Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Wątek: 20D i i9950 - dominata magenty

  1. #1
    Bywalec
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    171

    Domyślnie 20D i i9950 - dominata magenty

    Witam, ma pytanie czy ma ktos doswiadczenia z 20D i drukarka
    fotograficzna canona i9950 lub jej odpowiednikiem A4 i8500 ?
    Mój problem polega na tym ze na wiekszosci zdjec wychodzi
    dominata magenty widoczna na twarzy (skórze) czasem zeby zdjecie
    wyszlo prawidlowo musze zdjac nawet 30% dopiero twarz (skóra) nie
    wyglada jak burak.
    Troche mnie to dziwi bo jest to druklarka dedykowana do druku zdjec
    (niby profesjonalna).
    Wlasnie przymierzam sie do oddania zdjec do labu (pierwszy raz) i
    zastanawiam sie czy musze robic korekcje czy z labu wyjda
    prawidlowo. Na monitorze zdjecia wygladaja ok, dopiero po
    wydrukowaniu uwydatnia sie kolorek...
    Pytam bo chce oddac zdjecia z zastrezeniem zeby nie robili korekcji
    (róznie to potem wyglada potrafia zepsuc dobre zdjecie)
    WIekszosc zdjec robiona na ABW w JPEG
    20D, 6D

  2. #2
    Uzależniony Awatar bundy
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Zawiercie
    Wiek
    49
    Posty
    760

    Domyślnie

    Zgranie wszystkich elementów tj. aparatu, monitora i lab lub drukarki nie jest tematem prostym. Zabierasz się za to trochę ze złej strony - jeśli wydruki na drukarce nie są zgodne kolorystycznie z monitorem (a nawet z rzeczywistością), to rozwiązanie problemu nie następuje przez grzebanie w plikach zdjęć i manipulacje saturacjami itp. tylko przez odopowiednie oprofilowanie drukarki. Zakładając, że monitor jest skalibrowany poprawnie a drukarka drukuje w cały świat, to przez modyfikacje plików poprostu je psujesz, co z pewnością zobaczysz robiąc potem z nich odbitki w labie. Oprofilowania drukarki raczej sam nie zrobisz w sposób fachowy ale są firmy, które robią to w miarę tania i bardzo dobrze. Ty musisz jedynie wydrukować plansze testowe (dostaniesz od robiącego profil) na papierze którego będziesz używał (jeśli zmienisz papier albo tusz, to trzeba najczęściej wygenerować nowy profil - często kosztuje to już mniej niż zrobienie pierwszego profilu) i przesłać je do firmy robiącej profil. Ja moją drukarkę profilowałem u Kuby Jewuły z Krakowa - www.skanowanie.com.pl Z efektów jestem więcej niż zadowolony.
    1, czarne i białe szkiełka + worek gratów... ale chyba i tak nie umiem robić zdjęć...

  3. #3

    Domyślnie

    A jakiego profilu kolorystycznego używasz?
    sRGB czy adobeRGB
    Oczywiście powinien być ten sam profil na aparacie, kompie i drukarce.
    polecam sRGB ponieważ poza grafikami wszyscy go uzywają

  4. #4
    Uzależniony Awatar bundy
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Zawiercie
    Wiek
    49
    Posty
    760

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bartosz108
    polecam sRGB ponieważ poza grafikami wszyscy go uzywają
    Nie używa go jeszcze Scott Kelby i cała armia autorów amerykańskich książek na temat fotografii cyfrowej :-)) Dzięki ich "promowaniu" adobeRGB na grupach i forach średnio 10 razy na tydzień są wątki "jaka przestrzeń barwna?" ;-)
    1, czarne i białe szkiełka + worek gratów... ale chyba i tak nie umiem robić zdjęć...

  5. #5

    Domyślnie

    Jasne, adobeRGB to super sprawa dla profesjonalistów i ludzi mocno dociekliwych.
    Natomiast sRGB daje pewność zwłaszcza ludziom nie zajmującym się DTP że fotka będzie tak samo wyglądać na monitorku aparatu, na kompie i na wydruku.
    W labach też stosują sRGB.
    Nie twierdzę że to lepszy profil, ale na pewno bardziej przyjazny.

  6. #6
    Bywalec Awatar Jerry99
    Dołączył
    Jul 2005
    Miasto
    Warszawa/Wilanów
    Wiek
    52
    Posty
    225

    Domyślnie

    Mam ten sam problem na iP8500. I bynajmniej nie jest to tylko kwestia ustawionego profilu w aparacie (którego przestrzeń jest o wiele 'pojemniejsza' od sRGB), ale głównie dopasowania profilu oraz ustawień wydruku do używanego papieru.

    Drogą eksperymentów doszedłem do następujących ustawień:
    w 20D: AdobeRGB
    w PS: jeśli mam profil papieru, który jest w drukarce to ustawiam ten profil jako domyślny i przypisywany do edytowanego zdjęcia. Jeśli nie, zostawiam AdobeRGB.
    Kolejną sprawą jest dobór odpowiednich opcji przy wydruku, ja zostawiam wszystko drukarce - jak będę w domu to dokonam edycji tego postu i napiszę, jakie mam ustawienia.
    == Jerry99 ==
    aparat, p-5000, jabłka i aperture...
    http://www.jwroblewski.com

  7. #7
    Uzależniony Awatar bundy
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Zawiercie
    Wiek
    49
    Posty
    760

    Domyślnie

    Panowie, stać Was na aparat i drukarkę, to ruszcie sakiewką i wydajcie te 100 złotych na zrobienie prawdziwego profilu, dzięki któremu wydruki będą TAKIE JAKIE MAJĄ BYĆ. Ręczne majstrowanie i kręcenie ustawieniami to rozwiązanie tanie ale nie prowadzące do dobrych efektów. Co do AdobeRGB, to cały czas twierdzę, że stosowanie go jest bez sensu bo: 1) monitor pokazuje sRGB (są takie które pokazują "prawie" całe adobeRGB, ale są drogie i to "prawie" też robi różnicę), 2)lab robi sRGB. Domyślam się, że większość z nas robi foty z intencją przelania ich na papier w labie (choć znam też takich którym stary DeskJet wystarcza...) i choćby z tego powodu trzeba się trzymać jednej przestrzeni barwnej, żeby nie paprać się w konwersje. Tak więc rozwiązaniem jest: 1)focenie w przestrzeni sRGB, 2)skalibrowanie monitora sprzętowo, 3)oprofilowanie (sprzętowe) drukarki, 4)przy wysyłaniu do labu korzystanie z profilu danej maszyny (czyli konwertowanie naszego pliku do danego profilu). Jeśli o to zadbamy, to jest duża szansa na bardzo dobrą zgodność kolorystyczną na całym torze produkcji zdjęcia (od aparatu do papieru). Wszystkie inne rozwiązania to tylko półśrodki, które daję tylko złudzenie dobrych efektów (kto choć raz skalibrował sprzętowo monitor, to wie o czym mowa).
    1, czarne i białe szkiełka + worek gratów... ale chyba i tak nie umiem robić zdjęć...

  8. #8
    Pełne uzależnienie Awatar Jac
    Dołączył
    Nov 2004
    Miasto
    W-wa/Bielany
    Posty
    4 813

    Domyślnie

    Niedlugo bede profilowal drukarki i monitory w Warszawie, jak tylko do mnie dojedzie kalibrator wiec cierpliwosci Panowie... jeszcze ze 2-3 tyg i problemy znikna ;-)

  9. #9
    Bywalec Awatar Jerry99
    Dołączył
    Jul 2005
    Miasto
    Warszawa/Wilanów
    Wiek
    52
    Posty
    225

    Domyślnie

    A jaki kalibrator zamówiłeś?
    Zastanawiałem się nad jakimś Spyderem albo OneEye2, ale nie wiem czy nie lepiej komuś to zlecić (do nie-profesjonalnych zastosowań raz na 6 m-cy kalibracja wystarczy), a zaoszczędzoną kasę wpakować w coś innego...
    == Jerry99 ==
    aparat, p-5000, jabłka i aperture...
    http://www.jwroblewski.com

  10. #10
    Pełne uzależnienie Awatar Krzychu
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Ambush Country
    Wiek
    49
    Posty
    3 611

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bartosz108
    Jasne, adobeRGB to super sprawa dla profesjonalistów i ludzi mocno dociekliwych.
    Natomiast sRGB daje pewność zwłaszcza ludziom nie zajmującym się DTP że fotka będzie tak samo wyglądać na monitorku aparatu, na kompie i na wydruku.
    W labach też stosują sRGB.
    Nie twierdzę że to lepszy profil, ale na pewno bardziej przyjazny.
    Przecież to nie profil tylko przesteń kolorów... Nie za bardzo rozumiem jak jedna może być bardziej przyjazna od drugiej....
    A używanie sRGB absolutnie nie gwarantuje że fotka będzie wyglądać tak samo na kompie i wydruku, o monitorku aparatu nie wspominając (szczerze mówiąc to większej bzdury dawno nie słyszałem).

    Były na CB doskonałe wykłady o profilowaniu i przestrzeniach barwnych i proponuje do niego zajrzeć chociaż na 5 minut....
    Polecam np. ten http://canon-board.info/showthread.php?t=8520
    Pozdrowienia,
    KZ
    KZ Aviation Photography

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •