Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 32

Wątek: Awaria Canon 700D - niezgodność towaru z umową?

  1. #11
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Gdańsk
    Posty
    2 875

    Domyślnie Odp: Awaria Canon 700D - niezgodność towaru z umową?

    Nic nie trzeba udowadniać. Odpowiedzialność sprzedawcy trwa 2 lata. Jeżeli towar nie nadaje się do użytku do jakiego został stworzony to go reklamujemy.
    Przez pierwsze 6 miesięcy sprawa jest prosta. Sprzedawca aby odrzucić reklamację musi udowodnić że wada powstała z naszej winy i nie może ot tak odrzucić reklamacji. W okresie 6-24 może odrzucić reklamację a my możemy być zmuszeni do udowodnienia że wada/usterka istniała i teraz się ujawniła. Aparat ma działać 2 lata, jeżeli przestał działać a my go nie zamoczyliśmy/rozbieraliśmy/upuściliśmy itd to wada powstała nie z naszej winy i można domniemywać ze istniała w momencie zakupu.

    --- Kolejny post ---

    Cytat Zamieszczone przez Merde Zobacz posta
    Upraszczasz zbytnio.
    Oczywiście w tym przypadku należy powołać się na niezgodność towaru z umową, ale powodzenia życzę przy reklamowaniu na tej podstawie aparatu z przebiegiem np. 500 tysięcy klapnięć.
    Jeżeli producent zawarł w karcie gwarancyjnej zapis o przebiegu maksymalnym to owszem będzie problem z reklamacją.

  2. #12
    Grzeczny i układny podpis Awatar Merde
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    45
    Posty
    7 756

    Domyślnie Odp: Awaria Canon 700D - niezgodność towaru z umową?

    Cytat Zamieszczone przez Tom77 Zobacz posta
    Jeżeli producent zawarł w karcie gwarancyjnej zapis o przebiegu maksymalnym to owszem będzie problem z reklamacją.
    A jeśli takiej informacji nie zawarł, to automatycznie oznacza, że jest to element niezniszczalny?

    PS: co w ogóle ma do rzeczy informacja z karty gwarancyjnej, skoro nie korzystamy z tego świadczenia?
    I don't pretend to understand Brannigan's Law. I merely enforce it

  3. #13
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Gdańsk
    Posty
    2 875

    Domyślnie Odp: Awaria Canon 700D - niezgodność towaru z umową?

    Cytat Zamieszczone przez Merde Zobacz posta
    A jeśli takiej informacji nie zawarł, to automatycznie oznacza, że jest to element niezniszczalny?

    PS: co w ogóle ma do rzeczy informacja z karty gwarancyjnej, skoro nie korzystamy z tego świadczenia?
    Sprzedawca/producent nie może ograniczać twoich praw z tytułu przekroczenia określonej ilości wyzwoleń migawki jeżeli nie zawarł tego w karcie gwarancyjnej. Po okresie gwarancji producenta sprzedawca opiera się na wytycznych zawartych w karcie gwarancyjnej. Nie odmówią ci naprawy tostera tylko dlatego ze dziennie zjadasz 30 tostów a żywotność tostera przewidziana jest na 1500 włączeń i ci padnie po 2 miesiącach.

  4. #14
    Moderator Awatar Bangi
    Dołączył
    Jun 2010
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    43
    Posty
    5 298

    Domyślnie Odp: Awaria Canon 700D - niezgodność towaru z umową?

    Cytat Zamieszczone przez gosiaa Zobacz posta
    Nic nie trzeba udowadniać, a już na pewno nie winę sprzedawcy, bo sprzedawca na pewno nie jest winny tego, że zespół się aparat, ale nadal odpowiada prawnie za to, że przez dwa lata ma działać prawidłowo. To wg. tzw. "Ustawy konsumenckiej" limitu na liczbę zdjęć w niej nie ma, ma działać i koniec.

    --- Kolejny post ---

    W tym wątki też są bajki, fakturę może wziąć też konsument, nie koniecznie na firmę.
    Po upływie 6 miesięcy ciężar dowodu niezgodności towaru z umową leży po stronie konsumenta, do 6 miesięcy to sprzedawca musi udowodnić, że tak nie jest. Może źle się wyraziłem pisząc o "winie" sprzedawcy.

    A co do bajowego wątku - przecież nikt tak tego nie negował Sam zresztą, jako osoba prywatna, biorę faktury na droższy sprzęt, bo tak szybko nie blakną jak paragony

    Złóż reklamację i daj znać się się to skończyło, bo przypadek jest ciekawy.
    Tutaj wg mnie kluczowe jest to czy to było naturalne zużycie, czy rzeczywiście jakaś wada.

    A tak w ogóle to próbowałaś zastosować procedurę opisaną tutaj?
    Aparat EOS — kody błędów i komunikaty o błędach - Canon Polska

  5. #15
    Grzeczny i układny podpis Awatar Merde
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    45
    Posty
    7 756

    Domyślnie Odp: Awaria Canon 700D - niezgodność towaru z umową?

    Cytat Zamieszczone przez Tom77 Zobacz posta
    Sprzedawca/producent nie może ograniczać twoich praw z tytułu przekroczenia określonej ilości wyzwoleń migawki jeżeli nie zawarł tego w karcie gwarancyjnej. Po okresie gwarancji producenta sprzedawca opiera się na wytycznych zawartych w karcie gwarancyjnej.
    Przy czym zapewne to użytkownik musiałby udowodnić, że 500 tysięcy wyzwoleń migawki mieści się w normalnym użytkowaniu aparatu (tj. że zepsuło się ze względu na wadę fabryczną, a nie dlatego, że jest to element mechaniczny ulegający naturalnemu zużyciu).

    PS: Z twojego rozumowania można wyciągnąć absurdalny wniosek, tj. że w lepszej sytuacji są użytkownicy aparatów z niskiej półki (producent nie deklaruje żywotności migawki w ogóle) niż użytkownicy korpusów pro (gdzie żywotność migawki jest znana).
    I don't pretend to understand Brannigan's Law. I merely enforce it

  6. #16
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Gdańsk
    Posty
    2 875

    Domyślnie Odp: Awaria Canon 700D - niezgodność towaru z umową?

    Cytat Zamieszczone przez Bangi Zobacz posta
    Po upływie 6 miesięcy ciężar dowodu niezgodności towaru z umową leży po stronie konsumenta, do 6 miesięcy to sprzedawca musi udowodnić, że tak nie jest. Może źle się wyraziłem pisząc o "winie" sprzedawcy.

    A co do bajowego wątku - przecież nikt tak tego nie negował Sam zresztą, jako osoba prywatna, biorę faktury na droższy sprzęt, bo tak szybko nie blakną jak paragony

    Złóż reklamację i daj znać się się to skończyło, bo przypadek jest ciekawy.
    Tutaj wg mnie kluczowe jest to czy to było naturalne zużycie, czy rzeczywiście jakaś wada.

    A tak w ogóle to próbowałaś zastosować procedurę opisaną tutaj?
    Aparat EOS — kody błędów i komunikaty o błędach - Canon Polska
    Po upływie 6 miesięcy nie musisz nic udowadniać, no chyba ze sprzedający odrzuci reklamację. Zużycie nie ma nic do rzeczy.

    --- Kolejny post ---

    Cytat Zamieszczone przez Merde Zobacz posta
    Przy czym zapewne to użytkownik musiałby udowodnić, że 500 tysięcy wyzwoleń migawki mieści się w normalnym użytkowaniu aparatu (tj. że zepsuło się ze względu na wadę fabryczną, a nie dlatego, że jest to element mechaniczny ulegający naturalnemu zużyciu).

    PS: Z twojego rozumowania można wyciągnąć absurdalny wniosek, tj. że w lepszej sytuacji są użytkownicy aparatów z niskiej półki (producent nie deklaruje żywotności migawki w ogóle) niż użytkownicy korpusów pro (gdzie żywotność migawki jest znana).
    Dla jednego to 500tys, dla drugiego 5 tys. Dokładnie tak jest, nie mogą odrzucić reklamacji aparatu z powodu wysokiej ilości wyzwoleń, jeżeli takiej informacji nie ma w karcie gwarancyjnej. Tak jak nie odrzucą reklamacji na kartę pamięci, którą zajechałeś czy obiektyw którym zrobisz 200tys zdjęć i padnie przesłona. To ma działać 2 lata. Pytanie czy zrobią to dobrowolnie czy trzeba będzie użyć siły

  7. #17
    Grzeczny i układny podpis Awatar Merde
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    45
    Posty
    7 756

    Domyślnie Odp: Awaria Canon 700D - niezgodność towaru z umową?

    Cytat Zamieszczone przez Tom77 Zobacz posta
    Dla jednego to 500tys, dla drugiego 5 tys. Dokładnie tak jest, nie mogą odrzucić reklamacji aparatu z powodu wysokiej ilości wyzwoleń, jeżeli takiej informacji nie ma w karcie gwarancyjnej. Tak jak nie odrzucą reklamacji na kartę pamięci, którą zajechałeś czy obiektyw którym zrobisz 200tys zdjęć i padnie przesłona. To ma działać 2 lata. Pytanie czy zrobią to dobrowolnie czy trzeba będzie użyć siły
    Jesteś strasznie pewny swego, prawie jakbyś już przetestował taki scenariusz w praktyce. Ja jednak mam wątpliwości, gdyż przy takiej dosłownej interpretacji wiele branż miałoby przechlapane. Wyobraź sobie np. zwrot roweru z powodu łysych opon...

    Fajnie by było gdyby wypowiedział się ktoś, kto miał z tym do czynienia w praktyce (Fomag?).
    I don't pretend to understand Brannigan's Law. I merely enforce it

  8. #18
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Gdańsk
    Posty
    2 875

    Domyślnie Odp: Awaria Canon 700D - niezgodność towaru z umową?

    Cytat Zamieszczone przez Merde Zobacz posta
    Jesteś strasznie pewny swego, prawie jakbyś już przetestował taki scenariusz w praktyce. Ja jednak mam wątpliwości, gdyż przy takiej dosłownej interpretacji wiele branż miałoby przechlapane. Wyobraź sobie np. zwrot roweru z powodu łysych opon...

    Fajnie by było gdyby wypowiedział się ktoś, kto miał z tym do czynienia w praktyce (Fomag?).
    To co jest normalnym zużyciem powinno być zapisane w karcie gwarancyjnej. I tak dla roweru mamy: "Nie uważa się za towar niezgodny z umową, jeżeli zachodzące w nim zmiany są wynikiem normalnego zużycia. Dotyczy to szczególnie: ogumienia, klocków hamulcowych, łańcucha, tarczy mechanizmu korbowego, kół zębatych wolnobiegu i kasety"
    Niezgodność towaru z umową to nie jest reklamacja wady produktu.

  9. #19
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jul 2008
    Posty
    37

    Domyślnie Odp: Awaria Canon 700D - niezgodność towaru z umową?

    Cytat Zamieszczone przez Bangi Zobacz posta
    A tak w ogóle to próbowałaś zastosować procedurę opisaną tutaj?
    Aparat EOS — kody błędów i komunikaty o błędach - Canon Polska
    Tak tak, to było pierwsze co zrobiłem. Nie pomaga.
    Ogólnie, po włączeniu aparatu coś w środku próbuje robić, słychać lekkie "szurnięcie" / "kliknięcie", ale nie dzieje się nic, dalej error.
    : )

  10. #20
    Początki nałogu
    Dołączył
    Sep 2009
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    256

    Domyślnie Odp: Awaria Canon 700D - niezgodność towaru z umową?

    Panowie, niepotrzebnie bijemy pianę.
    "Okres rękojmi
    Sprzedawca odpowiada wobec konsumenta za sprzedany towar, jeżeli wada zostanie stwierdzona w okresie 2 lat od momentu jego wydania."
    źródło: UOKiK
    Error 20 to błąd mechanizmu, więc należy jeszcze zastanowić się, czy aparat nie upadł lub nie był uderzony.
    Jeśli nie, to sprzedawca (nie producent) musi załatwić sprawę.
    Szybko zawiadamiaj sprzedawcę o problemie, a nam napisz jak sprawa została załatwiona i co było przyczyną usterki.

Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •