Strona 22 z 41 PierwszyPierwszy ... 12202122232432 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 211 do 220 z 401

Wątek: Canon 80D - teraz już naprawdę oficjalnie

  1. #211
    Moderator Awatar Bangi
    Dołączył
    Jun 2010
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    42
    Posty
    4 710

    Domyślnie Odp: Canon 80D - teraz już naprawdę oficjalnie

    No ale sam chyba znasz odpowiedź na swoje rozważania... tylko chcesz by Cię upewnić.
    Tak, coś jest nie tak. Wg mnie nie jest to normalna sytuacja. Idę do sklepu kupuję cokolwiek, jeszcze w takiej cenie, to wymagam by wszystko było OK, w tym również opakowanie. Wg mnie sprawa jest podejrzana, ale... nie znaczy to, że sprzęt musiał być kradziony, czy też nie da się nim robić zdjęć, albo zaraz się zepsuje.
    Może być natomiast jakiś problem np, jak się zepsuje w okresie gwarancji i wyślesz bezpośrednio na Żytnią, bo np. okaże się, że to z jakiejś dystrybucji azjatyckiej, bądź nie wiadomo skąd.
    Gwarancja wypełniona i podbita ?

  2. #212
    Pełne uzależnienie Awatar pan.kolega
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    2 817

    Domyślnie Odp: Canon 80D - teraz już naprawdę oficjalnie

    Sprzedawca nie ma oryginalnego opakowania do tego towaru i nie wyjaśnił dlaczego (w zasadzie nie ma na to dobrego wytłumaczenia, bo towar w regularnej cenie powinien mieć oryginalne opakowanie.
    I don't always shoot wide angle zooms, but when I do, I prefer the 16-35 f/4 IS.

  3. #213

    Domyślnie Odp: Canon 80D - teraz już naprawdę oficjalnie

    Cytat Zamieszczone przez Bangi Zobacz posta
    Gwarancja wypełniona i podbita ?
    Gwarancja in blanco. Sprzedawca zapewnia, żeby w razie usterki wysyłać aparat do niego i będzie realizowana naprawa gwarancyjna. Pytanie co robić, bo, że sytuacja nie jest normalna to wiem. Jakim programem najlepiej sprawdzić przebieg migawki, biorąc pod uwagę, że to świeży model?

  4. #214
    Uzależniony Awatar solti
    Dołączył
    Oct 2005
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    43
    Posty
    961

    Domyślnie Odp: Canon 80D - teraz już naprawdę oficjalnie

    Akurat niewypełnienie druczku gwarancji to notoryczna praktyka w polskich sklepach. Ostatnio kupowałem puchę w RTV EURO AGD i też nikt karty nie chciał wypełnić, komentując tylko że to jest nikomu niepotrzebne i serwis tego nawet nie chce.
    Sprzęt jest ważny, ale ważniejsze są chęci i umiejętności Niestety ja mam tylko chęci
    galeria na forum Canon-board
    galeria na stronie lotnictwo.net.pl
    galeria.solti.pl

  5. #215

    Domyślnie Odp: Canon 80D - teraz już naprawdę oficjalnie

    Dzwoniłem do Canona i powiedziano mi, że jeśli mam europejska kartę gwarancji, rachunek, to w wypadku naprawy gwarancyjnej, to na sprzedawcy ciąży odpowiedzialność prawna, żeby ta naprawa była wykonana. No i podobno nie ma reguły co do 3 cyfry w numerze seryjnym.

  6. #216
    Pełne uzależnienie Awatar aptur
    Dołączył
    Oct 2005
    Posty
    3 837

    Domyślnie Odp: Canon 80D - teraz już naprawdę oficjalnie

    Cytat Zamieszczone przez cholasz Zobacz posta
    Dzwoniłem do Canona i powiedziano mi, że jeśli mam europejska kartę gwarancji, rachunek, to w wypadku naprawy gwarancyjnej, to na sprzedawcy ciąży odpowiedzialność prawna, żeby ta naprawa była wykonana. No i podobno nie ma reguły co do 3 cyfry w numerze seryjnym.
    Czy łagodnie rzecz ujmując kazali tobie spierd... zwalając całą procedurę ewentualnej naprawy gwarancyjnej na sprzedawcę. Moja rada - załatw sobie pieczątkę na karcie gwarancyjnej i w razie problemów możesz słać bezpośrednio na Żytnią.

  7. #217

    Domyślnie Odp: Canon 80D - teraz już naprawdę oficjalnie

    Sprzedawca rozwiał wątpliwości. Więc jego aparaty pochodzą z różnych dystrybucji. Żytnia natomiast dała mi cynk, że mój egzemplarz nie jest europejski. Sprzedawca zapewnia, że jestem otoczony 12 miesięczną gwarancją, jest to transakcja w pełni legalna, on wystawia rachunek itd. Karton od 18-200 z zerwaną nalepką jest ze względu na to, że mieszają między modelami pudełka kiedy ktoś chce np samo body, sam obiektyw. Dziwna i zła praktyka, ale chociaż wiem, jak było.

    Widziałem, że nigdzie w okolicy nie są sprzedawane 80D z obiektywem KIT 18-200, wszedzie są 135 lub 55. Jedyny kraj, gdzie jak dotąd widziałem w sklepie internetowym 18-200 to Nowa Zelandia. Teraz z mojej strony pytanie, czym poza kwestiami gwarancyjnymi różnią się aparaty z innych dystrybucji? Czy siedzi w nich ten sam soft, który będę mógł potem aktualizować? Generalnie proszę o różnice w odniesieniu wielokulturowości body
    Ostatnio edytowane przez cholasz ; 28-04-2016 o 13:30

  8. #218
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2009
    Miasto
    śląskie (górnośląskie)
    Posty
    2 418

    Domyślnie Odp: Canon 80D - teraz już naprawdę oficjalnie

    Cytat Zamieszczone przez cholasz Zobacz posta
    Sprzedawca rozwiał wątpliwości. Więc jego aparaty pochodzą z różnych dystrybucji. Żytnia natomiast dała mi cynk, że mój egzemplarz nie jest europejski. Sprzedawca zapewnia, że jestem otoczony 12 miesięczną gwarancją, jest to transakcja w pełni legalna, on wystawia rachunek itd.
    Ja nadal miałbym wątpliwości.
    Gwarancja jest to dobrowolne zobowiązanie producenta albo importera, i musi być potwierdzone kartą gwarancyjną (określającą warunki gwarancji). Jeśli sprzęt nie pochodzi z oficjalnej dystrybucji, zależnie od "dyrektyw" autoryzowany serwis może go naprawić, ale odpłatnie. Czyli jeśli w razie problemów wybierzesz "naprawę gwarancyjną" i wyślesz aparat na Żytnią, serwis może się wypiąć i kazać Ci zapłacić. Jeśli masz kartę gwarancyjną wystawioną przez sklep, to wybierając gwarancję zgłaszasz się z problemem do sklepu, i oni się wszystkim zajmują. Jak to był zakup "prywatny", masz rękojmię, z którą zgłaszasz się do sprzedawcy, niezależnie od dystrybucji sprzętu.

  9. #219

    Domyślnie Odp: Canon 80D - teraz już naprawdę oficjalnie

    Sęk w tym, że ja kartę gwarancyjną mam, a sprzedawca się zobowiązuje do realizowania gwarancji. Jeśli nie na Żytniej, to w ich zaprzyjaźnionym serwisie, gdzie na bazie oryginalnych części dokonają tej naprawy za darmo.

    Proszę mi podać różnice faktyczne poza gwarancją w różnych dystrybucjach aparatu, bo to mnie najbardziej interesuje. Aparat jest sprawny, testuje go od kilku dni. Jak go odpakowywałem, to wszystko było dziewicze, tylko karton nie ten.

  10. #220
    Moderator Awatar Bangi
    Dołączył
    Jun 2010
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    42
    Posty
    4 710

    Domyślnie Odp: Canon 80D - teraz już naprawdę oficjalnie

    Gwarancja może być w zasadzie udzielona przez każdego. Ja bym w tej sytuacji poprosił sklep by potwierdził, że udziela gwarancji na warunkach opisanych w dokumencie gwarancji oryginalnej canonowskiej i wg mnie sprawa względnie załatwiona.
    Ryzyko jest jednak takie, że sklep może się zamknąć lub nie być w stanie naprawić, choć zakładam, że pewnie to by się odbyło tak, że i tak wysłał by sprzęt na Żytnią i po prostu zapłacił z własnej kieszenie za naprawę - zakładając pełną uczciwość i profesjonalizm sklepu.
    Abstrahując od kwestii gwarancji, jeżeli zakup był konsumencki to i tak podlega ochronie wynikającej z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.

    A tak na marginesie to dodam tylko, że swego czasu kupiłem kilka szkieł w jednym z krakowskich sklepów, który podobno miał sprzęt z różnych dystrybucji (raczej z Europy,bo gwarancja normalnie działała - "przetestowałem" dokonując kalibracji na Żytniej). Np. C 240-105 L był tylko w białym pudełku. Niestety każda sztuka szkła z tego sklepu wymagała kalibracji. Kupując w innym - bardziej znanym krakowskim sklepie (i widniejącym na stronach canon Polska), gdzie oczywiście ceny były trochę wyższe - nigdy nie miałem żadnych problemów typu, że muszę robić kalibrację. Może to był przypadek, ale czy dotyczyłby aż 3 szkieł...

Strona 22 z 41 PierwszyPierwszy ... 12202122232432 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •