Cytat Zamieszczone przez bebop
już pisałem. musisz zadać sobie trud przejrzenia całego wątku. albo przemyśl co w czasie 1/200 jesteś w stanie zamrozić jeżeli chodzi o ruch. jeżeli robisz statyczne ujęcia to czas 1/125 jest dla Ciebie wystarczający. jeżeli dodajesz już dowolny ruch np. dmuchawa i ruch włosów modelki to 1/160 jest na granicy zamrażania ruchu. a jeżeli masz życzenie robić rzeczy z cyklu woda w ruchu etc. to już 1/250 albo jeszcze szybciej.
Jeśli piszesz o fotografowaniu przy świetle ciągłym, to masz rację. Wtedy jednak nie ma problemu z synchronizacją z błyskiem, bo nie ma błysku.

Cytat Zamieszczone przez bebop
sukces jest w innej migawce bo centralnej i może to jest niestety jedyne rozwiązanie.
Ciekawe, ile by wtedy kosztowały obiektywy.
No i niektórzy mimo wsyztko wykorzystują czasy krótsze niż 1/1000, a tu by tego nie mieli.

Jestem zdania, że profesjonalista, zawodowiec wszystkie sprawy techniczne związane ze sprzętem, którego używa powinien mieć w małym palcu. Nie może ich ignorować, nie może mówić, że woli robić zdjęcia zamiast uczyć się jak działa aparat.
Musi mieć wszystko tak opanowane, żeby o tym nie myśleć. Wtedy nie zaistniał by problem jak poruszony w tym wątku, gdyż było by oczywiste dlaczego tak nie jest, i jeśli koniecznie musi być synch krótszy, to nie z migawką szczelinową. Koniec.