Canon Polska i np. Canon USA działają w zupełnie innych warunkach ze względu na wielkość rynku. W USA Canon podaje głośno i publicznie cenę nowego produktu i jest on sprzedawny przez wszystkie sklepy zaraz po wejściu na rynek tylko i wyłącznie dokładnie w tej cenie. Dlaczego? Bo takie kolosy jak BHphoto idą na ilość, dostają masową ilość od Canona, zarabiają na masowej sprzedaży i nie pozwalają podnieść ceny. Sprzedają ogromną większość a drobne sklepiki obchodzą się smakiem.
To jest w Polsce niemożliwe, bo przy niewielkich ilościach, czasem ograniczonych początkowo dostawach, na skromnej marży zarobić się nie da. Więc trzeba korzystać z nowości i zarabiać od napalonych na każdej sztuce.
Zaniżanie cen, to może być problem na wielkim rynku, ale w Polsce na takim towarze raczej nie. Jak może sprzedawca przeżyć na zaniżonych cenach produktów po 20 000 pln, których sprzeda pojedyncze sztuki dziennie? To by była działalność dobroczynna.