Hej,
Obcenie mam 50d + 85 1.8 + duza blenda 5w1.
Chcialbym cos dokupic, bo odlozylem kasy. W opcje wchodzi 50 1.4 lub lampa quantum dl 600w + battery pack.
Co bedzie lepszym wyborem, lampa czy szkielko ?
Hej,
Obcenie mam 50d + 85 1.8 + duza blenda 5w1.
Chcialbym cos dokupic, bo odlozylem kasy. W opcje wchodzi 50 1.4 lub lampa quantum dl 600w + battery pack.
Co bedzie lepszym wyborem, lampa czy szkielko ?
nie wiem co focisz (pewnie portrety, moda, beauty) ale jeden obiektyw to... :-(
wiec raczej szkło, ale cos w okolicach 35mm i swiatłem 1.4-2.0 (jesli jak wiedze "idzesz" w stałki)
Ostatnio edytowane przez tombas ; 21-05-2016 o 14:23
Do zdjęć mam wszystko, prócz talentu...
(R6, RP, RF 15-35 f/2.8L, RF 28-70 f/2L, RF 100 f/2.8L, RF 70-200 f/2.8L, EL-1, 470EX-AI)
Wybaczcie, ja jestem nędzny amator tylko, ale...
...ale może zastanów się, co Ci jest potrzebne? Co fotografujesz, co Ci się teraz, na tym etapie bardziej przyda? Bo to trochę takie pytanie typu: "Odłożyłem kasę, więc doradźcie mi, czy lepiej kupić motocykl, czy kajak"...
Amator, po prostu amator*
*Słownik Języka Polskiego PWN: AMATOR: 1. 'osoba, która zajmuje się czymś dla przyjemności' https://500px.com/janhalb
Ja kombinowałem z lampą błyskową w softboxie do fotografowania dziecka. Odpuściłem, za dużo ustawiania i kombinowania. Zainwestowałem w jasny obiektyw.
Jakie masz body i jaki rodzaj fotografii uprawiasz?
Faktycznie 50D. Nie wiem jak mogłem nie zauważyć.
To teraz ma fajną ogniskową 136mm, w sam raz na zewnątrz. Pytanie czy potrzeba czegoś do wnętrz, czegoś bliżej?
Hej, dzięki za odpowiedź.
Jak wyżej 50d+85mm. Mam jeszcze tamrona 17-50 2.8 ale to spacerówka, którą rzadko używam.
kierunek typowy portret od ciasnych ujęć po pełną sylwetkę. Czasami z tym 85mm faktycznie brakuje szerokości.
Ale też chciałbym strzelać coś w dzień, a nie czekać na wschód/zachód gdzie cenna jest każda minuta.