Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 45

Wątek: 16-35/4 IS z 6D vs 10-22 EF-S na 100D?

Mieszany widok

  1. #1
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Feb 2007
    Posty
    2 601

    Domyślnie Odp: 16-35/4 IS z 6D vs 10-22 EF-S na 100D?

    Cytat Zamieszczone przez pan.kolega Zobacz posta
    Brak potwierdzenia tego twierdzenia w słynnych na cały świat testach DXO Mark. Np. DR matryc 1DX i 7d2 wyrażona kryterium "landscape" jest identyczna i wynosi 11.8 EV. Ogólnie te testy wykazują nieistotne różnice DR między kropem i fufu. No to jak to w końcu jest z tą wielkością piksela...
    to canony różnice są rzeczywiście małe bo jeden jest dość przestarzały, a drugi to crop ja wiem co widzę na RAWACH - mam wyrobioną swoją opinię i inne mniej mnie interesują - różnice są wyraźne ale nie oszałamiające, ale są takie że można z nich skorzystać w obróbce, jeśli chodzi o szumy cropa i ff dzieli przepaść, w wysokim iso również przepaść.
    Jestem szumofobem
    S50/1.4A. Mam ostrego kundla.
    Używam Lee: BS, LS, Lee Landscape Polarizer 105mm, .6, .9 soft i hard, holder 2 sloty + pierścień

  2. #2
    Bywalec Awatar christof
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    42
    Posty
    203

    Domyślnie Odp: 16-35/4 IS z 6D vs 10-22 EF-S na 100D?

    Dzięki za odpowiedzi, w zasadzie tego się spodziewałem, że 16-35 to będzie to. Co do różnicy w ciężarze na korzyść 100D, to faktycznie traci się na tyle ergonomii, że może warto to pominąć. Zostaje oczywiście różnica w cenie ale tego się już nie przeskoczy.

  3. #3
    Dopiero zaczyna Awatar AndrzejWichrowski
    Dołączył
    Feb 2016
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    50
    Posty
    16

    Domyślnie Odp: 16-35/4 IS z 6D vs 10-22 EF-S na 100D?

    Jestem właśnie przed wyborem szerokiego kąta pod FF. Wcześniej posiadałem właśnie zestaw 50D + 10-22mm. Dopiero jak zmieniłem body na FF, a dokładnie na 5D Mk II okazało się, że różnica między cropem, a pełną klatką to przepaść. Tak samo podpinanie większości L-ek do małego obrazka jest bez sensu ponieważ nie wykorzystujemy pełnej możliwości szkieł. Wracając do wyboru podał właśnie na 16-35mm f/4 IS. Mam dostęp do 16-35mm f/2.8 II i "róg" z tego obiektywu jest słaby.

    P.S. Tu masz ciekawe porównanie tych obiektywów 16-35mm Review Canon 16-35 f/4L IS vs 16-35 f/2.8L II for Landscape Photographers – Landscape Photography Blog

  4. #4

    Domyślnie Odp: 16-35/4 IS z 6D vs 10-22 EF-S na 100D?

    Cytat Zamieszczone przez AndrzejWichrowski.pl Zobacz posta
    Jestem właśnie przed wyborem szerokiego kąta pod FF. Wcześniej posiadałem właśnie zestaw 50D + 10-22mm. Dopiero jak zmieniłem body na FF, a dokładnie na 5D Mk II okazało się, że różnica między cropem, a pełną klatką to przepaść. Tak samo podpinanie większości L-ek do małego obrazka jest bez sensu ponieważ nie wykorzystujemy pełnej możliwości szkieł. Wracając do wyboru podał właśnie na 16-35mm f/4 IS. Mam dostęp do 16-35mm f/2.8 II i "róg" z tego obiektywu jest słaby.

    P.S. Tu masz ciekawe porównanie tych obiektywów 16-35mm Review Canon 16-35 f/4L IS vs 16-35 f/2.8L II for Landscape Photographers – Landscape Photography Blog
    Ale wlasnie FF to maly obrazek... Co do UWA to ja z uporem maniaka 17-40L.

  5. #5
    Dopiero zaczyna Awatar AndrzejWichrowski
    Dołączył
    Feb 2016
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    50
    Posty
    16

    Domyślnie Odp: 16-35/4 IS z 6D vs 10-22 EF-S na 100D?

    Cytat Zamieszczone przez milsa666 Zobacz posta
    Ale wlasnie FF to maly obrazek... Co do UWA to ja z uporem maniaka 17-40L.
    FF to FULLFRAME czyli pełna klatka. Mała klatka w wypadku Canona to APS-C, a obiektyw 17-40 jest najgorszym z szerokich obiektywów z literką L

    P.S. W fotografii najlepiej stosować zasadę żadnych kompromisów. Kupuj zawsze najlepszy sprzęt. Jeśli przy wyborze nie ogranicza Cię budżet to jesteś szczęściarzem. Ostatnia rzecz na którą zwracałbym uwagę to waga.
    Ostatnio edytowane przez AndrzejWichrowski ; 05-02-2016 o 21:43

  6. #6
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2009
    Miasto
    śląskie (górnośląskie)
    Posty
    2 418

    Domyślnie Odp: 16-35/4 IS z 6D vs 10-22 EF-S na 100D?

    Cytat Zamieszczone przez AndrzejWichrowski.pl Zobacz posta
    Ostatnia rzecz na którą zwracałbym uwagę to waga.
    Znałem osoby, które też tak mówiły. Po kilku górskich wyjściach z "jedynkami" i szkłami zaczynali myśleć o czymś lżejszym, w jednym przypadku skończyło się na zmianie na 450d + 10-22, i właściciel był zachwycony możliwościami w porównaniu do wagi
    Wszystko zależy od celu.

  7. #7
    Dopiero zaczyna Awatar AndrzejWichrowski
    Dołączył
    Feb 2016
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    50
    Posty
    16

    Domyślnie Odp: 16-35/4 IS z 6D vs 10-22 EF-S na 100D?

    Cytat Zamieszczone przez r_m Zobacz posta
    Znałem osoby, które też tak mówiły. Po kilku górskich wyjściach z "jedynkami" i szkłami zaczynali myśleć o czymś lżejszym, w jednym przypadku skończyło się na zmianie na 450d + 10-22, i właściciel był zachwycony możliwościami w porównaniu do wagi
    Wszystko zależy od celu.
    a ja znam osoby, które uważają, że jak ktoś wydaje kilka tysięcy na obiektyw to jest debil. Jemu wystarcza aparat w smartfonie i jest zadowolony. I co z tego wynika?

    --- Kolejny post ---

    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    16-35/2.8 maja rownie podle rogi i kosztuja 2x wiecej. wiec w zasadzie z tych niestabilizowanych szerokich, to 17-40 jest wrecz najlepszy.
    No nie przekonasz mnie, że 17-40 jest lepszy od 16-35 f/2.8 II. Jemu nawet przymknięcie przesłony w rogu nie pomaga, a w 16-35 już tak. Rozumiem, że jak ktoś dałby Ci wybór jednego z 16-35 2.8 albo 16-35 4 albo 17-40 to Ty wybierasz 17-40?
    Ostatnio edytowane przez AndrzejWichrowski ; 06-02-2016 o 02:26

  8. #8
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 199

    Domyślnie Odp: 16-35/4 IS z 6D vs 10-22 EF-S na 100D?

    Cytat Zamieszczone przez AndrzejWichrowski.pl Zobacz posta
    17-40 jest najgorszym z szerokich obiektywów z literką L
    16-35/2.8 maja rownie podle rogi i kosztuja 2x wiecej. wiec w zasadzie z tych niestabilizowanych szerokich, to 17-40 jest wrecz najlepszy.

    Cytat Zamieszczone przez AndrzejWichrowski.pl Zobacz posta
    P.S. W fotografii najlepiej stosować zasadę żadnych kompromisów. Kupuj zawsze najlepszy sprzęt. Jeśli przy wyborze nie ogranicza Cię budżet to jesteś szczęściarzem. Ostatnia rzecz na którą zwracałbym uwagę to waga.
    jak moj poprzednik zauwazyl - rozne osoby maja rozne priorytety... bo i definicja "najlepszosci" moze sie roznic.
    www albo tez flickr

  9. #9
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie Odp: 16-35/4 IS z 6D vs 10-22 EF-S na 100D?

    Cytat Zamieszczone przez AndrzejWichrowski Zobacz posta
    P.S. W fotografii najlepiej stosować zasadę żadnych kompromisów. Kupuj zawsze najlepszy sprzęt. Jeśli przy wyborze nie ogranicza Cię budżet to jesteś szczęściarzem. Ostatnia rzecz na którą zwracałbym uwagę to waga.
    Może z punktu widzenia onanisty sprzętowego, bo na pewno nie fotografa. Można uchwycić fantastyczne kadry smartfonem i zrobić nic nie warte foty jedynką.
    Ja mam na ten temat ciekawe obserwacje z teatru. Fotografia teatralna to IMHO jedna z najtrudniejszych dziedzin foto. Pozornie wydaje się łatwizną, a rzeczywistość jest taka że uchwycić w dobrym kadrze tę właściwą chwilę i zawrzeć jakiś przekaz jest bardzo trudno - garstce się to udaje. Ja akurat w teatrze zajmuję się czymś innym ale obserwuję jak przewijają się tabuny (głównie młodych) fotografów, uzbrojonych najczęściej w najnowsze (i najdroższe) zdobycze techniki fotograficznej i co i.... nic. Niektórzy się ratują obróbką tworząc bardziej grafiki niż zdjęcia ale bardzo trudno znaleźć coś na co warto popatrzeć dłużej niż przez kilka sekund.
    Skupienie na sprzęcie gubi gdzieś meritum. Wręcz nie można się oprzeć wrażeniu że części z nich te kilogramy sprzętu zwyczajnie przeszkadzają ale nie mają odwagi się do tego przyznać nawet przed samymi sobą .
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  10. #10
    Początki nałogu Awatar eleroo
    Dołączył
    Jun 2014
    Posty
    339

    Domyślnie Odp: 16-35/4 IS z 6D vs 10-22 EF-S na 100D?

    No co Wy gadacie, że bezlustra to mało szkieł i drogie są? A Olympus? Zajebiaszcze aparaty i jaśniutkie szkiełka projektowane pod ich wysokorozdzielcze matryce. Małe, poręczne, dzieki swoim systemowym szkłom jakością obrazka przebijają wiele luster. Czego chcieć więcej?

Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •