Cytat Zamieszczone przez Duty
No i dobrze podejrzewałem

Jak włączysz próbę koloru Monitor RGB to zobaczysz to, co pokaże np. Internet Eksplorer na Twoim komputerze (bez profilu monitora, bo z niego nie korzysta). Akurat Adobe RGB zostanie tu odsycone.
Czy chodzi akurat o to ze to taki motyw?
Dlaczego ta conversja do sRGB powoduje wrzucenie tylu roznych punktow kanalu RED do wartosci 255?
Widocznie trzeba przy kazdym zdjeciu kontrolowac preces konwersji i nie mozna zalatwic tego automatycznie.
Nie wiem czy dobrze Ciebie zrozumialem, ze akurat tego tiffa mam spapranego?

Cytat Zamieszczone przez Duty
Obrabiaj w AdobeRGB i w 16 bitach, potem skonwertuj do sRGB i na koniec włącz próbę MonitorRGB, żeby zobaczyć na ile Twój monitor pokaże inaczej niż standardowy sRGB - a pokaże na pewno ciut inaczej.
No wlasnie o to mi chodzi. Ze ze skanera (tak jak np. wy z RAWa) bede gromadzil oryginaly w TIFF16 adobeRGB (i trzymal na lepsze czasy do druku), a reszte do labu czy WWW zalatwial sRGB.

Tyle ze chce po obrobce w adobe juz tylko automatycznie zrzucic do sRGB-8bit. A przez to zdjecie troche sie tego obawiam.

Cytat Zamieszczone przez Duty
Jeśli zdjęcia pójdą do labu, to pobierz od nich profil danego papieru i ustaw sobie próbę pod ten profil (wtedy będziesz musiał naginać oryginalne zdjęcia kolorystycznie), albo sobie kopie zdjęć przeznaczone do minilabu skonwertuj do tego profilu.
Fajnie masz u siebie, bo w moim labie nie zajmuja sie takimi glupotami.:-)
Oczywiscie zrobilem testowe odbitki ze wzrocow internetowych i mam ustawiony profil monitora tak pod nich.

Teraz pytanie.
Jak obrabiasz fotki adobe-16bit to jaki masz wlaczony profil monitora?
Zrobiony samemu AdobeGamma czy innym wiziWYG, itd?