Jedyny minus dla mnie, to bardzo krótka ogniskowa. Szkoda, że nie jest to chociaż 50mm![]()
Jedyny minus dla mnie, to bardzo krótka ogniskowa. Szkoda, że nie jest to chociaż 50mm![]()
Ktoś nabył koniec końców i może podzielić się uwagami jak obiektyw (a zwłaszcza wbudowana "lampa") sprawdza się w praktyce?
Ja jednak wolę krótszy do M, do łatwych pstryków macro. Dłuższa ogniskowa na FF czy cropie to jednak bardzo cienka GO i zabawa robi się nieciekawa dla szerokiej publiczności. A jak się przymknie i odejdzie to takie diodki nic nie pomogą i trzeba by w to wmontować 600EX. Dla mnie idealny, oczywiście na podstawie opisów.
No więc włąśnie nie ma go. Nie pamiętam przypadków żeby Canon się spóźniał z tego typu soczewkami.
I don't always shoot wide angle zooms, but when I do, I prefer the 16-35 f/4 IS.
W Azji jest już dostępny od około 2-3 tygodni przynajmniej. Ręce mnie swędziały, żeby go przywieźć, zwłaszcza, że sezon na makro w pełni. Na razie mam M10 + EF-M 22/2. Z zakupami dalszych szkieł EF-M (i wyprzedażą EF) zaczekam aż zobaczę M5 czyli pewnie do jesieni.
Dodatkowy bonus tego obiektywu jest taki, że nie ma takiego efektu redukcji jasności jak w np. 100 mm macro.
Przy maksymalnym powiększeniu 1x w trybie normalnym ten 28 mm/3.5 przyciemnia się tylko nieznacznie i jest o cały 1 EV jaśniejszy niż 100 mm /2.8. Dopiero w trybie super macro, gdzie osiaga 1.2x, jest tak samo ciemny jak 100 mm przy 1x.
Więc to f/3.5 dotyczy zwykłych odległości, przy zdjęciach makro ten obiektyw jest jaśniejszy niż klasyczne 100mm/2.8.
Ostatnio edytowane przez pan.kolega ; 15-07-2016 o 19:15
I don't always shoot wide angle zooms, but when I do, I prefer the 16-35 f/4 IS.
I don't always shoot wide angle zooms, but when I do, I prefer the 16-35 f/4 IS.
A nie jest to po prostu efekt krótszej ogniskowej? Że przyciemnienie dla określonej wielkości odwzorowania jest mniej radykalne im mniejsza nominalna ogniskowa?
Ostatnio edytowane przez pan.kolega ; 17-07-2016 o 21:47
I don't always shoot wide angle zooms, but when I do, I prefer the 16-35 f/4 IS.