Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 121

Wątek: 5D synchro 1/200 i winieta

Mieszany widok

  1. #1
    Uzależniony Awatar bundy
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Zawiercie
    Wiek
    49
    Posty
    760

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bebop
    tak. winietowanie mam tylko gdy robię synchro przez kabel czy radio. robiąc z lampą 550EX winiety nie mam przy czasie 1/200s. i tego nie rozumiem.
    Prawdę mówiąc, to jest to problem z gatunku "o jakim się filozofom nie śniło" :-) Na zdrowy chłopski rozum, to co piszesz jest nierealne, ale jednak się dzieje :-)
    A sprawdzałeś wyzwalania kablem/radiem różnych lamp? Zakładam, że masz więcej niż jedną i wyzwalasz jedną po kablu a reszta leci po fotoceli. Może spróbuj wyzwalać inną lampę, żeby upewnić się, czy problem nie pochodzi z elektroniki samej lampy (może być tak, że wyzwalanie z portu synchro i wyzwalania z celi, są obsługiwane przez zupełnie odrębne układy lampy)
    1, czarne i białe szkiełka + worek gratów... ale chyba i tak nie umiem robić zdjęć...

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz1972
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Ząbkowice Śląskie
    Wiek
    52
    Posty
    3 042

    Domyślnie

    Niestety nie znalazłem dokładnych danych technicznych lamp elinchrome , jednak posłużę się przykładowymi danymi lampy "elfo quant 500Ws" .

    Czas błysku tej lampy to 1/550 [s] ( czym większa moc lampy tym czas błysku jest dłuższy )

    czas synchronizacji w 5D to 1/250 , błysk następuje przy całkowitym otwarciu migawki czyli po około 1/500s .
    Zostaje nam 1/500s na pełny błysk lampy i zamknięcie migawki .
    Do tego dochodzi opóźnienie w wyzwoleniu lampy . Każdy kabel , radiowyzwalacz , czy błysk innej lampy ma swoje opóźnienie .
    1/500s która zostaje nam do dyspozycji to za krótki czas by lampy zdążyły błysnąć pełną mocą w czasie otwarcia migawki .
    Takie uroki lamp studyjnych

    edit: lampy EX na stopce mają krótszy czas reakcji ( są wyzwalane bezpośrednio z aparatu ) i są mniejszej mocy więc czas błysku dochodzi nawet do 1/2000 dlatego zdążają naświetlić cały kadr.
    Ostatnio edytowane przez Tomasz1972 ; 19-04-2006 o 14:36

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz1972
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Ząbkowice Śląskie
    Wiek
    52
    Posty
    3 042

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bebop
    Tomasz, to wytłumacz mi dlaczego Hasselblad nie ma winiety przy czasie 1/500s na TEJ SAMEJ LAMPIE????

    dzizas, co za teoretyzowanie... :-(
    Przede wszystkim to co masz na fotach to nie jest winieta ( winieta jest na około) , tylko zasłonięcie części kadru przez migawkę i występuje tylko w migawkach szczelinowych.
    Przy migawkach centralnych takie zjawisko nie występuje .

  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar piast9
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    3 267

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bebop
    Tomasz, to wytłumacz mi dlaczego Hasselblad nie ma winiety przy czasie 1/500s na TEJ SAMEJ LAMPIE????
    Bo hasior ma migawkę centralną
    Przy centralnej częściowe otwarcie migawki nie zacienia fragmentu kadru tylko zmniejsza światło obiektywu.
    650D, T 12-24 4.0, S 30 1.4, S 18-35 1.8, C 70-210 3.5-4.5, C 50 2.5 macro, M42: Praktica LLC, Jupiter 9, Pentacon 135 2.8, Orestegor 300 4.0

  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz1972
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Ząbkowice Śląskie
    Wiek
    52
    Posty
    3 042

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez piast9
    Bo hasior ma migawkę centralną
    Przy centralnej częściowe otwarcie migawki nie zacienia fragmentu kadru tylko zmniejsza światło obiektywu.
    Dokładnie tak.

  6. #6
    Uzależniony
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    fafa
    Posty
    755

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez piast9
    Bo hasior ma migawkę centralną
    Przy centralnej częściowe otwarcie migawki nie zacienia fragmentu kadru tylko zmniejsza światło obiektywu.
    Panowie, ale "hasior" mi światła obiektywu nie zmienia :-) jest jasne jak trzeba i na 5D przy czasie wyrabialnym czyli 1/160 też jest ok. wychodzi na to że szybkie synchro czyli powyżej 1/160 tylko ze starym sprzętem... mamija 67 też z tym problemu nie miała...

    a budowę migawki znam, pytanie w tym wątku nie dotyczyło quizu pt. jak zbudowana jest migawka. chyba FF canona po prostu nie daje rady i tyle.

    i ok - przysłonięcie jest migawką, ale wygląda jak winieta - tyle że jest na dole matrycy. zawsze twierdziłem że hassel pomyłką w sensie zakupu być nie może... tylko zamiast tego 5D to mogłem szukać ścianki starej do hassela :-)
    gra i buczy bebop

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz1972
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Ząbkowice Śląskie
    Wiek
    52
    Posty
    3 042

    Domyślnie

    Nie ze starym sprzętem , tylko z migawką centralną jest OK

    Przy 300D-350D muszę schodzić ( przy 5 lampach studyjnych ) do 1/125

  8. #8
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz1972
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Ząbkowice Śląskie
    Wiek
    52
    Posty
    3 042

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bebop
    większość STUDYJNYCH aparatów (średnioformatowych) sprzed 20-30 lat ma tą migawkę. ok? ;-)
    Wiem

    Cytat Zamieszczone przez bebob
    mi przez stopkę 1/160 na 300D działa. niestety więcej niż 4 lamp studyjnych nie próbowałem, a zastosowania też nie znalazłem - no i to za dużo czasu mi zajmuje (w sensie ustawiania światła), żeby sobie życie 5cio utrudniać.
    Ja wyzwalam jedną radiem , pozostałe fotocelą .
    A co do 5 lamp to: jedna główna ; druga wypełniająca ; trzecia kontra ; dwie tło lub kontra pomocnicza w zależności od potrzeb

  9. #9
    Uzależniony
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    fafa
    Posty
    755

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz1972
    Mam 4x 250Ws i 1x500Ws więc to powinno wyjaśnić dlaczego aż tyle
    pudło, tępota bebopa nie ma granic: oświetlasz hangar? nie no tak z ciekawości chciałem zobaczyć jakie sceny się oświetla 4x250Ws i 1x500Ws.
    lista sprzętu mnie niezmiennie nie interesuje, tylko efekt jaki tym uzyskujesz. bo albo MUSISZ pracować na takiej ilości lamp bo fotografujesz np. duże meble i duża przestrzen sceny jest potrzebna do oświetlenia, albo po prostu nie radzisz sobie z ustawieniem tego na 3 lampach i 2 blendach. obstawiam to pierwsze, stąd też pytanio/proźba o jakiś efekt tej armii lamp. może być na PW. nie będę już odsyłał do przykładów, że można dużą scenę oświetlić 2x100Ws + czasami 500Ws halogen za 30 zeta. ciekawość Tomasz. co Ty na to?

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz1972
    Dokładnie tak jak mówisz , przy statycznych scenach przy minimalnej ilości światła zastanego w studiu nawet 1/30 wystarczy . Jednak przy dynamicznej scenie sam błysk może nie wystarczyć do "zamrożenia ruchu" modelki lub modela.
    napisałem przykłady zastosowań szybkich czasów synchro. nie tylko mrożenie ruchu, ale też i nieprzepalanie cienkich blond włosów podświetlanych od tyłu.

    na marginesie: przy czasach 1/30 to potrzebujesz względnie mało światła bo czas jest długi.
    gra i buczy bebop

  10. #10
    Pełne uzależnienie Awatar piast9
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    3 267

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bebop
    Panowie, ale "hasior" mi światła obiektywu nie zmienia :-)
    Skąd wiesz? Może lampa błyska mocniej niż gdyby jej błysk przechodził przez całkowicie otwartą migawkę?
    650D, T 12-24 4.0, S 30 1.4, S 18-35 1.8, C 70-210 3.5-4.5, C 50 2.5 macro, M42: Praktica LLC, Jupiter 9, Pentacon 135 2.8, Orestegor 300 4.0

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •