Sam mam D7100. Sprzęt raczej porównywalny, ale fajnego taniego systemowego ultra szerokiego kąta w Nikonie nie ma. A obrazek, to kto, co lubi. Jest trochę inny, ale mówienie na któryś, że jest gorszy to mocne nadużycie...
Sam mam D7100. Sprzęt raczej porównywalny, ale fajnego taniego systemowego ultra szerokiego kąta w Nikonie nie ma. A obrazek, to kto, co lubi. Jest trochę inny, ale mówienie na któryś, że jest gorszy to mocne nadużycie...
to ja pojadę po bandzie, stary crop canonowy w fotografii krajobrazowej to strzał w stopę, 7D w szczególności - po jaką cholerę dźwigać takiego klonkra (do krajobrazu) to naprawdę nie potrafię powiedzieć - chyba tylko żeby zrobić wrażenie na publiczności - ale ten mniej kumatej, jeśli chodzi o wyciąganie cieni to wyciągałem z cropa nawet więcej niż 2EV (wszystko zależy od umiejętności lub odporności na kiszkowaty obrazek) ale nawet 2EV to już rzeźba w miękkim .... jest.
i dalej po bandzie - kup 5DII lub 6D i 17-40 - jedyna wada to waga (przy krajobrazie) fullframe odwdzięczy się obrazem, który obróbkowo jest lata świetlne od cropa.
oczywiście jeśli chodzi o słynne wyciaganie cieni to te fullfrejmy canona będą nadal gorsze od nikonowej konkurencji, ale są to sprawdzone rozwiązania bez ciągłych problemów serwisowych (jak u konkurencji) z rewelacyjnymcanonowym kolorem, małym szumem i dobrym wysokim iso.
jeśli chodzi o UWA do cropa - polecam 10-22 - miałem, byłem zadowolony, cropa nie polecam - miałem nie byłem zadowolony.
Ostatnio edytowane przez jaś ; 15-04-2017 o 11:11
Jestem szumofobem
S50/1.4A. Mam ostrego kundla.
Używam Lee: BS, LS, Lee Landscape Polarizer 105mm, .6, .9 soft i hard, holder 2 sloty + pierścień
A 12Mpix to dla Ciebie za mało? (5d bez dopisków)![]()
mogę powiedzieć tylko o swoich doświadczeniach, ja focę całkowicie amatorsko, paradoksalnie amatora interesuje tylko jakość zdjęć, zawodowiec operuje pojęciemi typu zwrot inwestycji, biznes plan czy zysk (zakupy i zyski muszą się jakoś bilansować) - amator operuje tylko jakością zdjęć (pojęcia typu inwestycja w przypadku amatora nie mają sensu), jeśli chcesz robić pamiątkowe zdjęcia to nie kupuj nic (może dokup obiektyw i wystarczy) kupisz 7D będziesz miał trochę więcej megapikseli z 350D robiłem swobodnie 30x45 cm (pewnie większe też by się dało) robisz większe wydruki? jak często? ja kupiłem fulfrejma bo robię sporo zdjęć z gęstymi filtrami i chciałem się oderwać od cropowego sraczkowatego szumu, odszumiania i tracenia czasu na prostowanie pikseli które powinny być proste- mam fajne zdjęcia właściwie to jedno mi przychodzi do głowy zrobiłem z pięć lat temu, obrabiałem ze dwa razy i nadal uwiera mnie jak drzazga w dupę - w końcu go zrobię ale aparat ewidentnie nie sprostał warunkom - z 6D jak dotąd nie miałem takich problemów - a to że kiedyś powtórzysz zdjęcia to mit - w przypadku długich czasów naświetlania nigdy nie trafisz na podobne warunki, więc jeśli warunki były nietypowe to powtórki nie będzie.
i żeby było jasne - cropy canona w normalnych warunkach robią normalne zdjęcia, nie jest to jakieś cudo ale daje sie na to patrzeć i drukować, wydruki są nawet lepsze (znacznie) niż to co oglądasz na monitorze.
niestety, potrzebujesz większego budżetu, a potem dodatkowo będziesz płacił więcej za optykę - zawsze doradzam żeby najpierw podliczyc optykę.
500D - miałem, słynna 15mpixelowa matryca - kiszka straszna - nigdy więcejjedyna zaleta to waga korpusu.
Ostatnio edytowane przez jaś ; 15-04-2017 o 18:27
Jestem szumofobem
S50/1.4A. Mam ostrego kundla.
Używam Lee: BS, LS, Lee Landscape Polarizer 105mm, .6, .9 soft i hard, holder 2 sloty + pierścień
nie wiem i nie rusza mnie to - opieram się na tym co widziałem jak kupiłem ten aparat (500D) - na ogląd obrazek był słabszy niż w 350D - miał trochę wiekszą rozdzielczość i trochę większe używalne iso ale chropowatość tego obrazka, marmurkowaty monochromatyczny i sraczkowaty kolorowy szum były tragiczne - podsumowując mój upgrade z 350D do 500D to była słaba decyzja - w pewnych aspektach było lepiej ale w innych gorzej, podobnie będzie z 30D na 500D chyba że autor wątku robi pamiątkowe fotki, ewentualnie potrzebuje trochę większego używalnego iso, ale uważam że i tak to wszystko to są pozorne ruchy - potrzebuje szkło UWA - niech kupi szkło najlepiej zadbaną używkę bo sprzeda za ta samą cenę jak będzie zmieniał na fullfrejma - oczywiście to tylko moja opinia i jeśli ktoś czuje że taki upgrade podniesie jego fotografię na inny poziom to niech kupuje - od czasu do czasu trzeba coś kupić.
15 megapixelowe matryce a potem 18 megapixelowe w wykonaniu naszej ulubionej firmy to był wielokrotnie odgrzewany kotlet, dość tragiczny w porównaniu do konkurencji - miejmy nadzieję że to już tylko historia jest - ja byłem niedaleko od zmiany systemu - już witałem się z gąską tzn. nikonem D600 ale trochę optyka mnie przytrzymała, a trochę ergonomia korpusu - wolę canononową (dziwne bo wszędzie piszą że żółta ergonomia jest doskonała) - z perspektywy czasu nie żałuję tej decyzji.
Jestem szumofobem
S50/1.4A. Mam ostrego kundla.
Używam Lee: BS, LS, Lee Landscape Polarizer 105mm, .6, .9 soft i hard, holder 2 sloty + pierścień