witam,
Posiada jedno lustro canon 70d + sigma 18-35mm zamierzam kupic drugiego canona do krecenia wesel na 2 lustra. Jakie obiektywy kupic na slub/wesele , kosciol sala , zabawa. Moze ktos nagrywa wesela i pomoze cos dobrac konkretnego ?
witam,
Posiada jedno lustro canon 70d + sigma 18-35mm zamierzam kupic drugiego canona do krecenia wesel na 2 lustra. Jakie obiektywy kupic na slub/wesele , kosciol sala , zabawa. Moze ktos nagrywa wesela i pomoze cos dobrac konkretnego ?
Masz zamiar kręcić na dwa aparaty naprzemiennie z różnymi ogniskowymi, czy 2 osoby równocześnie?
Jeśli 2 osoby i pokrywanie ogniskowych Ci nie przeszkadza to sigma 17-50 2.8 jest całkiem dobra do tego celu.
6D; 5DII; C 24-70 2.8L; C 24-105L; C 70-200 2.8L; C 35 2.0 IS; C 50 1.4; C 85 1.8; S 17-35 2.8-4
Moje fotki Moje fotki II
2 osoby rownoczesnie zeby miec szybkie przejscia. Powiem ci tak ze chce wydac 8 tys z aparatem i szklami. 2.8 na sale nie bedzie za ciemno ? potzebuje cos do kosciola , przysiega wejscie wyjscie do tego dochodza ujecia z drona. Nastepnie sala, wczesniej przygotowania mlodych wiadomo. Cos na pierwszy taniec.
6D; 5DII; C 24-70 2.8L; C 24-105L; C 70-200 2.8L; C 35 2.0 IS; C 50 1.4; C 85 1.8; S 17-35 2.8-4
Moje fotki Moje fotki II
Ok to na salę a Kościół i przygotowania ten sam obiektyw?
Skoro filmowałeś jako drugi kamerzysta (pisałeś o tym w innym wątku), to chyba wiesz jak to wygląda i jakie ogniskowe są potrzebne, choć z twojego pytania wywnioskować można, że będziesz robił to po raz pierwszy.
Raczej robię zdjęcia, więc niewiele pomogę, jednak na pewno przydałoby się jedno szkiełko szerokie, i może coś trochę dłuższego 85mm, choć przy filmie raczej nie jest konieczne.
Jakie szerokie szkiełko - nie wiem - nie interesuje się obiektywami do cropa.
Sam poszukaj używając szukajki: Przeszukaj Canon-Board.info przez Google
6D; 5DII; C 24-70 2.8L; C 24-105L; C 70-200 2.8L; C 35 2.0 IS; C 50 1.4; C 85 1.8; S 17-35 2.8-4
Moje fotki Moje fotki II
powiem tak , moim zadaniem jako operator bylo chodzenie z aparatem wl/wyl skupialem sie na kadrze nie na sprzecie. Teraz nadszedl czas zeby ruszyc sam dla siebie i wlasnie szukajac znalazlem takie opcje
1.Canon EF 50mm F1.4 USM
2.Sigma 18-35mm F1.8 DC HSM ( taki sam co mam)
3.Canon EF 24-105mm F4L IS USM
wlasnie nie moge wyszukac co lepiej na kosciol co na podziekowania co na zabawe co na oczepiny zeby zmieniac szkla
Skoro f2.8 było za ciemne to f4 będzie za ciemne tym bardziej, choć ten Canon to bardzo fajne uniwersalne szkiełko wszystkorobiące. Na kropa jednak dla mnie za wąskie do pomieszczeń - no to zależy od pomieszczenia. Nie wiem jaki masz styl kręcenia, czy robisz "normalne" filmy, czy jakieś inne. Jedni kręcą wszystko fiszem, inni gopro, inni 35mm i tak dalej. Gdybym sobie brała szkło na kropa do filmowania (nie filmuję lustrzankami, ale wiem jaki kąt widzenia mi pasi na filmie najbardziej) to byłoby to jakieś jasne 20mm.
zastanawiam sie jeszcze nad samyang 14mm 2.8 stalka. A tego 24-105 f4 bardziej do zooma na weselu jak goscie np rozmawiaja zeby ich blisko nie podchodzic, czy jak chlopak caluje w policzek dziewczyne a ja sobie zza filara to uchwyce. Myslalem ze ktos to kreci wesela ?
Ten Sami beczkuje jak szalony, do fot to można nawet fajnie czasem wykorzystać, ale na filmie dla mnie to nieakceptowalne.