A co on robi innego, niż spust?
A co on robi innego, niż spust?
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
robi żeby na spuscie był spust i tylko spust, spust nie zajmuje się ustawianiem ostrości gdy ostrośc jest już ustawiona - cholernie wygodne począwszy od fotografii krajobrazowej (takiej z wężykiem i filtrami) skończywszy na takiej bardziej "portretowej" znaczy z człowiekiem w kadrze. ta takie najprostrze ale nie jedyne zastosowanie
wrzucam jeszcze jakiegoś linka - pan tłumaczy co i jak (nie wiem czy dobrze ale tłumaczy)
http://neilvn.com/tangents/back-butt...-canon-camera/
takie ustawienie ma jeszcze jedną (oprócz wszystkich innych) zaletę zwykle nikt nie zrobi zdjęcia twoim aparatem a jak zrobi to i tak będzie sięnadawac tylko do koszaco go skutecznie zniechęci do kolejnego użycia
oczywiście można powiedzeć że tak jak jest to jest wygodniej (co jest oczywistą nieprawdą) ale ja na ten przykład korpus przestawiam zaraz po zakupie i nie wróciłbym do focenia tylko za pomocą spustu.
Ostatnio edytowane przez jaś ; 22-04-2017 o 18:38
Jestem szumofobem
S50/1.4A. Mam ostrego kundla.
Używam Lee: BS, LS, Lee Landscape Polarizer 105mm, .6, .9 soft i hard, holder 2 sloty + pierścień
asdf - masz zepsutą puszkę. Af działa tam jak powinien, ja miałem krótko ale na tyle długo żeby to przetestować. Mój znajomy od pół roku i żadnych problemów. Wyślij do serwisu i tyle.
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
aby utrzymać nastawioną ostrość nie trzeba robić nic, a na pewno nie trzymać guzika, naciskasz - ostrość się ustawia - robisz zdjęcie - wyzwala się tylko migawka bo ostrość jest już ustawiona i nie ma potrzeby jej ustawiać po raz kolejny (najczęściej źle bo nie w tym miejscu co trzeba), trzymasz naciśnięty jak używasz serwo, serwo wbijasz na przycisk podglądu ostrości (bo podgląd GO to i tak fikcja literacka i do niczego realnego sie nie przydaje) i bez problemu obsługujesz włączanie servo lewą ręką - jak jeszcze chcesz coś zmieniać to też się da - bo jak trzymasz af-on to kółko dolne nie jest blokowane można zmieniać sprawdzałem przed momentem, górne również i to się daje zmieniać bez problemu, dolne przy odrobinie ekwilibrystyki również ale przydała by się trzecia ręka- ja nie mam wprawy bo nie musze tylu stawień zmieniać w trakcie naciskanie spustu
- ale u mnie to wszystko działa, nacisnięcie af-on nie blokuje pokręteł ani przycisku GO zmapowanego na servo - producent najprawdopodobniej optymalizuje korpus pod istoty dwuręczne, a nie trójręczne
i nie przewiduje wrowadzania innych zmian w trakcie śledzenia ostrości czy naciśnięcia spusty do połowy - dodatkowo przy użyciu af-on bez servo nie ma spustu naciśniętego do połowy więc pomiędzy ustawieniem ostrości a wyzwoleniem migawki można sobie zmienić iso czy coś innego np. przysłonę jak ktoś ma takie potrzeby (mi się zdarza zmieniać oba ale ale zwykle mam wtedy dużo czasu bo robię długie ekspozycje w trakcie zdjęć dynamicznych ustaw se po prostu auto iso - będziesz miał jeden temat z głowy i może wystarczą dwie ręce
).
Jestem szumofobem
S50/1.4A. Mam ostrego kundla.
Używam Lee: BS, LS, Lee Landscape Polarizer 105mm, .6, .9 soft i hard, holder 2 sloty + pierścień
Mi się wydaje, że problemem jest tu technika wykonywania zdjęć. W szczególności nie użycie przycisku AF-ON, użycie tylko centralnego pola AF, przekadrowanie zdjęcia i wykorzystania trybu seryjnego.
Ten aparat poprawnie ustawi ostrość przed przekadrowaniem i zrobi pierwsze zdjęcie zgodnie z intencją autora. Ale już przy drugim zdjęciu w serii i każdym kolejnym ostrość zostanie ustawiona ponownie na to, na co wskazuje centralny pole autofokusu. A po przekadrowaniu będzie to coś innego niż oczekiwał autor zdjęcia. Ta technika mogła działać jedynie mniej źle w aparacie pokroju 550d, który nie ustawi ponownie ostrości przy drugim i kolejnym zdjęciu w serii.
Nie rozumiem dlaczego ludzie mając aparaty z tak zaawansowanym układem ustawiania ostrości nie wykorzystują jego możliwości i korzystają jedynie z centralnego punktu AF. Użycie tej techniki jest konieczne w aparatach, w których jest to jedyny sprawnie działającą punkt AF.
@jaś:
Proszę, czy możesz podać dokładną nazwę funkcji, którą przypisujesz do przycisku podglądu głębi ostrości? To się wydaje być bardzo dobrym rozwiązaniem![]()
Ostatnio edytowane przez luso ; 23-04-2017 o 10:11
Szczególnie, że w 80D można samemu narzucić warunki na zakres Auto ISO żeby za mocno nie podbijało...
G12, G3X, 80D, Samyang 8 Fisheye, 10-18STM, 15-85USM, 55-250STM, 50/1.8STM, 100/2.8L macro, SMC Takumar 135/2.5, Sigma 150-600C
Flickr: https://www.flickr.com/photos/125851272@N07
Jestem szumofobem
S50/1.4A. Mam ostrego kundla.
Używam Lee: BS, LS, Lee Landscape Polarizer 105mm, .6, .9 soft i hard, holder 2 sloty + pierścień