Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25

Wątek: Co do pary z 5D mk III - 6d czy 7d mk II ?

Mieszany widok

  1. #1

    Domyślnie Odp: Co do pary z 5D mk III - 6d czy 7d mk II ?

    co daje obiektyw stm w filmowaniu? Pytam serio.
    R8, 35, 50, 85

  2. #2
    Uzależniony
    Dołączył
    Aug 2010
    Posty
    580

    Domyślnie Odp: Co do pary z 5D mk III - 6d czy 7d mk II ?

    Cytat Zamieszczone przez mrtnz Zobacz posta
    co daje obiektyw stm w filmowaniu? Pytam serio.
    W połączeniu z odpowiednią puszką daje możliwość używania AF w trakcie filmowania. wystarczy że pacniesz paluchem na odchylanym ekraniku w czyjąś twarz i AF będzie ją śledził lub zmieni na następną pacniętą. Po cichu ,płynnie bez przestrzelania to działa i wcale nie są potrzebne jakieś profesjonalne korby i kołowroty do ręcznej ostrości oraz wielkie doczepiane monitory.

  3. #3
    Coś już napisał Awatar the.watcher
    Dołączył
    Dec 2009
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    67

    Domyślnie Odp: Co do pary z 5D mk III - 6d czy 7d mk II ?

    Cytat Zamieszczone przez Nozanu Zobacz posta
    W połączeniu z odpowiednią puszką daje możliwość używania AF w trakcie filmowania. wystarczy że pacniesz paluchem na odchylanym ekraniku w czyjąś twarz i AF będzie ją śledził lub zmieni na następną pacniętą. Po cichu ,płynnie bez przestrzelania to działa i wcale nie są potrzebne jakieś profesjonalne korby i kołowroty do ręcznej ostrości oraz wielkie doczepiane monitory.
    Nikt kto zawodowo filmuje lustrzanką, nie używa AF do pracy, a przynajmniej do czasu pojawienia się Dual Pixel + dotykowy ekran.
    Bez tej ostatniej funkcjonalności nie ma praktycznej możliwości przeostrzania w czasie ujęcia (z AF), a samo ostrzenie jest mało trafne. Niestety w Canonach brak peakingu, to jeden z wielu powodów dlaczego filmowcy używają ML na Canonach.

    Na obiektywie nie-STM, też działa AF tyle, że wolno i głośno. Hałas z AF nagrywa się, jeśli używasz wbudowanego mikrofonu. Nagrywanie dźwięku jest kolejnym problem do rozwiązania, jeśli chcesz żeby był dobrej jakości, powinieneś użyć rejestratora z poprawnymi pre-ampami oraz zewnętrzny mikrofon (np. Tascam DR-60 + Rode Videomic Pro, to takie minimum - nic profesjonalnego). Dźwięk z puszki to tylko dźwięk referencyjny, do późniejszej synchronizacji w NLE.

    Jeśli chcesz używać transfokacji w czasie kręcenia ujęć, powinieneś wybrać obiektyw parafokalny, ewentualnie też pomyśleć o napędzie zooma (PZ-E1 Power Zoom Adapter, działa z wybranymi obiektywami STM).

    Tak czy inaczej, poza 1DC, która jest bardzo leciwa, nie ma obecnie dobrych filmujących lustrzanek Canona. Kiedyś kupiłem Canona 80D, jako C-kamerę... sprzedałem po 3 tygodniach testów i jednym zleceniu

    PS.
    I nie zapomnij o dobrym filtrze szarym (variable), bez tego żaden filmowiec nie rusza się w plener

  4. #4
    Uzależniony
    Dołączył
    Aug 2010
    Posty
    580

    Domyślnie Odp: Co do pary z 5D mk III - 6d czy 7d mk II ?

    a Ty to byłeś "zahibernowany"?. Dlatego właśnie proponuje modele począwszy od 650D bo one mają dual piksel i dotykowy odchylany ekran. Mam używam i to działa. Nic nie wiedziałem o tym że zabroniłeś zawodowcom używania takich sprzętów zresztą,- co mnie to.... .

    "daj chłopu zegarek to go będzie kłonicą nakręcał"

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •