Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Wątek: AF przy f/8 w 7dmkII oraz 80D - 27 punktów AF?

  1. #1

    Dołączył
    Nov 2011
    Miasto
    Ruda Śląska
    Wiek
    37
    Posty
    14

    Domyślnie AF przy f/8 w 7dmkII oraz 80D - 27 punktów AF?

    Cześć,
    Lata mnie tu nie było ale przyszedł czas na poradzenie się. Krótkie wprowadzenie kto i dlaczego. Jestem fotografem wykonującym rożne zlecenia na Canon 6D (wcześniej 5DmkII) i kilku L-kach pokrywających 16-135mm. Przyszedł jednak czas na spełnienie mojego marzenia, które chodzi za mną od 20 lat - fotografia przyrodnicza. Kluczowa wiadomo, ogniskowa. Budżet - 20000zł.

    Jako, że zawsze korzystanie z obiektywów Tamron i Sigma po dłuższej eksploatacji potrafiło mnie zrazić do tych obiektywów wolałbym pozostać przy serii L Canona.

    Ten artykuł:
    https://learn.usa.canon.com/resource...af_at_f8.htmlp
    zachęcił mnie do zestawu:
    EOS 80D
    100-400 f/5.6L II
    extender 1.4x III
    Czemu? Mimo, że Canon 80D jest pierwszym, z dwucyfrowej serii, który ostrzy przy f/8 potrafi w powyższym zestawie wykorzystywać aż 27 punktów AF.
    I teraz najważniejsze pytanie - czy EOS 7d mk II też to potrafi? Wiem, że 5D mkIII nie potrafi, ale do fotografii przyrodniczej raczej nie chciałbym pełnej klatki.

    Zakup nastąpi na dniach. Za 7d mkII przemawia ergonomia, solidność i prędkość, za 80D lepsza matryca no i właśnie - 27 punktów przy f/8.
    To jak to jest z 7d mkII?

  2. #2
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Poznań
    Posty
    3 608

    Domyślnie Odp: AF przy f/8 w 7dmkII oraz 80D - 27 punktów AF?

    20 000 to sporo pieniędzy i nie wiem czy jest sens wydawać aż tyle na początek przygody z fotografią przyrodniczą.
    Co do zestawu 100-400 II + 80d to jest to bardzo sensowne rozwiązanie na początek. Uniwersalne, lekkie (!!!) i sprawdzi się w 90% sytuacji. TC 1.4 III jak najbardziej, na zachętę, żeby nie narzekać, że inni mają dłuższą ogniskową