Na to bym nie liczył
To bardzo jasno jest w tych lokalach, chyba, że pomagasz sobie lampą wbudowaną?
- powinien wystarczyć 17-50/2.8, chyba, że nie tylko reportaż, ale także "architektura", wtedy sugerowałbym Canon EF-S 10-18
- na liveview też?
Nie rozumiem, masz obiektyw o zakresie od 18mm, i brakuje Ci szerokiego kąta, dlatego myślisz o Sigmie 35mm? Chyba nie nadążam
Piszesz o zakupie 18-35 (nie wiadomo, czy nowa czy używana, zakładam dla bezpieczeństwa, że używana), więc masz do wydania ok. 2400zł. To całkiem sporo, choć niedługo koledzy na pewno napiszą, że o zero na końcu za mało, żeby robić zdjęcia dla klientów. Pisałaś o reportażu - co zrobisz, jeśli podczas pracy dla klienta zepsuje Ci się ten 1100d? Odpowiedź "mówię klientowi, że nie będzie miał zdjęć" nie jest dobraLepiej weź to pod uwagę planując zarabianie i zakupy sprzętu.
Zaraz przeczytasz, że 5d był dobry 10 lat temu, że 6d nie nadaje się do robienia zdjęć, a 5d mark III przestał robić zdjęcia od kilku tygodni (od czasu pojawienia się mk IV), taki urok tego forum.
Nie traktuj tego co napiszę poniżej jako listy do kupienia, bardziej jako temat do dyskusji:
- 50d - bo ma lepszy AF oraz mikroregulację AF - dopasowanie obiektywu, jeśli przypadkiem nie będzie trafiał idealnie tam, gdzie powinien (a jego wygląd doda +50punktów do profesjonalizmu), ceny tego body są już bardzo niskie, w porównaniu do możliwości, za 1000 znajdziesz w przyzwoitym stanie
- uniwersalny, "codzienny" zoom, Tamron 17-50/2.8 lub Sigma 18-50/2.8, przy pewnej dozie szczęścia nadające się do użycia znajdziesz za 550-700zł
- lampa, albo używana Canon 430EX (300-350zł), 430EX II (nowsza wersja, 400-500zł), albo nowa YN 685EX (ok. 550zł)
Zyskujesz szybszy AF, wygodniejszy aparat (ale cięższy), jaśniejszy obiektyw, i niezależność od oświetlenia w lokalu (strona Techniki fotografowania z lampą błyskową może się przydać).
Pisałaś o 5d "classic" (chyba o nim. tzn, o pierwszej wersji, a nie o 5d mk II?), to dobry aparat, ale do niego będziesz mieć tylko tą "50". Na pełnej klatce będzie dawać mniej więcej takie pole widzenia, jak "kit" ustawiony na 30mm na Twoim 1100d, możesz sprawdzić, czy tyle Ci wystarczy. Spokojnie będziesz mogła korzystać z wyższych czułości, jednak jasność 1.8 nie jest rozwiązaniem wszystkich problemów, sprawdź, czy te "problemy ze złapaniem ostrości" to nie są tak naprawdę problemami ze zbyt małą głębią ostrości? Jeśli całkiem otworzysz obiektyw, głębia ostrości może być zbyt mała w stosunku do potrzeb, ale jeśli robisz zdjęcia na zlecenie, to chyba o tym wiesz.