Strona 6 z 13 PierwszyPierwszy ... 45678 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 121

Wątek: 5D synchro 1/200 i winieta

  1. #51
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz1972
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Ząbkowice Śląskie
    Wiek
    52
    Posty
    3 042

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez minek
    A... nadal nie rozumiem, do czego potrzebne krótkie czasy? Tylko wtedy, kiedy studio ma inne oświetlenie niż flesze, gdy jest wyraźne, jasne światło ciągłe. Inaczej, 1/500 błysku zastępuje 1/500 otwarcia migawki. Błyska - naświetla, koniec. 1/500 to 1/500, ekspozycję regulujesz mocą błysku i przysłoną zamiast czasem i przysłoną.
    Jeżeli chcesz zrobić portret w studiu przy powiedzmy F2,8 to nawet mała ilość światła zastanego , będzie się udzielać w ekspozycji oraz może spowodować poruszenie ,a nie można zgasić wszystkich świateł w studiu , gdyż inaczej nie ustawisz ostrości.

  2. #52
    tomik
    Guest

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bebop

    tomik, a możesz zapodać mi zdjęcie z 5D z synchro 1/200 na kablu? najlepiej z jasnym tłem na dole, co by ew. problem czy jest winieta był na talerzu :-)
    tak to wyglada u mnie na 5D 1/200 oczywiscie na kablu

    od biedy mozna uzywac, ale na radiu juz nie bardzo

  3. #53
    Pełne uzależnienie Awatar minek
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    47
    Posty
    1 386

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz1972
    Jeżeli chcesz zrobić portret w studiu przy powiedzmy F2,8 to nawet mała ilość światła zastanego , będzie się udzielać w ekspozycji oraz może spowodować poruszenie ,a nie można zgasić wszystkich świateł w studiu , gdyż inaczej nie ustawisz ostrości.
    A pilociki w lampach? Zazwyczaj wystarczają za całe oświetlenie w studiu.

    O, przy okazji, jak to jest .. bo może właśnie one wpływają na ekspozycję przy dłuższym czasie, to przecież żarówki halogenowe. Ktoś wie, jak to jest, gasną od razu, czy nie? Bo gołym okiem to jeszcze przez kilka sekund widać gasnący żarnik (na halogenie 500W ,,budowlanym'', we fleszach tego nie widać, bo błysk zasłania wszystko co po nim następuje)

  4. #54
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz1972
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Ząbkowice Śląskie
    Wiek
    52
    Posty
    3 042

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez minek
    A pilociki w lampach? Zazwyczaj wystarczają za całe oświetlenie w studiu.

    O, przy okazji, jak to jest .. bo może właśnie one wpływają na ekspozycję przy dłuższym czasie, to przecież żarówki halogenowe. Ktoś wie, jak to jest, gasną od razu, czy nie? Bo gołym okiem to jeszcze przez kilka sekund widać gasnący żarnik (na halogenie 500W ,,budowlanym'', we fleszach tego nie widać, bo błysk zasłania wszystko co po nim następuje)
    w zależności od modelu lampy jako pilot służy halogen lub zwykła żarówka Wszystko zależy od modelu lampy . Jako pilot w jednych masz halogen w drugich żarówkę 250W . Takie światło w stosunku do mocy lamp jest małe , jednak przy długich czasach synchronizacji może mieć wpływ na ekspozycję oraz balans bieli.
    Pilot w zależności od modelu lampy i ustawień może gasnąć w momencie błysku lub palić się cały czas .

  5. #55
    Pełne uzależnienie Awatar minek
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    47
    Posty
    1 386

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz1972
    w zależności od modelu lampy jako pilot służy halogen lub zwykła żarówka Wszystko zależy od modelu lampy . Jako pilot w jednych masz halogen w drugich żarówkę 250W . Takie światło w stosunku do mocy lamp jest małe , jednak przy długich czasach synchronizacji może mieć wpływ na ekspozycję oraz balans bieli.
    Pilot w zależności od modelu lampy i ustawień może gasnąć w momencie błysku lub palić się cały czas .
    To co napisałeś, to mniej więcej wiem, zakładam że pilot gaśnie przy błysku.
    Pytałem o co innego:
    Czy pilot gasnący w momencie błysku wpływa na ekspozycję? Czy żarówka gaśnie ,,od razu'' czy też ,,wolniej''. Czy śladowe ilości tego światła mogą być znaczące przy np 1/30 zamiast 1/125.
    Oraz, czy światło pilotów nie wystarczy do ustawienia ostrości?

  6. #56
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz1972
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Ząbkowice Śląskie
    Wiek
    52
    Posty
    3 042

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez minek
    To co napisałeś, to mniej więcej wiem, zakładam że pilot gaśnie przy błysku.
    Pytałem o co innego:
    Czy pilot gasnący w momencie błysku wpływa na ekspozycję? Czy żarówka gaśnie ,,od razu'' czy też ,,wolniej''. Czy śladowe ilości tego światła mogą być znaczące przy np 1/30 zamiast 1/125.
    Nigdy nie sprawdzałem wpływu gasnących pilotów na ekspozycję
    Cytat Zamieszczone przez minek
    Oraz, czy światło pilotów nie wystarczy do ustawienia ostrości?
    W momencie gdy piloty mam ustawione proporcjonalnie do siły błysku , często nie wystarcza . Zwłaszcza przy ręcznym ustawianiu ostrości .

  7. #57
    Pełne uzależnienie Awatar KuchateK
    Dołączył
    Feb 2005
    Miasto
    USA
    Posty
    4 895

    Domyślnie

    Mysle ze zarowki gasna na tyle nieliniowo, ze nawet jesli bedzie "swiecic" dluzej jak czas trwania blysku to ilosc tego swiatla bedzie minimalna w stosunku do swiatla jakie zostanie wygaszone w poczatkowej fazie kiedy jest "przykryte" blyskiem.
    ...

  8. #58
    Uzależniony
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    fafa
    Posty
    755

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz1972
    Można sprawdzić robiąc dwie foty przy tak samo ustawionych lampach , przy różnym czasie synchronizacji
    i tak też sprawdziłem. na czasach 1/125, 1/250, 1/500

    po prostu mając przyciemnienie jak winieta na całej długości klatki zaczynasz drążyć... no i wychodzi :-)

    Cytat Zamieszczone przez KuchateK
    Mysle ze zarowki gasna na tyle nieliniowo, ze nawet jesli bedzie "swiecic" dluzej jak czas trwania blysku to ilosc tego swiatla bedzie minimalna w stosunku do swiatla jakie zostanie wygaszone w poczatkowej fazie kiedy jest "przykryte" blyskiem.
    dokładnie - zresztą pomiar robisz na efekt pilot+błysk, więc procentowo to jest zwykle 1/4 (pilot do błysku). w najgorszym razie zostawało by 25% światła więcej, lub 75% światła mniej :-)

    Cytat Zamieszczone przez tomik
    tak to wyglada u mnie na 5D 1/200 oczywiscie na kablu

    od biedy mozna uzywac, ale na radiu juz nie bardzo
    dobra wiadomość - masz dokładnie to co ja :-) kwestia jasności tła etc. reszty ekspozycji. no i tego czy całe źródło światła to lampy czy wpada Ci też zastane. pstryknąłem koło 14-tej w pokoju - mam efekt 4x mniejszy niż na fotach ze studia. kwestia co jest źrodłem światla. jeżeli to do czego się synchronizujemy to kapota, jest wyraźne przyciemnienie.

    czyli reasumując - ten model (canon) tak ma i koniec. te dwa strzały które wkleiłem na początku wątku to jest synchro z radia Sergiusza. pamiętam,*że pierwszą reakcję miałem taką,*że zamienilem radio na kabel, a potem następny ruch to już 1/160.
    gra i buczy bebop

  9. #59
    Uzależniony
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Bydgoszcz
    Wiek
    51
    Posty
    928

    Domyślnie

    To teraz Was pogodzę hehe
    W 1dynce przy 1/250 winieta jest przy 1/200 nie ma.
    To tyle w temacie dobranoc

    btw - czy dobrze pamietam, że miało Cię już tutaj nie być bebop ?!

  10. #60
    Pełne uzależnienie Awatar Jac
    Dołączył
    Nov 2004
    Miasto
    W-wa/Bielany
    Posty
    4 813

    Domyślnie

    to moze mi ktos wytlumaczy dlaczego nie mam winiety jak robie z 580 na kablu i czasem 1/500?

Strona 6 z 13 PierwszyPierwszy ... 45678 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •