Bo hasior ma migawkę centralnąZamieszczone przez bebop
Przy centralnej częściowe otwarcie migawki nie zacienia fragmentu kadru tylko zmniejsza światło obiektywu.
Bo hasior ma migawkę centralnąZamieszczone przez bebop
Przy centralnej częściowe otwarcie migawki nie zacienia fragmentu kadru tylko zmniejsza światło obiektywu.
650D, T 12-24 4.0, S 30 1.4, S 18-35 1.8, C 70-210 3.5-4.5, C 50 2.5 macro, M42: Praktica LLC, Jupiter 9, Pentacon 135 2.8, Orestegor 300 4.0
Dokładnie tak.Zamieszczone przez piast9
Panowie, ale "hasior" mi światła obiektywu nie zmienia :-) jest jasne jak trzeba i na 5D przy czasie wyrabialnym czyli 1/160 też jest ok. wychodzi na to że szybkie synchro czyli powyżej 1/160 tylko ze starym sprzętem... mamija 67 też z tym problemu nie miała...Zamieszczone przez piast9
a budowę migawki znam, pytanie w tym wątku nie dotyczyło quizu pt. jak zbudowana jest migawka. chyba FF canona po prostu nie daje rady i tyle.
i ok - przysłonięcie jest migawką, ale wygląda jak winieta - tyle że jest na dole matrycy. zawsze twierdziłem że hassel pomyłką w sensie zakupu być nie może... tylko zamiast tego 5D to mogłem szukać ścianki starej do hassela :-)
gra i buczy bebop
Nie ze starym sprzętem , tylko z migawką centralnąjest OK
Przy 300D-350D muszę schodzić ( przy 5 lampach studyjnych ) do 1/125![]()
przy lampie z czasem błysku 1/1100s jest to samo. to nie ma znaczenia - chodzi o samą*migawkę. i druga rzecz: max synchro w 5D to 1/200 (maksymalnie), pisałem w tym wątku z 10 razy :-) może się mechanika nie wyrabia??Zamieszczone przez Tomasz1972
większość STUDYJNYCH aparatów (średnioformatowych) sprzed 20-30 lat ma tą migawkę. ok? ;-)Zamieszczone przez Tomasz1972
mi przez stopkę 1/160 na 300D działa. niestety więcej niż 4 lamp studyjnych nie próbowałem, a zastosowania też nie znalazłem - no i to za dużo czasu mi zajmuje (w sensie ustawiania światła), żeby sobie życie 5cio utrudniać.Zamieszczone przez Tomasz1972
gra i buczy bebop
Panowie pozwolcie ze zadam takie glupie pytanie. Nigdy nie pracowalem w studio wiec nie wiem jak to jest ale wydaje mi sie ze wszystkie pstrykane kompozycje (martwa natura czy z modelka) sa bardzo statyczne to po co Wam w ogole 1/200? Nie wystarczy 1/125? Ustawicie sobie ISO i swiatlo jak trzeba i na zdjeciu nie bedzie roznicy...
Moze mi ktos to wyjasnic jak pieciolatkowi?
WiemZamieszczone przez bebop
Ja wyzwalam jedną radiem , pozostałe fotocelą .Zamieszczone przez bebob
A co do 5 lamp to: jedna główna ; druga wypełniająca ; trzecia kontra ; dwie tło lub kontra pomocnicza w zależności od potrzeb![]()
djtermoz. focisz dziewczynę, której włosy dmuchasz wentylatorem. focisz truskawkę która spada w naczynie z jogurtem. zamrożenie ruchu jest potrzebne... krótszy czas = mniej przepalania cienkich jasnych elementów (blond włosy modelki) - tutaj akurat i czas błysku (trwanie) w lampie i czas synchro mają znaczenie. dlatego m.in. podświetla się włosy słabszymi lampami (mają krótsze czasy synchro).
z ciekawości: efekty tego są jakieś? bo to co mówisz to 3 lampy maks :-)Zamieszczone przez Tomasz1972
gra i buczy bebop
Dokładnie tak jak mówisz , przy statycznych scenach przy minimalnej ilości światła zastanego w studiu nawet 1/30 wystarczy . Jednak przy dynamicznej scenie sam błysk może nie wystarczyć do "zamrożenia ruchu" modelki lub modela.Zamieszczone przez djtermoz
Mam 4x 250Ws i 1x500Ws więc to powinno wyjaśnić dlaczego aż tyleZamieszczone przez bebop
![]()
pudło, tępota bebopa nie ma granic: oświetlasz hangar?Zamieszczone przez Tomasz1972
nie no tak z ciekawości chciałem zobaczyć jakie sceny się oświetla 4x250Ws i 1x500Ws.
lista sprzętu mnie niezmiennie nie interesuje, tylko efekt jaki tym uzyskujesz. bo albo MUSISZ pracować na takiej ilości lamp bo fotografujesz np. duże meble i duża przestrzen sceny jest potrzebna do oświetlenia, albo po prostu nie radzisz sobie z ustawieniem tego na 3 lampach i 2 blendach. obstawiam to pierwsze, stąd też pytanio/proźba o jakiś efekt tej armii lamp. może być na PW. nie będę już odsyłał do przykładów, że można dużą scenę oświetlić 2x100Ws + czasami 500Ws halogen za 30 zeta. ciekawość Tomasz. co Ty na to?
napisałem przykłady zastosowań szybkich czasów synchro. nie tylko mrożenie ruchu, ale też i nieprzepalanie cienkich blond włosów podświetlanych od tyłu.Zamieszczone przez Tomasz1972
na marginesie: przy czasach 1/30 to potrzebujesz względnie mało światła bo czas jest długi.
gra i buczy bebop