie wreszcie te różnice w praktyce są zupełnie pomijalne.
Obecnie sprzęt osiągnął taką jakość, że jedynym ograniczeniem są umiejętności fotografującego i twierdzenie że coś tam jest lepsze i to widać na zdjęciu są jedynie dowodem na to, że ktoś sobie zwyczajnie z danym sprzętem nie radzi lub nie umie znaleźć poprawnego rozwiązania w danej sytuacji.
Ostatnio edytowane przez Kolekcjoner ; 05-05-2017 o 00:26
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
No cóż, pamiętam czasy gdy użytkownicy sprzętu Canona twierdzili że DxO że jest powiązane z Nikonem.
I gdyby Sony nie weszło do biznesu foto pewnie tak nadal "by było"
Przy założonym filtrze (tylko Canon, Nikon) zarówno puszki jaki obiektywy Nikona mają lepsze wyniki testów niż Canona.
W testach DxO gdzie ocenia się jakość (szumy, dynamika, ...) uzyskanych zdjęć.
Zgadzam się, często różnice jakości "technicznej" bywają zbyt małe by były widoczne w normalnych warunkach prezentacji (monitor, małe wydruki)
Bardzo często producenci sprzętu epatują nas zmianami/poprawą własności cech które to zmiany normalny użytkowani nie jest w stanie zobaczyć w realu
Tym niemniej gdy chce się jednak argumentować w dyskusji który sprzęt jest/daje lepszej jakości zdjęcia to trzeba się jednak odwoływać do obiektywnych, zgodzie z normami prowadzonych testów.
Inaczej argumentacja/dyskusja nie ma sensu
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 05-05-2017 o 03:37
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Problem polega na tym jak ustalić co to jest "lepsza jakość zdjęcia". Bo to nie jest kwestia wyłącznie inżynierska ale też artystyczna, a poniekąd związana z postrzeganiem sumy subtelności które są praktycznie niemierzalne. Dlatego w tej dziedzinie /i nie tylko/ jednowymiarowe autorytatywne twierdzenie, że coś jest lepsze jest skrajnym upraszczaniem bez odzwierciedlenia w rzeczywistości.
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
I tu znowu się z Tobą zgadzam.
Testy/ranking DxO związane są ze sprzętem i :
a. dotyczą
tylko "technicznych" aspektów wykonywanych przez sprzęt zdjęć takich jak szumy, dynamika, ostrość, zniekształcenia, aberracja, ...
b. nie dotyczą
innych istotnych przy wyborze i używaniu sprzętu cech takich jak cena, masa, rozmiar, AF, czas pracy na baterii, stabilizacja, ....
No i nie dotyczą tego co autor zdjęcia chce pokazać i co pokazuje na zdjęciu.
jp
--- Kolejny post ---
Kupujemy sprzęt z wielu, lepiej lub gorzej uświadomionych przyczyn.
Wiele czasu i pieniędzy przepłynęło (gdy kupowałem żonie kolejne zegarki) nim uświadomiłem sobie że dla niej zegarek to nie dobrej klasy/firmy czasomierz tylko ładny, stylowy gadżet który przy okazji pokazuje aktualny czas.
Mam A7R2, po 2 latach jego użytkowania wiem co mi w nim brakuje, co chciałbym zmienić.
Wiem też co potrzebuję.
Nawet gdybym mógł zamienić bez kosztów A7R2 na A9 to bym tego nie zrobił.
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 05-05-2017 o 18:36
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
rozrzut jakościowy szkieł jest dobrze opisany (z wykresikami MTF) na stronie lensrentals.com, był post w blogu Rogera na ten właśnie temat (trzeba poszukać) i testy porównawcze mają na wykresach rozrzut jakościowy (ale niestety nie zawsze) szkieł, można wyciągnąć wnioski - patrząc z lotu ptaka (nie prowadziłem analiz ale we wspomnianym artykule chyba takie są) na wykresiki widać że jak się trafi super sztukę przeciętniaka i marną sztukę szkła dobrego to można nie zauważyć różnicy.
ps. szukam tego posta
ale na początek
https://www.lensrentals.com/blog/201...amera-systems/
uff znalazłem coś
https://www.lensrentals.com/blog/201...f-bench-tests/
wykres na końcu "sample variation" pokazuje rozrzut
widziłaem tego więcej, post porównawczy sigm z canonem i post o samym rozrzucie jakościowym - szukam nadal, jak znajdę to wrzucę
https://www.lensrentals.com/blog/201...d-consistency/
https://www.lensrentals.com/blog/201...-and-variance/
te akurat o sony, mogą zainteresować, ale nadal nie znalazłem tych wpisów które pamiętam
Ostatnio edytowane przez jaś ; 05-05-2017 o 15:01
Jestem szumofobem
S50/1.4A. Mam ostrego kundla.
Używam Lee: BS, LS, Lee Landscape Polarizer 105mm, .6, .9 soft i hard, holder 2 sloty + pierścień
fajno, czekam.
W samym procesie projektowania przyjmuje się jaki rozrzut parametrów będzie występował w produkcie końcowymi i odpowiednio dobiera się system zakupów materiałów, sposób produkcji oraz system kontroli/jakości. Im ma być wyższa półka, mniejszy rozrzut tym droższa produkcja i droższy system kontroli. Wlicza się ponadto koszty serwisu, gwarancji, uwzględnia strategie i wizerunek firmy itd. by długookresowo był maksymalny zysk.
Oczywiście mogą się zdarzać wpadki jakościowe ale trudno mi sobie wyobrazić że firmy typu Canon, Nikon Sony dopuściły do sytuacji tak dużych rozrzutów parametrów by było to np. widoczne na wydrukach zdjęć wykonanych dwoma obiektywami tego samego typu.
Zobaczymy co znajdziesz i jak to się przekłada, jak i czy jest widoczne na wydruku zdjęć.
To jest efekt finalny fotografowania.
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 05-05-2017 o 15:30
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/