Poproszę o info na temat tych szkieł. Sprzedałem 17-40 L i muszę uzupełnić tą stratę. Zastosowanie zdjęcia plenerowe ,grupowe ,ciemne i ciasne pomieszczenia , reporterka.Posiadam 50 mm , 85 mm , 70-200 f2.8.
35 kusi ale rozsądek podpowiada 24![]()
Poproszę o info na temat tych szkieł. Sprzedałem 17-40 L i muszę uzupełnić tą stratę. Zastosowanie zdjęcia plenerowe ,grupowe ,ciemne i ciasne pomieszczenia , reporterka.Posiadam 50 mm , 85 mm , 70-200 f2.8.
35 kusi ale rozsądek podpowiada 24![]()
Kup sigmę 24-35 f/2.0 jak nie umiesz się zdecydować. Piszesz o ciemnych ciasnych pomieszczeniach, a nikt nie wie co to dla Ciebie oznacza i czy 35mm wystarczy.
SONY
Kieruj się rozsądkiem, mega szkło, polecam![]()
Pkt 8 regulaminu forum
Ciemne to dla mnie iso 3200 f 2.8 i czas 1/80 .Pomieszczenia ciasne to 16 - 25 m2 .
Sigmy tracą przy celności AF do 24 i 35 canona .
Nie mialem i nie mam canona 24 1.4 L ale sobie poczytaj na forum czy tez poza nim o jego AFie i poczytaj o sigmie 24-35![]()
tapnięte z tela
SONY
Poczytam o tej sigmie ...
Wybór mam trudny bo 24 to piękne szkło a 35 może zbyt blisko mojej 50 .
Ja nie mam 24L, ale ostatnio wypożyczałem na jedno zlecenie i powiem szczerze, że dla mnie to 24L wymiata. Oczywiście mam 35L i inne te co w stopce.
Nie wiem jak AF tej sigmy 24-35 radzi sobie w ciemności, ale 24L u mnie na 5d2 dawał radę i jeśli nie trafiał to raczej z mojej winy.
Ja też zastanawiałem się nad sigmami tyle, że 20/1.4 i nad 35/1.4, ale ostatecznie zostałem przy 35L i 17-40.
Poza tym jak miałeś 17-40 to 17 przy 24 to jest sporo szerzej, a do ciasnych pomieszczeń to się bierze pod uwagę.
No i weź też pod uwagę, że 24 to już zupełnie co innego niż 35.
Ostatnio edytowane przez Mariusz_C ; 18-07-2016 o 17:22
5d III; eos 5; EF15/2,8; 35L; 50/1,4; 85/1,8; 135L; 430ex; YN600ex; metz 58
Hmmm, 24 i 35 to dla mnie są już tak różne ogniskowe, że imho nie mając pokrycia w zoomie powinno się mieć obie.
Jeżeli tylko jedno szkło to przejrzyj swoje fotki z 17-40 i zobacz w okolicy jakiej ogniskowej robiłeś najwięcej fot.
Ja, na Twoim miejscu, nie mając nic szerszego, a posiadając 50mm, wziąłbym 24mm.
[QUOTE][Poza tym jak miałeś 17-40 to 17 przy 24 to jest sporo szerzej, a do ciasnych pomieszczeń to się bierze pod uwagę.
No i weź też pod uwagę, że 24 to już zupełnie co innego niż 35./QUOTE]
Plenerowo, reporterka wygrywa 35
grupowe i ciasne pomieszczenia tu wygrywa 24 .
Przeskok będzie spory z + dla stałek.
Gdy przy 35 przejście będzie bezbolesne tak 24 trzeba będzie się nauczyć . Masz na myśli przerysowania z 24 do 35 , ostrość obrazka czy plastykę szkła?
Tylko jedno szkiełko zostanie zakupione a większość fotek z 17 - 40 L robiona była na 26 - 31 mm .Jeżeli tylko jedno szkło to przejrzyj swoje fotki z 17-40 i zobacz w okolicy jakiej ogniskowej robiłeś najwięcej fot.
Ja, na Twoim miejscu, nie mając nic szerszego, a posiadając 50mm, wziąłbym 24mm.
24 zrobię 20 % ujęć
35 zrobię 40% ujęć
Aby nie mieć takiego dylematu nie sprzedaję 17-40. 35/1.4 jest super a resztę roboty robi zoom![]()