Pokaż wyniki od 1 do 10 z 32

Wątek: Awaria Canon 700D - niezgodność towaru z umową?

Mieszany widok

  1. #1
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Gdańsk
    Posty
    2 875

    Domyślnie Odp: Awaria Canon 700D - niezgodność towaru z umową?

    Nie martw się na zapas, złóż reklamację w sklepie w którym zakupiłeś aparat

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar piast9
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    3 267

    Domyślnie Odp: Awaria Canon 700D - niezgodność towaru z umową?

    Tyle, że po 6 miesiącach od zakupu to kupujący musi wykazać, że wada istniała w momencie zakupu.

    Swoją drogą. Czy zacinająca się przysłona w obiektywie też nie da czasem err 20?
    650D, T 12-24 4.0, S 30 1.4, S 18-35 1.8, C 70-210 3.5-4.5, C 50 2.5 macro, M42: Praktica LLC, Jupiter 9, Pentacon 135 2.8, Orestegor 300 4.0

  3. #3
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    31

    Domyślnie Odp: Awaria Canon 700D - niezgodność towaru z umową?

    Cytat Zamieszczone przez piast9 Zobacz posta
    Tyle, że po 6 miesiącach od zakupu to kupujący musi wykazać, że wada istniała w momencie zakupu.
    Nie prawda. Z tytułu tzw. "niezgodności towaru z umową" można reklamować również wady powstałe w trakcie używania - o ile było one zgodne z przeznaczeniem sprzętu. Czyli o ile kolega robił aparatem zdjęcia, a nie wbijał gwoździe to ma pełne prawo do reklamacji, ale tylko u sprzedawcy u którego zakupił.

  4. #4
    Moderator Awatar Bangi
    Dołączył
    Jun 2010
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    43
    Posty
    5 316

    Domyślnie Odp: Awaria Canon 700D - niezgodność towaru z umową?

    Cytat Zamieszczone przez gosiaa Zobacz posta
    Nie prawda. Z tytułu tzw. "niezgodności towaru z umową" można reklamować również wady powstałe w trakcie używania - o ile było one zgodne z przeznaczeniem sprzętu. Czyli o ile kolega robił aparatem zdjęcia, a nie wbijał gwoździe to ma pełne prawo do reklamacji, ale tylko u sprzedawcy u którego zakupił.
    Zgadza się, aczkolwiek udowodnienie sprzedawcy, że po zrobieniu aparatem ok. 32 000 zdjęć, awaria jest z jego winy, to już raczej cud

    A co do okresów gwarancji i pojęć można też poczytać ten wątek:
    http://www.canon-board.info/pierwsza...paragon-82580/

    Oczywiście próbować zawsze można.

  5. #5
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    31

    Domyślnie Odp: Awaria Canon 700D - niezgodność towaru z umową?

    Cytat Zamieszczone przez Bangi Zobacz posta
    Zgadza się, aczkolwiek udowodnienie sprzedawcy, że po zrobieniu aparatem ok. 32 000 zdjęć, awaria jest z jego winy, to już raczej cud
    Nic nie trzeba udowadniać, a już na pewno nie winę sprzedawcy, bo sprzedawca na pewno nie jest winny tego, że zespół się aparat, ale nadal odpowiada prawnie za to, że przez dwa lata ma działać prawidłowo. To wg. tzw. "Ustawy konsumenckiej" limitu na liczbę zdjęć w niej nie ma, ma działać i koniec.

    --- Kolejny post ---

    W tym wątki też są bajki, fakturę może wziąć też konsument, nie koniecznie na firmę.

  6. #6
    Grzeczny i układny podpis Awatar Merde
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    46
    Posty
    7 756

    Domyślnie Odp: Awaria Canon 700D - niezgodność towaru z umową?

    Cytat Zamieszczone przez gosiaa Zobacz posta
    To wg. tzw. "Ustawy konsumenckiej" limitu na liczbę zdjęć w niej nie ma, ma działać i koniec.
    Upraszczasz zbytnio.
    Oczywiście w tym przypadku należy powołać się na niezgodność towaru z umową, ale powodzenia życzę przy reklamowaniu na tej podstawie aparatu z przebiegiem np. 500 tysięcy klapnięć.
    I don't pretend to understand Brannigan's Law. I merely enforce it

  7. #7
    Moderator Awatar Bangi
    Dołączył
    Jun 2010
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    43
    Posty
    5 316

    Domyślnie Odp: Awaria Canon 700D - niezgodność towaru z umową?

    Cytat Zamieszczone przez gosiaa Zobacz posta
    Nic nie trzeba udowadniać, a już na pewno nie winę sprzedawcy, bo sprzedawca na pewno nie jest winny tego, że zespół się aparat, ale nadal odpowiada prawnie za to, że przez dwa lata ma działać prawidłowo. To wg. tzw. "Ustawy konsumenckiej" limitu na liczbę zdjęć w niej nie ma, ma działać i koniec.

    --- Kolejny post ---

    W tym wątki też są bajki, fakturę może wziąć też konsument, nie koniecznie na firmę.
    Po upływie 6 miesięcy ciężar dowodu niezgodności towaru z umową leży po stronie konsumenta, do 6 miesięcy to sprzedawca musi udowodnić, że tak nie jest. Może źle się wyraziłem pisząc o "winie" sprzedawcy.

    A co do bajowego wątku - przecież nikt tak tego nie negował Sam zresztą, jako osoba prywatna, biorę faktury na droższy sprzęt, bo tak szybko nie blakną jak paragony

    Złóż reklamację i daj znać się się to skończyło, bo przypadek jest ciekawy.
    Tutaj wg mnie kluczowe jest to czy to było naturalne zużycie, czy rzeczywiście jakaś wada.

    A tak w ogóle to próbowałaś zastosować procedurę opisaną tutaj?
    Aparat EOS — kody błędów i komunikaty o błędach - Canon Polska

  8. #8
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Gdańsk
    Posty
    2 875

    Domyślnie Odp: Awaria Canon 700D - niezgodność towaru z umową?

    Cytat Zamieszczone przez Bangi Zobacz posta
    Po upływie 6 miesięcy ciężar dowodu niezgodności towaru z umową leży po stronie konsumenta, do 6 miesięcy to sprzedawca musi udowodnić, że tak nie jest. Może źle się wyraziłem pisząc o "winie" sprzedawcy.

    A co do bajowego wątku - przecież nikt tak tego nie negował Sam zresztą, jako osoba prywatna, biorę faktury na droższy sprzęt, bo tak szybko nie blakną jak paragony

    Złóż reklamację i daj znać się się to skończyło, bo przypadek jest ciekawy.
    Tutaj wg mnie kluczowe jest to czy to było naturalne zużycie, czy rzeczywiście jakaś wada.

    A tak w ogóle to próbowałaś zastosować procedurę opisaną tutaj?
    Aparat EOS — kody błędów i komunikaty o błędach - Canon Polska
    Po upływie 6 miesięcy nie musisz nic udowadniać, no chyba ze sprzedający odrzuci reklamację. Zużycie nie ma nic do rzeczy.

    --- Kolejny post ---

    Cytat Zamieszczone przez Merde Zobacz posta
    Przy czym zapewne to użytkownik musiałby udowodnić, że 500 tysięcy wyzwoleń migawki mieści się w normalnym użytkowaniu aparatu (tj. że zepsuło się ze względu na wadę fabryczną, a nie dlatego, że jest to element mechaniczny ulegający naturalnemu zużyciu).

    PS: Z twojego rozumowania można wyciągnąć absurdalny wniosek, tj. że w lepszej sytuacji są użytkownicy aparatów z niskiej półki (producent nie deklaruje żywotności migawki w ogóle) niż użytkownicy korpusów pro (gdzie żywotność migawki jest znana).
    Dla jednego to 500tys, dla drugiego 5 tys. Dokładnie tak jest, nie mogą odrzucić reklamacji aparatu z powodu wysokiej ilości wyzwoleń, jeżeli takiej informacji nie ma w karcie gwarancyjnej. Tak jak nie odrzucą reklamacji na kartę pamięci, którą zajechałeś czy obiektyw którym zrobisz 200tys zdjęć i padnie przesłona. To ma działać 2 lata. Pytanie czy zrobią to dobrowolnie czy trzeba będzie użyć siły

  9. #9
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jul 2008
    Posty
    41

    Domyślnie Odp: Awaria Canon 700D - niezgodność towaru z umową?

    Cytat Zamieszczone przez Bangi Zobacz posta
    A tak w ogóle to próbowałaś zastosować procedurę opisaną tutaj?
    Aparat EOS — kody błędów i komunikaty o błędach - Canon Polska
    Tak tak, to było pierwsze co zrobiłem. Nie pomaga.
    Ogólnie, po włączeniu aparatu coś w środku próbuje robić, słychać lekkie "szurnięcie" / "kliknięcie", ale nie dzieje się nic, dalej error.
    : )

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •