Strona 7 z 13 PierwszyPierwszy ... 56789 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 121

Wątek: 5D synchro 1/200 i winieta

  1. #61
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz1972
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Ząbkowice Śląskie
    Wiek
    52
    Posty
    3 042

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jac
    to moze mi ktos wytlumaczy dlaczego nie mam winiety jak robie z 580 na kablu i czasem 1/500?
    Dlatego żę wykorzystujesz "synchronizację z krótkimi czasami"
    Lampa wtedy nie błyska pojedynczym błyskiem , tylko serią bardzo szybkich błysków . Tak szybkich że oświetla prawidłowo cały kadr . Żeby było możliwa taka synchronizacja lampa nie wykorzystuje pełnej mocy ( wystarczy popatrzeć na zasięg ) .

  2. #62
    fotomania
    Guest

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bebop
    czy ktoś z Was pracując na lampach studyjnych miał w 5D winietę przy czasie 1/200 s.? bo jest :-) trzymając aparat normalnie czyli poziomo dół winietuje aż miło. w 20D przy czasie 1/250s. było podobnie DD technologia idzie do przodu, znowu trzeba oszukiwać i pstrykać lampą w kosmos a łapać fotocelą :-)

    Jest to normalne i troche wqr , ale napisz mi dobry czlowieku w jakich pieknych okolicznosciach przyrody widzisz koniecznosc uzywania 1/200 ??

    Jacek

    ps. twoj 5 D jest normalny , niestety ten typ tak ma .

  3. #63
    Pełne uzależnienie Awatar KuchateK
    Dołączył
    Feb 2005
    Miasto
    USA
    Posty
    4 895

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bebop
    czyli reasumując - ten model (canon) tak ma i koniec. te dwa strzały które wkleiłem na początku wątku to jest synchro z radia Sergiusza. pamiętam,*że pierwszą reakcję miałem taką,*że zamienilem radio na kabel, a potem następny ruch to już 1/160.
    Ja bym tak nie zrzucal nieudokumentowanych bonusow z lamp na Canona. Nawet jesli ta lampa jest jakiejs lepszej firmy. Z duza iloscia lamp Canon dziala poprawnie, wiec to nie jest zle synchro z puszki. Zreszta pisza wyraznie w instrukcji, ze lampy studyjne rakietami nie sa i 1/125 to praktycznie max.

    Taki sam problem z wolniejszymi lampami maja posiadacze innych systemow bez elektronicznej migawki. A elektroniczna tez wcale wiele nie pomaga na synchro. Jedyna zmiana to to, ze powyzej pewnego czasu winieta na czesci kadru zamienia sie w odpowiednio duzy brak swiatla na calej klatce. Trudniejsze do zauwazenia, ale wcale nie eliminuje problemu.

    Na necie mozna znalezc jak naprawde jest z lampami, np. taka:
    Bowens GM750
    Full power 1/570sec 750Ws
    Half Power 1/450sec 375Ws
    Min Power 1/216sec 187Ws
    Czasy nie powalaja. Na dodatek jeszcze coraz dluzsze przy zmniejszaniu mocy. A to i tak z pewnoscia czas samego blysku. Zreszta powstanie GM750+ (plus), gdzie w opisie wyraznie pisze, ze jest "taka sama" tylko skrocili czas blysku i troche szybciej sie laduje wyraznie swiadczy, ze to jednak lampy troche sobie nie radza.

    Budowa lamp ma swoje ograniczenia i nie zawsze da sie dogodzic na dwie strony. Scigajac sie na Ws czy czas ladowania cos musi ucierpiec. Usprawnienie wyladowania i zmniejszenie dlawikami pradu pozwalajace zwiekszyc napiecie (a co za tym idzie moc) oraz oszczedzic palnik niestety wydluza blysk. Regulacja mocy napieciem na kondensatorach opoznia czas najwiekszej jasnosci blizej konca swiecenia palnika. Tu troche, tam troche. Do tego ze dwa opoznienia na jakichs ukladach (wymaganych aby lampa na wyjsciu nie miala kilkuset V) ktore naloza sie na niekorzystna krzywa wyladowania i wychodzi w praniu ze lampa sie spoznia z blyskiem calkiem spory kawalek co wychodzi elegancko w praniu na migawkach szczelinowych.

    Cytujac zreszta jednego z uzytkownikow nikona:
    There's likely nothing whatsoever wrong with your camera or its shutter mechanism. The accepted rule of thumb is 1/4-1/2 of your camera's fastest X-sync shutter speed when using a studio flashhead.
    Lampy studyjne praktycznie zawsze nie nadazaly za migawkami, nawet wtedy kiedy synchro w aparatach bylo 1/60.

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz1972
    Żeby było możliwa taka synchronizacja lampa nie wykorzystuje pełnej mocy ( wystarczy popatrzeć na zasięg ) .
    Lampa pelna moc wykorzystuje, tylko ta seria blyskow mniej swiatla daje z energii w kondensatorach w porownaniu do pojedynczego blysku.
    ...

  4. #64
    Uzależniony
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    fafa
    Posty
    755

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Auwo
    btw - czy dobrze pamietam, że miało Cię już tutaj nie być bebop ?!
    dzwonił Rydzyk, że jest petycja od Ciebie, żebym wrócił. 8) bez obaw Auwo - jestem tylko na moment.

    Cytat Zamieszczone przez fotomania
    napisz mi dobry czlowieku w jakich pieknych okolicznosciach przyrody widzisz koniecznosc uzywania 1/200 ??
    już pisałem. musisz zadać sobie trud przejrzenia całego wątku. albo przemyśl co w czasie 1/200 jesteś w stanie zamrozić jeżeli chodzi o ruch. jeżeli robisz statyczne ujęcia to czas 1/125 jest dla Ciebie wystarczający. jeżeli dodajesz już dowolny ruch np. dmuchawa i ruch włosów modelki to 1/160 jest na granicy zamrażania ruchu. a jeżeli masz życzenie robić rzeczy z cyklu woda w ruchu etc. to już 1/250 albo jeszcze szybciej.

    Cytat Zamieszczone przez KuchateK
    Ja bym tak nie zrzucal nieudokumentowanych bonusow z lamp na Canona. Nawet jesli ta lampa jest jakiejs lepszej firmy. Z duza iloscia lamp Canon dziala poprawnie, wiec to nie jest zle synchro z puszki. Zreszta pisza wyraznie w instrukcji, ze lampy studyjne rakietami nie sa i 1/125 to praktycznie max.
    problem jest taki (niestety nie jest to system canona),*że ludzie robią synchro i czasach 1/500 lub 1/400 bez problemu. Mamiya RB67, staroć jakich mało i Hasselblad 500 - żebym już nie szukał większych staroci (1/400 synchro miałem z Mamiyą C330Pro - i działało!!!!). sukces jest w innej migawce bo centralnej i może to jest niestety jedyne rozwiązanie.

    dzięki KuchateK za długi post, sporo ciekawych rzeczy. jestem pod wrażeniem. pozdrawiam i znikam.
    gra i buczy bebop

  5. #65
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz1972
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Ząbkowice Śląskie
    Wiek
    52
    Posty
    3 042

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KuchateK
    Lampa pelna moc wykorzystuje, tylko ta seria blyskow mniej swiatla daje z energii w kondensatorach w porownaniu do pojedynczego blysku.
    O to mi chodziło tylko się źle wyraziłem .

  6. #66
    Uzależniony
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Bydgoszcz
    Wiek
    51
    Posty
    928

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bebop
    dzwonił Rydzyk, że jest petycja od Ciebie, żebym wrócił. 8) bez obaw Auwo - jestem tylko na moment.
    Ja się nie obawiam. Po prostu nurtuje mnie pytanie, po cholere robisz z mordy dupę ?

    sorry za OT

  7. #67
    Bywalec
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    55
    Posty
    117

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KuchateK
    i wkoncu po czasie palnik odpali. To opoznienie dla aparatu jest widoczne wlasnie w postaci takiej piknej "winiety" i kompletnie nie ma znaczenia ze czas trwania blysku to 1/1000 czy 1/20000 bo opoznienie jest stale, migawka juz swoje przejechala i klatka juz nie jest cala otwarta...
    Poprawcie mnie , jeśli się mylę , ale ta winieta przy Waszym toku myślenia powinna być na początku klatki , a u Bebopa była na końcu ... może to jednak wina migawki ?

  8. #68
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    warszawa
    Wiek
    52
    Posty
    468

    Domyślnie

    auwo daj spokuj chlpoakowi ma problem a gdzie go rozwiaze
    350 D z gripem, sigma 18-125, kit, 580 ex, 2x1GB ELITE PRO I 512 ZWYKLA OBIE KINGSTON + 256 od canona

  9. #69
    Uzależniony
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    fafa
    Posty
    755

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Auwo
    z mordy dupę ?
    nadmiar kultury Auwo?
    gra i buczy bebop

  10. #70
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    warszawa
    Wiek
    52
    Posty
    468

    Domyślnie

    a tak poza wszystkim to sadze ze bebop nie wie jak dziala migawka jedna (szczelinowa) i druga (centralna)
    obie maja zalety i wady
    bebop widziales kiedys jakis aparat z migawka centralna i czasem 1/8000 sek
    bo ja nie
    18 lat temu ich nie bylo i teraz tez ich nie ma bo migawka centralna ma te wade ze ze nie wyrabia przy krotkich czasach
    1/500 no max 1/1000 to ich kres
    350 D z gripem, sigma 18-125, kit, 580 ex, 2x1GB ELITE PRO I 512 ZWYKLA OBIE KINGSTON + 256 od canona

Strona 7 z 13 PierwszyPierwszy ... 56789 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •