raczej nie widzę szans aby aparat sie nie wyrobił z ekspozycją z powodu zbyt dużej ilości światła czy mocno świecącego słoneczka - natomiast jeśli chcesz wyrównać ekspozycję zlikwidować odblaski czy fotografować z długimi czasami nawietlenia to ja z 10-22 używałem systemu lee 100 - system jest spory - pełne szare, połówki, polary - i tu pojadę marketingowo u mnie na wsi kiedyś widziałem jak sprzedwca reklamował aparat na kliszę mało świadomej klientce - "ten aparat robi zarówno filmy czarno-białe jak i kolorowe" i to przekonało klientkę, więć ja powiem - lee 100 działa zarówno przy dużej ilości słońca jak i przy małej ilości słońca.
kup BSa jak chcesz robić długie czasy, LSa jak wodospady, połówkę .6 lub .9 soft w zależności od tego jaki efekt lubisz bardziej albo oba jak chcesz podejść naukowo do tematu lub po prostu chcesz mieć wybór, 0.6 lub 0.9 hard jak masz twarde przejścia np. horyzont na morzu (ale twarde przejścia zdarzają się często), polara bo polar jest niezastąpiony w wielu tematach
na stronie lee są przykłady użycia filtrów jak nie wiesz co gdzie i jak to poglądaj inspiring professionals i filmiki Joe Cornisha i innych - jest tego dużo na stronie
raczej nie kupowałbym filrów kolorowych mz. to zbędny wydatek ale jakieś przykłady użycia również na stronie lee