ja chcę przypomnieć, że w warunkach stricte studyjnych (bez udziału światła zastanego) ruchu nie zamraża wcale migawka a błysk lamp błyskowych.![]()
Bez teorii tym bardziej nie znajdziesz, bo ten problem jest problemem technicznym. Na dodatek nierozwiązywalnym i, sądząc po przytoczonym tu jeszcze cytacie jakiegoś użytkownika Nikona, typowym dla lamp studyjnych i migawki szczelinowej.Zamieszczone przez bebop
650D, T 12-24 4.0, S 30 1.4, S 18-35 1.8, C 70-210 3.5-4.5, C 50 2.5 macro, M42: Praktica LLC, Jupiter 9, Pentacon 135 2.8, Orestegor 300 4.0
migawka otwiera się*i na 1/8000. ze speedlitami jest jednak inne połączenie - to jest kwestia tego synchro. synchro lampy i migawki.Zamieszczone przez piast9
brzmi to logicznie. tylko powtarzam nie jest to problem lamp. a wpółpracy migawek szczelinowych z lampami. migawka centralna tego problemu nie ma.Zamieszczone przez piast9
błysk lampy jest krótszy niż czas otwarcia migawki. w każdym razie błysk lamp, z którymi sprawdzałem.Zamieszczone przez piast9
no. ostatnie zdanie podsumowuje temat.Zamieszczone przez piast9
teorii przeczy nieco praktyka czyli np. założenie EX550 na korpus i wyzwalanie lamp studyjnych poprzez fotocele pozwala robić z czasem 1/200. czyli piast9, fajnie znać teorię, nie mniej bez praktyki jest to trochę jak korespondencyjny kurs nurkowania.
i moja niezmienna wątpliwość w tym temacie jest co do współpracy 5D czy innego canona z łączem pc synch. bo jeżeli MOŻNA wyzwolić migawkę bez tej smugi/winiety na czasie 1/200 (5D) czy 1/250 (20D) i lampy studyjne SIĘ WYROBIĄ, pomimo, że chyba połączenie kablowe jest szybsze niż poprzez fotocele... jakaś skucha jest Panowie. i nie trzeba do tego rozbierać migawki na czynniki pierwsze.
logiczne - bo jest krótszy. a poza nim - ciemnica :-)Zamieszczone przez adamek
chodzi jednak o to, że te 1/160 czasem nie wystarcza. już się nie upieram na 1/250. 1/200 wystarczy. i im dłuższy czas i błysku i otwarcia migawki to cieniutkie włosy blond oświetlone mają tendencję do przepalania. może dlatego nadal fotografują modę w studiu średnim formatem, tyle że z cyfrową ścianką...
gra i buczy bebop
Nie sądzę, żeby to był kluczowy powód dla którego modę foci się średnim formatem z cyfrowymi plecami. Bardziej chodzi tutaj o kwestie jakości i dużej rozdzielczości (pod kątem druku), czyli sprawy w których cyfrowe backi nadal górują nad topowymi DSLR'ami. A poza tym dochodzi jeszcze coś co się nazywa przyzwyczajenie - więkoszość fotografów mody pracowała od zawsze na średnim i dlatego przejście na cyfrę przez zamianę kasety na ściankę jest dla nich proste i oczywiste, bo system się nie zmienia i nawyki pracy w zasadzie też. To tak jak przejście z Canona na Nikona - niby da się zrobić, ale nie od razu i nie tak prosto ;-) ;-)Zamieszczone przez bebop
No, ale to już wszystko zaczyna być totalnie OT :-)
1, czarne i białe szkiełka + worek gratów... ale chyba i tak nie umiem robić zdjęć...
Nie otwiera się.Zamieszczone przez bebop
Problem współpracy niektórych, podłączonych w okreslonych sposób, lamp z migawkami szczelinowymi.Zamieszczone przez bebop
Jesteś pewien, że tej części kadru, która na samych studyjnych jest ciemna, nie doświetlasz po prostu samym speedlightem?teorii przeczy nieco praktyka czyli np. założenie EX550 na korpus i wyzwalanie lamp studyjnych poprzez fotocele pozwala robić z czasem 1/200.
Acha... Osobne złacze. Spróbuj może przejściówkę ze stopki na pc synch. Myślałem że tak te zdjęcia robiłeś.i moja niezmienna wątpliwość w tym temacie jest co do współpracy 5D czy innego canona z łączem pc synch.
650D, T 12-24 4.0, S 30 1.4, S 18-35 1.8, C 70-210 3.5-4.5, C 50 2.5 macro, M42: Praktica LLC, Jupiter 9, Pentacon 135 2.8, Orestegor 300 4.0
tia. to chyba wirtualnie czas 1/8000 możesz uzyskać?Zamieszczone przez piast9
ojej, piast9, skąd taka precyzja? nagle nie wiesz o czym mówimy? tak, o podłączonych łączem pc sync lampami studyjnymi, a problem dotyczy pełnoklatkowego 5D. i napisz które lampy studyjne nie mają problemu z 5D na czasie 1/200. bo że speedlite canona która NIE JEST lampą studyjną i NIE JEST podłączana łączem pc sync nie ma problemu z czasem 1/200 to jest oczywiste i nie należy bezpośrednio do problematyki tego wąktu. proszę Cię nie rób OT i zamieszania, jak już wyczerpałeś wiedzę książkową a praktyka przeraża to daj se spokój.Zamieszczone przez piast9
jestem. stawiam aparat na statywie i świecę w tym samym kierunku. nawet bezczelnie lampę studyjną kieruję niżej. czyli ten trop = pudło.Zamieszczone przez piast9
ja mam w aparacie łącze pc sync. rozumiem tok rozumowania posiadacza 300D/350D - tam nie ma tego łącza. bądź łaskaw czytać dokładnie o co chodzi, bo pisałem to na samym początku. ale - spróbuję przez taką stopkę. w końcu kostka nie majątek.Zamieszczone przez piast9
wiesz, 1Ds MkII dorównuje rozdzielczością połowie ścianek cyfrowych. i jest dużo tańszy od samej cyfrowej ścianki, nie mówiąc o ergonomii (waga, przenośność).Zamieszczone przez bundy
kwestii jest pewnie wiele - np. brak potrzeby robienia wielu klatek na sekundę - średni format to nie wyścigi.
wiesz - wielu pracujących na średnim formacie pracuje też na pełnej klatce canona. bo w wielu warunkach jednak mobilność decyduje o wielu sprawach. a skoro jakość tak bardzo nie odbiega - to jest akceptowalna. jeżeli musisz zrobić coś*pod druk i plakat B1 to jednak slajd i średni format się kłania.Zamieszczone przez bundy
a część cyfrowych tyłów jest typowo kablowo-komputerowa czyli są bez magazynków pamięciowych. czyli oprócz klocka średnioformatowego tachasz kompa i focisz na kablu. da się ale nie zawsze jest to wygodne.
gra i buczy bebop
A jednak nie wiesz jak działa migawka szczelinowa.Zamieszczone przez bebop
Widzę, że w chwilach wolnych zajmujesz się psychoanalizą. Ja jednak nie czerpię przyjemności z dyskusji z ludźmi robiącymi wycieczki osobiste. Faktycznie dam sobie spokój.jak już wyczerpałeś wiedzę książkową a praktyka przeraża to daj se spokój.
OK.jestem. stawiam aparat na statywie i świecę w tym samym kierunku. nawet bezczelnie lampę studyjną kieruję niżej. czyli ten trop = pudło.
Dla posiadacza 350D pc-sync oznacza gniazdko w kostce wpiętej w sanki.ja mam w aparacie łącze pc sync. rozumiem tok rozumowania posiadacza 300D/350D - tam nie ma tego łącza. bądź łaskaw czytać dokładnie o co chodzi, bo pisałem to na samym początku.
650D, T 12-24 4.0, S 30 1.4, S 18-35 1.8, C 70-210 3.5-4.5, C 50 2.5 macro, M42: Praktica LLC, Jupiter 9, Pentacon 135 2.8, Orestegor 300 4.0
Radio do 5D, tania lampka z gniazdem synchro i odbiornikiem radia wycelowana w kosmos, 1/200, fotocele w lampach i wioŻycie piękniejsze!!!! Praktyczne i wygodne obejście
![]()
szkoda że trzeba to obchodzić, i o to chodziło w tym temacie. nie o budowę migawki.Zamieszczone przez Raff
gra i buczy bebop
He, mam prostsze rozwiązanie. Kadrować z zapasem o potem wycinać w PS to zaciemnienie
Uprzedazając: Tak, tak wiem nie po to wydaje sie 10Kzł za puchę i ileś tam za Elinki.
5DII 24105f4L S7030045,6APODG 501.8II 430EX wyposażona w ponton VS600R![]()
MOJE PSTRYKI NA CB& GALERIA NETOWA
później, późnym popołudniem, gdy cienie będą dłuższe i smutniejsze niż są..