Cytat Zamieszczone przez bebop
czyli reasumując - ten model (canon) tak ma i koniec. te dwa strzały które wkleiłem na początku wątku to jest synchro z radia Sergiusza. pamiętam,*że pierwszą reakcję miałem taką,*że zamienilem radio na kabel, a potem następny ruch to już 1/160.
Ja bym tak nie zrzucal nieudokumentowanych bonusow z lamp na Canona. Nawet jesli ta lampa jest jakiejs lepszej firmy. Z duza iloscia lamp Canon dziala poprawnie, wiec to nie jest zle synchro z puszki. Zreszta pisza wyraznie w instrukcji, ze lampy studyjne rakietami nie sa i 1/125 to praktycznie max.

Taki sam problem z wolniejszymi lampami maja posiadacze innych systemow bez elektronicznej migawki. A elektroniczna tez wcale wiele nie pomaga na synchro. Jedyna zmiana to to, ze powyzej pewnego czasu winieta na czesci kadru zamienia sie w odpowiednio duzy brak swiatla na calej klatce. Trudniejsze do zauwazenia, ale wcale nie eliminuje problemu.

Na necie mozna znalezc jak naprawde jest z lampami, np. taka:
Bowens GM750
Full power 1/570sec 750Ws
Half Power 1/450sec 375Ws
Min Power 1/216sec 187Ws
Czasy nie powalaja. Na dodatek jeszcze coraz dluzsze przy zmniejszaniu mocy. A to i tak z pewnoscia czas samego blysku. Zreszta powstanie GM750+ (plus), gdzie w opisie wyraznie pisze, ze jest "taka sama" tylko skrocili czas blysku i troche szybciej sie laduje wyraznie swiadczy, ze to jednak lampy troche sobie nie radza.

Budowa lamp ma swoje ograniczenia i nie zawsze da sie dogodzic na dwie strony. Scigajac sie na Ws czy czas ladowania cos musi ucierpiec. Usprawnienie wyladowania i zmniejszenie dlawikami pradu pozwalajace zwiekszyc napiecie (a co za tym idzie moc) oraz oszczedzic palnik niestety wydluza blysk. Regulacja mocy napieciem na kondensatorach opoznia czas najwiekszej jasnosci blizej konca swiecenia palnika. Tu troche, tam troche. Do tego ze dwa opoznienia na jakichs ukladach (wymaganych aby lampa na wyjsciu nie miala kilkuset V) ktore naloza sie na niekorzystna krzywa wyladowania i wychodzi w praniu ze lampa sie spoznia z blyskiem calkiem spory kawalek co wychodzi elegancko w praniu na migawkach szczelinowych.

Cytujac zreszta jednego z uzytkownikow nikona:
There's likely nothing whatsoever wrong with your camera or its shutter mechanism. The accepted rule of thumb is 1/4-1/2 of your camera's fastest X-sync shutter speed when using a studio flashhead.
Lampy studyjne praktycznie zawsze nie nadazaly za migawkami, nawet wtedy kiedy synchro w aparatach bylo 1/60.

Cytat Zamieszczone przez Tomasz1972
Żeby było możliwa taka synchronizacja lampa nie wykorzystuje pełnej mocy ( wystarczy popatrzeć na zasięg ) .
Lampa pelna moc wykorzystuje, tylko ta seria blyskow mniej swiatla daje z energii w kondensatorach w porownaniu do pojedynczego blysku.