Strona 9 z 13 PierwszyPierwszy ... 7891011 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 90 z 121

Wątek: 5D synchro 1/200 i winieta

  1. #81
    Pełne uzależnienie Awatar adamek
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    40
    Posty
    2 265

    Domyślnie

    ja chcę przypomnieć, że w warunkach stricte studyjnych (bez udziału światła zastanego) ruchu nie zamraża wcale migawka a błysk lamp błyskowych.
    Miłego dnia
    adam jastrzębowski
    cyfra i analog. obiektywy, statyw i monopod
    tu tu

  2. #82
    Pełne uzależnienie Awatar piast9
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    3 267

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bebop
    piast9, upraszczasz nieco, po prostu wolę fotografować i mieć doświadczenie praktycznie niż tylko teorie z książki. na podstawie samych teorii jednoznacznie nie znajdziesz rozwiązania/odpowiedzi problemu z tego wątku
    Bez teorii tym bardziej nie znajdziesz, bo ten problem jest problemem technicznym. Na dodatek nierozwiązywalnym i, sądząc po przytoczonym tu jeszcze cytacie jakiegoś użytkownika Nikona, typowym dla lamp studyjnych i migawki szczelinowej.
    650D, T 12-24 4.0, S 30 1.4, S 18-35 1.8, C 70-210 3.5-4.5, C 50 2.5 macro, M42: Praktica LLC, Jupiter 9, Pentacon 135 2.8, Orestegor 300 4.0

  3. #83
    Uzależniony
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    fafa
    Posty
    755

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez piast9
    Migawka na pewno otwiera się całkowicie na 1/200s bo ze speedlitami naświetla ok.
    migawka otwiera się*i na 1/8000. ze speedlitami jest jednak inne połączenie - to jest kwestia tego synchro. synchro lampy i migawki.

    Cytat Zamieszczone przez piast9
    Skoro z lampą studyjną jest źle, to znaczy że coś jest nie tak ze współpracą.
    No i teraz tylko pytanie, co jest nie tak. Prędzej bym uwierzył, że migawka jednak idzie z dołu do góry i lampa nie nadąża błysnąć, niż że lampa byłska przed całkowitym otwarciem migawki.
    brzmi to logicznie. tylko powtarzam nie jest to problem lamp. a wpółpracy migawek szczelinowych z lampami. migawka centralna tego problemu nie ma.

    Cytat Zamieszczone przez piast9
    Przecież na tę drugą przypadłość nie pomagałoby wydlłużenie czasu ekspozycji.
    błysk lampy jest krótszy niż czas otwarcia migawki. w każdym razie błysk lamp, z którymi sprawdzałem.

    Cytat Zamieszczone przez piast9
    Bez teorii tym bardziej nie znajdziesz, bo ten problem jest problemem technicznym. Na dodatek nierozwiązywalnym i, sądząc po przytoczonym tu jeszcze cytacie jakiegoś użytkownika Nikona, typowym dla lamp studyjnych i migawki szczelinowej.
    no. ostatnie zdanie podsumowuje temat.

    teorii przeczy nieco praktyka czyli np. założenie EX550 na korpus i wyzwalanie lamp studyjnych poprzez fotocele pozwala robić z czasem 1/200. czyli piast9, fajnie znać teorię, nie mniej bez praktyki jest to trochę jak korespondencyjny kurs nurkowania.

    i moja niezmienna wątpliwość w tym temacie jest co do współpracy 5D czy innego canona z łączem pc synch. bo jeżeli MOŻNA wyzwolić migawkę bez tej smugi/winiety na czasie 1/200 (5D) czy 1/250 (20D) i lampy studyjne SIĘ WYROBIĄ, pomimo, że chyba połączenie kablowe jest szybsze niż poprzez fotocele... jakaś skucha jest Panowie. i nie trzeba do tego rozbierać migawki na czynniki pierwsze.

    Cytat Zamieszczone przez adamek
    ja chcę przypomnieć, że w warunkach stricte studyjnych (bez udziału światła zastanego) ruchu nie zamraża wcale migawka a błysk lamp błyskowych.
    logiczne - bo jest krótszy. a poza nim - ciemnica :-)

    chodzi jednak o to, że te 1/160 czasem nie wystarcza. już się nie upieram na 1/250. 1/200 wystarczy. i im dłuższy czas i błysku i otwarcia migawki to cieniutkie włosy blond oświetlone mają tendencję do przepalania. może dlatego nadal fotografują modę w studiu średnim formatem, tyle że z cyfrową ścianką...
    gra i buczy bebop

  4. #84
    Uzależniony Awatar bundy
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Zawiercie
    Wiek
    49
    Posty
    760

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bebop
    i im dłuższy czas i błysku i otwarcia migawki to cieniutkie włosy blond oświetlone mają tendencję do przepalania. może dlatego nadal fotografują modę w studiu średnim formatem, tyle że z cyfrową ścianką...
    Nie sądzę, żeby to był kluczowy powód dla którego modę foci się średnim formatem z cyfrowymi plecami. Bardziej chodzi tutaj o kwestie jakości i dużej rozdzielczości (pod kątem druku), czyli sprawy w których cyfrowe backi nadal górują nad topowymi DSLR'ami. A poza tym dochodzi jeszcze coś co się nazywa przyzwyczajenie - więkoszość fotografów mody pracowała od zawsze na średnim i dlatego przejście na cyfrę przez zamianę kasety na ściankę jest dla nich proste i oczywiste, bo system się nie zmienia i nawyki pracy w zasadzie też. To tak jak przejście z Canona na Nikona - niby da się zrobić, ale nie od razu i nie tak prosto ;-) ;-)
    No, ale to już wszystko zaczyna być totalnie OT :-)
    1, czarne i białe szkiełka + worek gratów... ale chyba i tak nie umiem robić zdjęć...

  5. #85
    Pełne uzależnienie Awatar piast9
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    3 267

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bebop
    migawka otwiera się*i na 1/8000
    Nie otwiera się.

    Cytat Zamieszczone przez bebop
    brzmi to logicznie. tylko powtarzam nie jest to problem lamp. a wpółpracy migawek szczelinowych z lampami.
    Problem współpracy niektórych, podłączonych w okreslonych sposób, lamp z migawkami szczelinowymi.

    teorii przeczy nieco praktyka czyli np. założenie EX550 na korpus i wyzwalanie lamp studyjnych poprzez fotocele pozwala robić z czasem 1/200.
    Jesteś pewien, że tej części kadru, która na samych studyjnych jest ciemna, nie doświetlasz po prostu samym speedlightem?

    i moja niezmienna wątpliwość w tym temacie jest co do współpracy 5D czy innego canona z łączem pc synch.
    Acha... Osobne złacze. Spróbuj może przejściówkę ze stopki na pc synch. Myślałem że tak te zdjęcia robiłeś.
    650D, T 12-24 4.0, S 30 1.4, S 18-35 1.8, C 70-210 3.5-4.5, C 50 2.5 macro, M42: Praktica LLC, Jupiter 9, Pentacon 135 2.8, Orestegor 300 4.0

  6. #86
    Uzależniony
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    fafa
    Posty
    755

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez piast9
    Nie otwiera się.
    tia. to chyba wirtualnie czas 1/8000 możesz uzyskać?

    Cytat Zamieszczone przez piast9
    Problem współpracy niektórych, podłączonych w okreslonych sposób, lamp z migawkami szczelinowymi.
    ojej, piast9, skąd taka precyzja? nagle nie wiesz o czym mówimy? tak, o podłączonych łączem pc sync lampami studyjnymi, a problem dotyczy pełnoklatkowego 5D. i napisz które lampy studyjne nie mają problemu z 5D na czasie 1/200. bo że speedlite canona która NIE JEST lampą studyjną i NIE JEST podłączana łączem pc sync nie ma problemu z czasem 1/200 to jest oczywiste i nie należy bezpośrednio do problematyki tego wąktu. proszę Cię nie rób OT i zamieszania, jak już wyczerpałeś wiedzę książkową a praktyka przeraża to daj se spokój.

    Cytat Zamieszczone przez piast9
    Jesteś pewien, że tej części kadru, która na samych studyjnych jest ciemna, nie doświetlasz po prostu samym speedlightem?
    jestem. stawiam aparat na statywie i świecę w tym samym kierunku. nawet bezczelnie lampę studyjną kieruję niżej. czyli ten trop = pudło.

    Cytat Zamieszczone przez piast9
    Acha... Osobne złacze. Spróbuj może przejściówkę ze stopki na pc synch. Myślałem że tak te zdjęcia robiłeś.
    ja mam w aparacie łącze pc sync. rozumiem tok rozumowania posiadacza 300D/350D - tam nie ma tego łącza. bądź łaskaw czytać dokładnie o co chodzi, bo pisałem to na samym początku. ale - spróbuję przez taką stopkę. w końcu kostka nie majątek.

    Cytat Zamieszczone przez bundy
    Nie sądzę, żeby to był kluczowy powód dla którego modę foci się średnim formatem z cyfrowymi plecami. Bardziej chodzi tutaj o kwestie jakości i dużej rozdzielczości (pod kątem druku), czyli sprawy w których cyfrowe backi nadal górują nad topowymi DSLR'ami.
    wiesz, 1Ds MkII dorównuje rozdzielczością połowie ścianek cyfrowych. i jest dużo tańszy od samej cyfrowej ścianki, nie mówiąc o ergonomii (waga, przenośność).

    kwestii jest pewnie wiele - np. brak potrzeby robienia wielu klatek na sekundę - średni format to nie wyścigi.

    Cytat Zamieszczone przez bundy
    A poza tym dochodzi jeszcze coś co się nazywa przyzwyczajenie - więkoszość fotografów mody pracowała od zawsze na średnim i dlatego przejście na cyfrę przez zamianę kasety na ściankę jest dla nich proste i oczywiste, bo system się nie zmienia i nawyki pracy w zasadzie też. To tak jak przejście z Canona na Nikona - niby da się zrobić, ale nie od razu i nie tak prosto ;-) ;-)
    No, ale to już wszystko zaczyna być totalnie OT :-)
    wiesz - wielu pracujących na średnim formacie pracuje też na pełnej klatce canona. bo w wielu warunkach jednak mobilność decyduje o wielu sprawach. a skoro jakość tak bardzo nie odbiega - to jest akceptowalna. jeżeli musisz zrobić coś*pod druk i plakat B1 to jednak slajd i średni format się kłania.
    a część cyfrowych tyłów jest typowo kablowo-komputerowa czyli są bez magazynków pamięciowych. czyli oprócz klocka średnioformatowego tachasz kompa i focisz na kablu. da się ale nie zawsze jest to wygodne.
    gra i buczy bebop

  7. #87
    Pełne uzależnienie Awatar piast9
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    3 267

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bebop
    tia. to chyba wirtualnie czas 1/8000 możesz uzyskać?
    A jednak nie wiesz jak działa migawka szczelinowa.

    jak już wyczerpałeś wiedzę książkową a praktyka przeraża to daj se spokój.
    Widzę, że w chwilach wolnych zajmujesz się psychoanalizą. Ja jednak nie czerpię przyjemności z dyskusji z ludźmi robiącymi wycieczki osobiste. Faktycznie dam sobie spokój.

    jestem. stawiam aparat na statywie i świecę w tym samym kierunku. nawet bezczelnie lampę studyjną kieruję niżej. czyli ten trop = pudło.
    OK.

    ja mam w aparacie łącze pc sync. rozumiem tok rozumowania posiadacza 300D/350D - tam nie ma tego łącza. bądź łaskaw czytać dokładnie o co chodzi, bo pisałem to na samym początku.
    Dla posiadacza 350D pc-sync oznacza gniazdko w kostce wpiętej w sanki.
    650D, T 12-24 4.0, S 30 1.4, S 18-35 1.8, C 70-210 3.5-4.5, C 50 2.5 macro, M42: Praktica LLC, Jupiter 9, Pentacon 135 2.8, Orestegor 300 4.0

  8. #88
    Uzależniony Awatar Raff
    Dołączył
    Nov 2005
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    49
    Posty
    778

    Domyślnie

    Radio do 5D, tania lampka z gniazdem synchro i odbiornikiem radia wycelowana w kosmos, 1/200, fotocele w lampach i wio Życie piękniejsze!!!! Praktyczne i wygodne obejście

  9. #89
    Uzależniony
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    fafa
    Posty
    755

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Raff
    Radio do 5D, tania lampka z gniazdem synchro i odbiornikiem radia wycelowana w kosmos, 1/200, fotocele w lampach i wio Życie piękniejsze!!!! Praktyczne i wygodne obejście
    szkoda że trzeba to obchodzić, i o to chodziło w tym temacie. nie o budowę migawki.
    gra i buczy bebop

  10. #90
    Pełne uzależnienie Awatar kami74
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Piaseczno
    Wiek
    50
    Posty
    1 492

    Domyślnie

    He, mam prostsze rozwiązanie. Kadrować z zapasem o potem wycinać w PS to zaciemnienie

    Uprzedazając: Tak, tak wiem nie po to wydaje sie 10Kzł za puchę i ileś tam za Elinki.
    5DII 24105f4L S7030045,6APODG 501.8II 430EX wyposażona w ponton VS600R
    MOJE PSTRYKI NA CB& GALERIA NETOWA

    później, późnym popołudniem, gdy cienie będą dłuższe i smutniejsze niż są..

Strona 9 z 13 PierwszyPierwszy ... 7891011 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •