kup uzywane 70-200/2.8 wersja pierwsza, zaoszczedzisz a efekty bedziesz mial 2x ciekawsze niz z f4...
100-400 tez planujesz do sportu?
W pierwszej wersji miało być 70-200 2,8 II ale póżniej pomyślałem że jak dla amatora to chyba przesada , a kupując f/4 zaoszczędza się około 4tys. W przyszłości się trochędołoży i bedzie na 100-400.
Co do zastosowania 100-400 to głownie przyroda.
--- Kolejny post ---
Wiem Tom że połączenie 70-200 i 100-400 może wydawać się dziwne , ale sam pisałeś że to kult , mały , uniwersalny i z dobrą optyką.A 100-400 taki uniwersalny już chyba nie jest.
Możliwe że się plącze w zeznaniach , ale dlatego właśnie wszedłem na to forum żebyście się wypowiedzieli co do moich pomysłów
Nie wiem jakim kapitałem dysponujesz, ale proponuję 70-200/4 ale z IS, do tego 400/5,6 oraz TC x1,4 II lub III i powinno wystarczyć.
Uniwersalność nie idzie w parze z przydatnością - zwłaszcza do przyrody, gdzie zwykle jest zbyt ciemno albo zbyt daleko.
70-200 to zakres reporterski, przydatny średnio do przyrody. Można spróbować przyrodę macro, ale to jeszcze inne szkła.
Może lepiej od razu 100-400 II serii ?!
Do przyrody jak znalazł, sam na niego zbieram![]()
Ostatnio edytowane przez RobertON ; 05-08-2016 o 18:46
Nu właśnie myślę że 70-200 f/4 do "sportu" a 100-400 do przyrody
się wypowiem bo się nie znam ale
użytkowałem przez przez rok jednocześnie C70-200 4 LIS i C100-400 bo 70-200 małe i uniwersalne a 100-400 potrzebnepo roku zabawy doszedłem do wniosku że posiadanie ich na raz nie ma sensu
Myślę że podobnie jest z posiadaniem stałki C400 5.6 ani to jasne (raczej ciemne jak bobo) ani jakość tego nie jest większa od 100-400, a uniwersalność żadna i jeszcze żonglerka konwerterem.
Fotografujesz ludzi i 200mm jest dla ciebie wystarczające kup 70-200 ale w wersji z IS, jeśli potrzebujesz 400mm to raczej 70-200 ci nie wystarczyto bardzo różne obiektywy wieć się skupię na "wadach" 70-200 jest słabszy pod światło (oba 70-200 są słabsze bo miałem obie wersje ze stabilizacją i bez), 70-200 oddycha - kadr się zmienia (z powodu zmiany ogniskowej) przy zmianie odległości na którą ustawiasz ostrość. 100-400 to ciężki i wielki klonkier i ma starą znaczy słabszą stabilizację którą trzeba wyłączać jak się go kładzie na statyw i to są jego najwieksze wady ale jeśli potrzebujesz 400mm to zupełnie niezła opcja.
Ogólnie to dość fajne obiektywy ale kup coś docelowego np. 100-400 w wersji II lub w wersji I jeśli chcesz zaoszczędzić, uniwersalny tele powienien mieć stabilizację.
Ostatnio edytowane przez jaś ; 05-08-2016 o 20:00
Jestem szumofobem
S50/1.4A. Mam ostrego kundla.
Używam Lee: BS, LS, Lee Landscape Polarizer 105mm, .6, .9 soft i hard, holder 2 sloty + pierścień
Jasiu , na którym obiektywie skończyłeś po tym roku użytkowania?![]()
Wybrałbym ciemne: C70-200/4LIS albo C70-300L albo C100-400LII i do tego np. C85/1.8 albo C135/2.
Altrnatywnie C70-200/2.8II jako wysokiej klasy uniwersalne tele i może konwerter 1.4.
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200
70-200/4 z 7dII do sportu (outdoor) jest bardzo dobre. Jak to nie wystarcza to zostaje 100-400, 70-200/2.8 a jak chcesz wisienkę to 400/2.8
Czasem trzeba się powtórzyć :równolegle używałem 5D3 i 7D2 ,który pozostawiłem.Obiektywy te same.
W przypadku minimalizacji pozostawiłbym:24-105 i 100-400L.Te zakres ogniskowych załatwia wszystko.
"http://www.canon-board.info/galerie-uzytkownikow-15/zysk-auto-moto-speed-i-inne-95489/"]galeria na CB[/URL]
7D2/10-640/2,8-5,6+YN568EXII