ok, czyli Aptur po prostu należysz do osób które podporządkowują się sprzedawcom i niestety obniżają poziom obsługi sprzedażowej. Oczywiście, że sklep w tamtym wypadku polubownie zwrócił mi pieniądze, wiedząc, że w procesie poniesie dodatkowe opłaty. Co do wskazanej przez Ciebie "powinności" oglądania przy kurierze to jest nic innego jak zwyczajna "polaczkowość" sprzedawców i pobłażliwość klientów wychowanych w PRL (gdzie sprzedawca był panem), albo przez system wartości wynikający z tegoż systemu.
Wracając do mojej sprawy z plasmą, wystarczyło napisać wprost, że odpakowanie było niemożliwe ze względu na właściwości pogodowe, na które wedle producenta sprzętu przedmiot transakcji nie mógł być narażony. Kurier nie ma zaś obowiązku wniesienia do domu. Potem kilka razy wysłuchałem bzdur na infolinii... raz zlekceważono moje pismo, a potem kiedy już ruszałem do sądu nastąpił zwrot (miałem jeszcze jedno pewne rozwiązanie, które przeniosłoby problem na sklep ale było na granicy przyzwoitości). Takie życie w kraju, gdzie nie ma konkurencji, a konsument nie zna swoich praw.
Aptur a co do odbioru osobistego, to z niego korzystam tylko w Saturnie i MM w przypadku większych zakupów, ponieważ jak coś jest nie tak to kupując przez Internet zawsze mogę zwrócić, a przy odbiorze osobistym odeślą mnie z kwitkiem do serwisu.
no właśnie czyli Polski standard - kupujący sam sobie połamał sprzęt :P Dlatego wolę ebay i paypal - tam takich problemów nie ma. Z góry zakładają, że konsumenci nie niszczą sobie nowego sprzętu. Ja nie otwieram, bo nie mam czasu się bawić w takie sprawy, a często recepcja odbiera mi paczki.
Cichy ja wiem, że jesteś sprzedawcą i pewne rzeczy są dla Ciebie niewygodne, ale bądźmy tu uczciwi - kupując w UE też odliczysz vat.
EDIT:
Cichy trochę przemyślałem temat i w sumie nawet się Tobie nie dziwię. Problem nie leży po Twojej stronie tylko dystrybutorów i ich polityki.