Ideą warsztatów jest przedstawienie uczestnikom kompleksowej wiedzy dotyczącej kreowania obrazu z wykorzystaniem czegoś więcej niż zwykły softbox i beauty dish. Skupimy się na tworzeniu setów światła wykorzystywanych w fotografii reklamowej i modowej.

Podczas szkolenia wspólnie z uczestnikami zbudujemy 3 – 4 sety oświetlenia reklamowego i 2 – 3 setupy oświetlenia wykorzystanego w modzie. Warsztaty są praktyczne – uczestnicy będą mogli pod okiem prowadzącego wykorzystać wybrany setup oświetlenia i spróbować swoich sił w pracy z modelką.

Warsztaty skierowane są do osób posiadających podstawowe doświadczenie w pracy w studio.

Prowadzący: Mariusz Tokajuk.
Fotograf zajmujący się modą, reklamą i portretem. Posiada duże doświadczenie w pracy studyjnej (sam śmieje się że jest tam częściej niż w domu). Jego styl cechuje niespotykana staranność, perfekcyjna technika i dbałość o detale. Zachęcamy do obejrzenia prac Mariusza na:

Mariusz Tokajuk photography

Na warsztatach będziemy korzystać z oświetlenia BRONCOLOR.

PROGRAM:

W trakcie zajęć zostaną zaprezentowane poniższe zagadnienia:

1 Zapoznanie uczestników ze sprzętem
1.1 podstawowe zasady BHP – jak poruszać się po studio fotograficznym;
1.2 analiza zastosowania i funkcji dostępnego sprzętu w oświetlaniu planu zdjęciowego;
1.3 do czego służą ramy dyfuzyjne, czarne flagi, jak obsługiwać sprzęt gripowy;
1.4 jak przygotować się sprzętowo do realizacji pomysłu na sesję.

2. Fotografia jako praca w zespole
2.1 współpraca z makijażystą i fryzjerem, jak się ma make-up do oświetlenia?
2.2 praca z modelką pod okiem prowadzącego – wskazówki i porady;
2.3 komunikacja z grafikiem, podstawowe informacje dotyczące montażu graficznego w modzie i reklamie – co musi wiedzieć fotograf?

3. Praca z oświetleniem
3.1 sety oświetleniowe wykorzystywane w reklamie z zastosowaniem ram dyfuzyjnych, softboxów, pary, dyfuzji miękkich i twardych, soczewki fresnela. (światło główne, kontra, wypełnienie, halacja…);
3.2 krótkie czasy błysku – zamrażanie ruchu w studio – jakiego sprzętu użyć?
3.3 sety oświetlenia wykorzystywane w reklamie z zastosowaniem pięciu i więcej źródeł światła czyli: co gdzie stoi? Dlaczego? Co daje? W jakiej kolejności budować plan?
3.4 sety oświetlenia wykorzystywane w modzie – nauka korzystania z softboxów, ram dyfuzyjnych, styropianów, 7-foot, soczewki fresnela;
3.5 światło dodatkowe – wypełnienie – jak użyć i po co?
3.6 wykorzystanie filtrów efektowych i korekcyjnych w modzie i reklamie– kreatywna zabawa barwą światła;
3.7 „Jak to jest zrobione?” czyli przeczytajmy światło ze zdjęcia (przykłady z prasy).

DATA: 08.04.2017r.
CZAS TRWANIA: 9.00-19.00
MIEJSCE: Studio Huśtawka – ul. Jana Kazimierza 35/37 lok. 327, 01-248 Warszawa
KOSZT: 899 zł brutto

ZASADY UCZESTNICTWA (prosimy o zapoznanie się z ich treścią przed zapisem):

Regulamin

Zapisy na warsztaty poprzez formularz zgłoszeniowy widoczny na dole, na stronie wydarzenia:
Oświetlenie studyjne – wersja PRO

Po wypełnieniu i wysłaniu dostaną Państwo mail potwierdzający zapis oraz dane do wpłaty.

W przypadku pytań zachęcamy do kontaktu:
justyna@studiohustawka.pl
533 339 949

Kilka zdjęć z portfolio prowadzącego: