Strona 8 z 11 PierwszyPierwszy ... 678910 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 71 do 80 z 101

Wątek: czy w EOS 5D auto focus działa lepiej niż w 20D ??

  1. #71
    Uzależniony Awatar bundy
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Zawiercie
    Wiek
    49
    Posty
    760

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KuchateK
    Analogowe jedynki byly i tym i tym, i Canon zgodnie ze swoimi zapowiedziami dazy do unifikacji linii 1D/1Ds w jedna puszke jak za dawnych czasow...
    Patrząc na MkII jednej i drugiej jedynki jakoś tego dążenia specjalnie nie widać :-)
    1, czarne i białe szkiełka + worek gratów... ale chyba i tak nie umiem robić zdjęć...

  2. #72
    Pełne uzależnienie Awatar KuchateK
    Dołączył
    Feb 2005
    Miasto
    USA
    Posty
    4 895

    Domyślnie

    Nikon swoim D70 idealnie pokazal ze mozna nic nie zmienic w puszcze i dalej sprzedawac stare zlomostwo, to samo robi i Canon... Nie trzeba wiele (raptem kilka czesci i troszke softu) a ma sie nowy produkt... Trzeba natluc kasy na tym co maja obecnie a prawdziwe nowosci wypuszcza jak konkurencja bedzie blizej To szansa dla Sony i Panasonic'a.

    Niestety dzisiaj nie robia super aparatow na cale zycie tylko puszki na dwa sezony, wiec musza usprawnienia rozlozyc w czasie aby im nie braklo pomyslow do ulotek "na za 18 miesiecy". Marketing tam niezle kombinuje jak dac jak najmniej... Takie czasy.
    ...

  3. #73
    Pełne uzależnienie Awatar Zielony
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    przystanek Warszawa
    Wiek
    41
    Posty
    2 928

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zby
    ....oczywiscie mowie o ostrzeniu jednym wybranym punktem, najczesciej skrajnym prawym bo portrety glownie robie.
    A może problem w tym, że poprostu używasz właśnie tego punktu
    Wiadome jest, że 'najlepszy' punkt to centralny. Wszyscy chyba go używają.
    Chyba, że ktoś leci w SERVO to przełącza na wszystkie punkty - chociaż się zastanawiam jak lepiej? Ostrząc w SERVO jechać na wszystkich punktach czy tylko centralny? Nie żebym używał, ale może tak na przyszłość :rolleyes:
    Aha, bo zatrybić nie mogę - jakie znaczenie w portercie ma skrajnie prawy punkt do ostrzenia?

  4. #74
    Uzależniony Awatar bundy
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Zawiercie
    Wiek
    49
    Posty
    760

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KuchateK
    Niestety dzisiaj nie robia super aparatow na cale zycie tylko puszki na dwa sezony, wiec musza usprawnienia rozlozyc w czasie aby im nie braklo pomyslow do ulotek "na za 18 miesiecy". Marketing tam niezle kombinuje jak dac jak najmniej... Takie czasy.
    Puszki "na całe życie" były możliwe do realizacji w czasach analoga - nośnik jeśli się ulepszał czy zmieniał, to był on niezależny od aparatu :-), więc wystarczyło zrobić idealną puchę (vide analogowy EOS 1), która przetrwa wieki. Teraz nośnik (matryca) jest częścią aparatu i ciągle się zmienia jakościowo i funkcjonalnie, dlatego marzenie o "wiecznej puszce" można w erze cyfrówek wysłać po prostu na księżyc :-) (no chyba, że Amerykanie przywiozą je z powrotem, jak polecą za parę lat ponownie ;-) ).
    A druga sprawa to właśnie przywołany przez Ciebie marketing, który jeszcze 10-15 lat temu nie był taki agresywny a słowo "jakość" było co najmniej tak samo ważna jak słowo "zysk". Teraz trochę się to przewartościowało, bo marketoidy widzą, że w szale zakupów i pogoni za nowością, ludziki i tak wszystko kupią a tylko jakaś marna gartstka zboczków będzie na forach internetowych biadolić o FF/BF itp. :-) Taki lajf, a że to jest przykre dla nas, to już inna bajka, która Canona pewnia specjalnie nie obchodzi :-)
    1, czarne i białe szkiełka + worek gratów... ale chyba i tak nie umiem robić zdjęć...

  5. #75
    Uzależniony Awatar bundy
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Zawiercie
    Wiek
    49
    Posty
    760

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Zielony
    Aha, bo zatrybić nie mogę - jakie znaczenie w portercie ma skrajnie prawy punkt do ostrzenia?
    Ano taki, że portret robisz często w pionowym kadrze a prawy skrajny punkt wypada wtedy z reguły tam gdzie twarz/oko (w mocnym punkcie). Wtedy łapiesz ostrość i strzelasz fotę bez przekadrowania. Przekadrowywania może przy braku wprawy prowadzić do błędów ostrzenia (efekt działania prostej matematyki :-) ).
    1, czarne i białe szkiełka + worek gratów... ale chyba i tak nie umiem robić zdjęć...

  6. #76
    Pełne uzależnienie Awatar Zielony
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    przystanek Warszawa
    Wiek
    41
    Posty
    2 928

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bundy
    Ano taki, że portret robisz często w pionowym kadrze a prawy skrajny punkt wypada wtedy z reguły tam gdzie twarz/oko (w mocnym punkcie). Wtedy łapiesz ostrość i strzelasz fotę bez przekadrowania. Przekadrowywania może przy braku wprawy prowadzić do błędów ostrzenia (efekt działania prostej matematyki :-) ).
    Podejrzewałem Ale żeby przekadrowanie było aż takim problemem

  7. #77
    Uzależniony Awatar bundy
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Zawiercie
    Wiek
    49
    Posty
    760

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Zielony
    Podejrzewałem Ale żeby przekadrowanie było aż takim problemem
    http://visual-vacations.com/Photogra...pose_sucks.htm :-)
    1, czarne i białe szkiełka + worek gratów... ale chyba i tak nie umiem robić zdjęć...

  8. #78
    Pełne uzależnienie Awatar Zielony
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    przystanek Warszawa
    Wiek
    41
    Posty
    2 928

    Domyślnie

    No tak, przy wielkich dziurach ma to znaczenie. Cieńka/krótka GO.
    Swoją drogą zaryzykuję zapytaniem: czy w praktyce ma to znaczenie?
    Bo wiadomo, teoria swoją drogą a praktyka to czasem co innego...

  9. #79
    Początki nałogu Awatar Wini
    Dołączył
    Oct 2005
    Miasto
    W-wa
    Posty
    460

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Zielony
    No tak, przy wielkich dziurach ma to znaczenie. Cieńka/krótka GO.
    Swoją drogą zaryzykuję zapytaniem: czy w praktyce ma to znaczenie?
    Bo wiadomo, teoria swoją drogą a praktyka to czasem co innego...
    Przy wielkich dziurach, ogniskowej, formacie matrycy, przewidzianego zastosowania, zamierzonego efektu itd... ma to zastosowanie w praktyce
    Wini

  10. #80
    Pełne uzależnienie Awatar KuchateK
    Dołączył
    Feb 2005
    Miasto
    USA
    Posty
    4 895

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bundy
    Puszki "na całe życie" były możliwe do realizacji w czasach analoga - nośnik jeśli się ulepszał czy zmieniał, to był on niezależny od aparatu :-), więc wystarczyło zrobić idealną puchę (vide analogowy EOS 1), która przetrwa wieki. Teraz nośnik (matryca) jest częścią aparatu i ciągle się zmienia jakościowo i funkcjonalnie, dlatego marzenie o "wiecznej puszce" można w erze cyfrówek wysłać po prostu na księżyc :-)
    Jakosciowo tak, zmiany widac. Ale funkcjonalnie?

    Zreszta nie wydaje mi sie... Majac matryce taka jak w 1Ds czy 5D troche mi ta zmiana jakosciowa przestaje pasowac, bo czy jest sens jeszcze upychac wiecej? Mozna, ale kto tego potrzebuje? Zmiany beda, ale tylko do czasu az ta technologia nieco dojrzeje i wkoncu dojda do poziomu gdzie juz wiecej bedzie ciezko wepchac. Jak w analogu. Wtedy wszystko odpowiednio zwolni i beda puszki na lata.

    Cytat Zamieszczone przez bundy
    (no chyba, że Amerykanie przywiozą je z powrotem, jak polecą za parę lat ponownie ;-) ).
    Amerykanie raczej nie. Ale japonczycy od Canona z pewnoscia
    ...

Strona 8 z 11 PierwszyPierwszy ... 678910 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •