Strona 1 z 8 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 78

Wątek: Konwerter Canon 2x III i 70-200 2.8 IS II

Mieszany widok

  1. #1

    Domyślnie Konwerter Canon 2x III i 70-200 2.8 IS II

    Witam. Mam pytanie odnosnie konwertera. Czy to normalne, ze po zalozeniu konwertera zmieniaja sie kolory? Ponizej przykladowe zdjecie zrobione w identycznych warunkach w odstepie kilkunastu sekund.

    Mala uwaga. Zle zamiescilem opisy ogniskowej. Powinno byc odwrotnie 400mm po lewej i 200mm po prawej


    Ostatnio edytowane przez PrimeEye ; 04-03-2016 o 18:53
    Canon 5D Mark III, Canon 70-200L IS II, Canon 50L 1.2, 35L 1.4

  2. #2
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    1 580

    Domyślnie Odp: Konwerter Canon 2x III i 70-200 2.8 IS II

    Na moje oko to widać tutaj spadek kontrastu i to konkretny. Wiadomo, że przy konwerterze spadek kontrastu będzie, ale aż takiego bym się nie spodziewał.

  3. #3

    Domyślnie Odp: Konwerter Canon 2x III i 70-200 2.8 IS II

    Cytat Zamieszczone przez michalab Zobacz posta
    Na moje oko to widać tutaj spadek kontrastu i to konkretny. Wiadomo, że przy konwerterze spadek kontrastu będzie, ale aż takiego bym się nie spodziewał.
    No wlasnie. Dzieje sie tak przy auto balansie. Jutro zobacze na takim samym AWB i przy lepszym swietle. Dzieki za odpowiedz.
    Canon 5D Mark III, Canon 70-200L IS II, Canon 50L 1.2, 35L 1.4

  4. #4
    Moderator Awatar Bangi
    Dołączył
    Jun 2010
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    43
    Posty
    5 258

    Domyślnie Odp: Konwerter Canon 2x III i 70-200 2.8 IS II

    Cytat Zamieszczone przez PrimeEye Zobacz posta
    No wlasnie. Dzieje sie tak przy auto balansie. Jutro zobacze na takim samym AWB i przy lepszym swietle. Dzieki za odpowiedz.
    Ale tu o spadek kontrastu chodzi a nie o balans bieli, który aczkolwiek może wyjść inny po kilkunastu sekundach

  5. #5

    Domyślnie Odp: Konwerter Canon 2x III i 70-200 2.8 IS II

    Dzisiaj robilem kilka fotek i wyglada niezle. Musze zrobic porownanie jak tylko pogoda dopisze.





    Ostatnio edytowane przez PrimeEye ; 06-03-2016 o 20:28
    Canon 5D Mark III, Canon 70-200L IS II, Canon 50L 1.2, 35L 1.4

  6. #6
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Poznań
    Posty
    3 608

    Domyślnie Odp: Konwerter Canon 2x III i 70-200 2.8 IS II

    No i bardzo ładnie Extender x2 III jest wart każdej wydanej złotówki, zwłaszcza na pełnej klatce.

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar jan pawlak
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    4 291

    Domyślnie Odp: Konwerter Canon 2x III i 70-200 2.8 IS II

    Cytat Zamieszczone przez jotes25 Zobacz posta
    No i bardzo ładnie Extender x2 III jest wart każdej wydanej złotówki, zwłaszcza na pełnej klatce.
    Składamy się z emocji i rozumu.
    Jeśli ktoś CHCE używać telekonwertera, niech używa i niech mu to sprawia frajdę !
    Jeśli jednak ważny jest rozum/sens to warto się zastanowić !

    W czasach analogu (film, powiększalnik) im większy obraz obiektu na kliszy tym mniej trzeba było powiększać w ciemni, tym lepsze było zdjęcie. Telekonwerter powiększał obraz na kliszy, uzyskiwało się więc lepsze rezultaty na zdjęciu.

    W erze cyfrowej (matryca, drukarka, monitor) brzytwą Ockhama są piksele (rozdzielczość).

    Jeśli masz 5D3 i obiekt zajmuje w wizjerze połowę szerokości i zrobisz zdjęcie :
    A. tak jak widzisz to zapiszesz obraz obiektu na (5760/2) 2880 pikselach
    B. założysz konwerter x2, obraz się powiększy i teraz zrobisz to zapiszesz obraz obiektu na 5760 pikselach.

    Ale teraz chcesz obraz obiektu prezentować w necie, oglądamy na monitorach.
    Mój ma 1600 pikseli.

    By więc oglądać obraz obiektu na moim (całym) monitorze to trzeba w przypadku :
    A. wykadrować (obraz) owe 2880 pikseli z całej matrycy i następnie zapisać/zredukować go do 1600 pikselach
    B. obraz z 5760 pikseli zapisać w 1600 pikselach

    Na zdjęciu B (z telekonwerterem) nie będzie widać więcej szczegółów niż na zdjęciu A (bez telekonwertera)

    Zakładając telekonwerter x2 :
    a.
    zmniejszyłeś jasność x2
    b.
    zmniejszyłeś rozdzielczość układu
    c.
    zwiększyłeś ogniskową co zaowocowało mniejszą głębią ostrości
    d.
    zapisałeś obraz na większej ilości pikseli co spowodowało konieczność większej redukcji rozdzielczości
    do takiej samej (monitora) jak redukowałeś przy zdjęciu bez telekonwertera.

    Sens stosowania telekonwerterów w erze cyfrowej zawęził się do sytuacji bardzo małych obrazów w wizjerze oraz wydruków o dużych rozmiarach.

    jp
    Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 07-03-2016 o 14:36
    puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
    Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
    http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
    public.fotki.com/janusz-pawlak/

  8. #8
    Coś już napisał
    Dołączył
    Mar 2010
    Miasto
    Gdynia
    Posty
    73

    Domyślnie Odp: Konwerter Canon 2x III i 70-200 2.8 IS II

    Cytat Zamieszczone przez jan pawlak Zobacz posta
    Jeśli ktoś CHCE używać telekonwertera, niech używa i niech mu to sprawia frajdę !
    Jeśli jednak ważny jest rozum/sens to warto się zastanowić !
    Po co akurat mieszać do tego rozum? Już na samym początku czuję się trochę upodlony


    1. Należę akurat do tych, którzy oglądają kolekcje swoich zdjęć powiększając je bardzo często do wartości 1:1. Wtedy mój monitor 1920x1200 pozwala zobaczyć tylko część fotografii. Nie robię tego oczywiście, żeby dokładnie obejrzeć pory na portrecie żony, ale po to, żeby zadumać się nad subtelnymi śladami pędzla w jakimś portrecie Malczewskiego, czy światłocieniem na odległym, lecz ciekawym detalu architektonicznym.
    2. Oczywiście nigdy mi nie przyjdzie do głowy stosować konwertera w muzeum, ale już dla upamiętnienia zegara słonecznego na wieży gdańskiego ratusza założę telekonwerter, aby przy oglądaniu obrazka na monitorze mieć możliwość przyjrzenia się "z bliska" wspaniałym szczegółom konstrukcji i pozostałościom złoceń, co może zapewnić tylko przesuwanie dobrego obrazu 1:1 na dobrym monitorze. Oglądanie zdjęcia nie musi się ograniczać do 5 sekund
    3. A jeśli widzę sympatycznego dzięcioła, który za cholerę nie chce przerwać swojej roboty i podfrunąć bliżej, a zajmuje mi ledwie dziesiątą część matrycy? Czy to jakaś nietypowa sytuacja dla fotografujących przyrodę? Gdyby ptaszek zajmował mi połowę kadru (jak w Twoich rozważaniach) do głowy nie przychodziłoby mi użycie konwertera, bo muszę przecież mieć dużo przestrzeni wokół obiektu, żeby ciąć potem śmiało na komputerze, jako że skomponowanie całości ma też swoje wymagania na kadrowanie.
    4. Jeżeli nie są nam potrzebne długie ogniskowe, nie przekonujmy innych, żeby postępowali dokładnie tak jak my przy robieniu zdjęć oraz przy ich oglądaniu i prezentowaniu. Innym może po prostu chodzić o coś zupełnie innego, niż nam. I wcale nie muszą być dużo głupsi.
    Ostatnio edytowane przez mqqlka ; 07-03-2016 o 21:39

  9. #9
    Pełne uzależnienie Awatar jan pawlak
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    4 291

    Domyślnie Odp: Konwerter Canon 2x III i 70-200 2.8 IS II

    Cytat Zamieszczone przez mqqlka Zobacz posta
    Po co akurat mieszać do tego rozum? Już na samym początku czuję się trochę upodlony


    1. Należę akurat do tych, którzy oglądają kolekcje swoich zdjęć powiększając je bardzo często do wartości 1:1. Wtedy mój monitor 1920x1200 pozwala zobaczyć tylko część fotografii. Nie robię tego oczywiście, żeby dokładnie obejrzeć pory na portrecie żony, ale po to, żeby zadumać się nad subtelnymi śladami pędzla w jakimś portrecie Malczewskiego, czy światłocieniem na odległym, lecz ciekawym detalu architektonicznym.
    2. Oczywiście nigdy mi nie przyjdzie do głowy stosować konwertera w muzeum, ale już dla upamiętnienia zegara słonecznego na wieży gdańskiego ratusza założę telekonwerter, aby przy oglądaniu obrazka na monitorze mieć możliwość przyjrzenia się "z bliska" wspaniałym szczegółom konstrukcji i pozostałościom złoceń, co może zapewnić tylko przesuwanie dobrego obrazu 1:1 na dobrym monitorze. Oglądanie zdjęcia nie musi się ograniczać do 5 sekund
    3. A jeśli widzę sympatycznego dzięcioła, który za cholerę nie chce przerwać swojej roboty i podfrunąć bliżej, a zajmuje mi ledwie dziesiątą część matrycy? Czy to jakaś nietypowa sytuacja dla fotografujących przyrodę? Gdyby ptaszek zajmował mi połowę kadru (jak w Twoich rozważaniach) do głowy nie przychodziłoby mi użycie konwertera, bo muszę przecież mieć dużo przestrzeni wokół obiektu, żeby ciąć potem śmiało na komputerze, jako że skomponowanie całości ma też swoje wymagania na kadrowanie.
    4. Jeżeli nie są nam potrzebne długie ogniskowe, nie przekonujmy innych, żeby postępowali dokładnie tak jak my przy robieniu zdjęć oraz przy ich oglądaniu i prezentowaniu. Innym może po prostu chodzić o coś zupełnie innego, niż nam. I wcale nie muszą być dużo głupsi.
    ...ale nigdzie nie pisałem że ten kto używa telekonwertera (długich ogniskowych) jest głupi !
    Chodziło o uświadomienie że w erze cyfrowej obszar ich sensownego, dającego realne korzyści, stosowania został znacznie ograniczony.
    Dotyczy to głównie używania telekonwerterów do prezentacji obrazów tylko na monitorach

    jp
    Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 07-03-2016 o 23:25
    puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
    Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
    http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
    public.fotki.com/janusz-pawlak/

  10. #10
    Pełne uzależnienie Awatar solti
    Dołączył
    Oct 2005
    Miasto
    Poznań
    Posty
    1 130

    Domyślnie Odp: Konwerter Canon 2x III i 70-200 2.8 IS II

    A po co robimy zdjęcia (domyślnie chodzi mi o posiadaczy luster, nie niedzielnych pstrykaczy), po to, żeby oglądać je w rozdzielczości 1600x.... na monitorze, czy po to, żeby można było z nich zrobić w przyszłości trochę większe reprodukcje na papierze???
    IMHO jeśli ktoś dysponuje sprzętem typu 5D3 + 70-200/2,8 to jest raczej świadomym użytkownikiem, który kupił drogi sprzęt w konkretnym celu (nawet jeśli tylko jest zamożnym amatorem) i nie będą go satysfakcjonować poglądówki o wielkości 1600px na dłuższym boku...
    Jak dla mnie efekt działania konwertera jest o niebo lepszy od pompowania pixeli w szopce.
    Sprzęt jest ważny, ale ważniejsze są chęci i umiejętności Niestety ja mam tylko chęci
    galeria na forum Canon-board
    galeria na stronie lotnictwo.net.pl
    galeria.solti.pl

Strona 1 z 8 123 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •