Zmień puszkę na 6D a szkiełka pozostaw - tym bardziej, że jesteś bardzo zadowolony z 24-70.
Zmień puszkę na 6D a szkiełka pozostaw - tym bardziej, że jesteś bardzo zadowolony z 24-70.
C R5m2; C RF 24-70 L; C RF 100-500 L
Miałem podobną konfigurację przez chwilę. Po drugim weselu sprzedałem C24-105L IS i kupiłem S35 f1.4 i C100 f2. Jestem bardzo zadowolony.
Do dobrego człowiek szybko się przyzwyczaja i teraz obiektyw ze światłem 2.8 jest dla mnie za ciemny. :-)
24-105 na wesela to pomysl wrecz glupi. M szczescie nie kazdy robi kotlety.
Światło f4 jest wystarczające na wakacyjne wyjazdy. Na taką chałturę zdaje egzamin C24-70 f2.8II i do tego C35 1.4. Osobiście czekam na nowy C50 1.4. Mam nadzieję, że spełni oczekiwania. Jakoś nie mogę przekonać się do Sigmy 50 1.4 art, a C50 1.2 jest drogi, a szału nie ma
![]()
C5DmkIV, C G5X II, C30, CA-1, FujiFilm X-T5, Sigma(X Mount) 10-18 2.8 DC DN, C50 1.8FD, C24-70 2.8IIL, C40 2.8, C 50 1.2L, C50 1.8II, C50 1.8STM, C135 2L
jeżeli miałbym używać 24-70L to dokupił bym do kompletu 50/1.4
Zdecydowanie zamiana 24-70 na 35mm 1.4. Różnica miedzy 6d a 5dmkii jest w af i nieco ISO, jednak możliwości jakie da Ci nowe szkło w stosunku do wymiany aparatu są wręcz nieporównywalne. Ja na weselach robię 3 puszkami - 2x5dmkIi i 5dmkIii - przy ISO do 3200 dużej różnicy nie widać. Mając obiektywy typu 24mm1.4, 35mm1.4 i 85 1.8 czy 135 2.0 - sytuacji gdzie potrzebę jest ISO wyższe niż 3200 jest dość niewiele.
Polecam 5dii + 35 1.4. Jak ktoś narzeka na ten aparat powinien się najpierw w 100% nauczyć wykorzystywać jego umiejętności. 5d Classic tez dało się robić świetne zdjęcia. Ps. Kiedyś uwielbiałem 24-105 F.4. Po zakupie 35 1.4 wykorzystywałem go znacznie mniej, a gdy wjechało na salony 24 1.4 został sprzedany![]()
modeststudio.pl
facebook.com/modeststudio
6D + 24-35/2
Moim pierwszym szkłem po zakupie 5dII był 35 1.4 L Szkiełko i ogniskowa cacy, o ile umie się robić fotki lub ma odpowiednie body z dobrym AF. Ja nie potrafiłem. Zachwycony 1.4 robiłem za dużo centralnych kadrów. Mam wrażenie, że 80% fot z tego szkła jakie widzę w necie to celowane centralnym punktem tak,że stopy ucięte, a nad ludźmi 1,5 sufitu lub portret z bliska ala 85mm przez co wychodzą zniekształcenia. Oczywiście jest też cała masa fot które wgniatają w fotel bo to najbardziej uniwersalna ogniskowa wszech czasów. Na pewno jeszcze wrócę do tego szkła jednak w tym sezonie pracuje jeszcze na 45 i sporadycznie na 24 (z którego powoli wyrastam ) 24-70 raczej nigdy nie kupię
A ja wlasnie mysle nad 24-70 lub 24-105 jako szklo wakacyjne. Wolalbym to krotsze ze wzgledu na to ze to nowsza konstrukcja ale boje sie ze bedzie za krotkie. A nowsza wersja dluzszego podobno nie warta swojej ceny. Jak zyc?
R8, 35, 50, 85