Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 25 z 25

Wątek: Co do pary z 5D mk III - 6d czy 7d mk II ?

  1. #21
    Coś już napisał Awatar the.watcher
    Dołączył
    Dec 2009
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    67

    Domyślnie Odp: Co do pary z 5D mk III - 6d czy 7d mk II ?

    Cytat Zamieszczone przez Nozanu Zobacz posta
    W połączeniu z odpowiednią puszką daje możliwość używania AF w trakcie filmowania. wystarczy że pacniesz paluchem na odchylanym ekraniku w czyjąś twarz i AF będzie ją śledził lub zmieni na następną pacniętą. Po cichu ,płynnie bez przestrzelania to działa i wcale nie są potrzebne jakieś profesjonalne korby i kołowroty do ręcznej ostrości oraz wielkie doczepiane monitory.
    Nikt kto zawodowo filmuje lustrzanką, nie używa AF do pracy, a przynajmniej do czasu pojawienia się Dual Pixel + dotykowy ekran.
    Bez tej ostatniej funkcjonalności nie ma praktycznej możliwości przeostrzania w czasie ujęcia (z AF), a samo ostrzenie jest mało trafne. Niestety w Canonach brak peakingu, to jeden z wielu powodów dlaczego filmowcy używają ML na Canonach.

    Na obiektywie nie-STM, też działa AF tyle, że wolno i głośno. Hałas z AF nagrywa się, jeśli używasz wbudowanego mikrofonu. Nagrywanie dźwięku jest kolejnym problem do rozwiązania, jeśli chcesz żeby był dobrej jakości, powinieneś użyć rejestratora z poprawnymi pre-ampami oraz zewnętrzny mikrofon (np. Tascam DR-60 + Rode Videomic Pro, to takie minimum - nic profesjonalnego). Dźwięk z puszki to tylko dźwięk referencyjny, do późniejszej synchronizacji w NLE.

    Jeśli chcesz używać transfokacji w czasie kręcenia ujęć, powinieneś wybrać obiektyw parafokalny, ewentualnie też pomyśleć o napędzie zooma (PZ-E1 Power Zoom Adapter, działa z wybranymi obiektywami STM).

    Tak czy inaczej, poza 1DC, która jest bardzo leciwa, nie ma obecnie dobrych filmujących lustrzanek Canona. Kiedyś kupiłem Canona 80D, jako C-kamerę... sprzedałem po 3 tygodniach testów i jednym zleceniu

    PS.
    I nie zapomnij o dobrym filtrze szarym (variable), bez tego żaden filmowiec nie rusza się w plener

  2. #22
    Uzależniony
    Dołączył
    Aug 2010
    Posty
    577

    Domyślnie Odp: Co do pary z 5D mk III - 6d czy 7d mk II ?

    a Ty to byłeś "zahibernowany"?. Dlatego właśnie proponuje modele począwszy od 650D bo one mają dual piksel i dotykowy odchylany ekran. Mam używam i to działa. Nic nie wiedziałem o tym że zabroniłeś zawodowcom używania takich sprzętów zresztą,- co mnie to.... .

    "daj chłopu zegarek to go będzie kłonicą nakręcał"

  3. #23
    Coś już napisał Awatar the.watcher
    Dołączył
    Dec 2009
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    67

    Domyślnie Odp: Co do pary z 5D mk III - 6d czy 7d mk II ?

    650D ma hybrydowy AF, łączący detekcję fazy i kontrastu, to nadal jest to stara 9-punktowa konstrukcja, a nie DPAF, który po raz pierwszy został wprowadzony w 70D (rok po wypuszczeniu 650D), więc dotykowy uchylny ekranik nie świadczy o zastosowaniu Dual Pixel AF ;-)

    Resztę co pisałem, to był extras dla theeconomist, tyczący filmowania lustrzanką i nie odnosił się do Twojej wypowiedzi.

  4. #24
    Uzależniony
    Dołączył
    Aug 2010
    Posty
    577

    Domyślnie Odp: Co do pary z 5D mk III - 6d czy 7d mk II ?

    Nie wiem co chcesz mi wmówić. Od trzech lat kręcę filmiki przy pomocy 650D ostatnio wyłącznie z STM i śledzącym AFem . Dźwięk stereo z wbudowanych mikrofonów jest bardzo dobry i rzadko wspomagam się swoim H2n. Twoje problemy sprzętowe są -absurdalne. Szału może i nie ma, ale DA SIĘ! bez żadnych milionów dolców z Hollywood a nawet bez żadnego szarego filtra. Do filmów rodzinnych 4 sekundowe ujęcia które aparat automatycznie łączy w całość i mam gotowca z każdej rodzinnej imprezy. Widzę jak szczeny opadają przy oglądaniu.

  5. #25
    Coś już napisał Awatar the.watcher
    Dołączył
    Dec 2009
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    67

    Domyślnie Odp: Co do pary z 5D mk III - 6d czy 7d mk II ?

    Dać się wszytko da..
    Przyznam Ci, że na dwóch ostatnich wakacjach rzadko chciało mi się lustrzankę wyciągać, bo wszystko fociłem i filmowałem komórką (w 4K z resztą).

    Tylko tu pisze o akceptowalnej jakości, a nie materiale z imienin u cioci. Spaliłbym się ze wstydu jakbym miał klientowi oddać setkę z dźwiękiem z puszki. Jest przepaść między tym, a dobrze nagranym dźwiękiem. To samo tyczy obrazu. A jeśli ktoś tego nie widzi (najwyraźniej są tacy), to dobrym pomysłem jest zakup handycamu, czysta wygoda filmowania i wszystkie dywagacje zbędne.

Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •