Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Wątek: Jak dobrze zmienic profil z aRBV na sRGB?

  1. #1
    Pełne uzależnienie Awatar szwayko
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Olsztyn
    Wiek
    47
    Posty
    2 083

    Domyślnie Jak dobrze zmienic profil z aRBV na sRGB?

    Mam taki problem. Posiadam zeskanowane zdjecie tiff 16-bit zapisane w profilu Adobe RGB.
    Przy uzyciu opcji w PS (convert to profil) wybieram sRGB, lecz widze ze wycina mi to swiatla co widac potem na levelsach w postaci plamy o wartosci 255.

    Wszystkie te cudowne metody konwersji jak:
    Perceptual, Saturation, Relative Colorimetric - ida w leb i sobie nie radza.
    Dopiero jak przed konwersja recznie przesune gamut z wartosci 255 na np. 230 aby zostawic ten margines zapasu i potem zrobie conversje to jest wszystko dobrze i moge uzyskac ten sam wyglad zdjecia w sRGB jaki byl w adobe RGB.


    NA zdjeciu 1 jest oryginal w adobeRGB,
    NA zdjeciu 2 jest sRGB poprzez metode relative colorimetric
    NA zdjeciu 3 jest sRGB rowniez poprzez metode relative colorimetric, ale wczesniej przesunalem gamut z 255 do 230.

    I jak mam teraz przerzucic caly katalog z Adobe RGB do sRGB -przeciez nie bede sprawdzal kazdego zdjecia. Oryginaly wole w Adobe RGB, ale do labu wole zanosic w sRGB, gdyz jest to blizsza przestrzen tej labowo-papierowej.

    Jak wy sobie z tym radzicie. Robicie z RAWow od razu sRGB i macie problem z glowy? Troche szkoda bo moze kiedys bede chcial wydrukowac zdjecie i wtedy wykorzystam to szersze widmo kolorow.
    Czy akurat trafil mi sie paskudny motyw?

  2. #2
    Bywalec Awatar Duty
    Dołączył
    Apr 2005
    Wiek
    55
    Posty
    244

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szwayko
    Mam taki problem. Posiadam zeskanowane zdjecie tiff 16-bit zapisane w profilu Adobe RGB.
    Przy uzyciu opcji w PS (convert to profil) wybieram sRGB, lecz widze ze wycina mi to swiatla co widac potem na levelsach w postaci plamy o wartosci 255.
    Witaj

    W moim Photoshopie Twoje zdjęcie AdobeRGB ma światła wypalone na skroni tak samo, jak to nieudane wg Ciebie sRGB po konwersji. Konwersja przebiega bardzo dobrze.
    Chyba mylisz trochę pojęcia. Jeśli to zdjęcie AdobeRGB obejrzysz w Internet Explorerze albo jakiejś przeglądalce z wyłączoną obsługą profili to faktycznie światła wydają się OK (ale tak naprawdę już nie są).
    Podejrzewam że podczas obróbki przy nieprawidłowych ustawieniach wypaliłeś sobie już wszystkie swoje tiffy.
    Nieważne, jaki sprzęt posiadasz. Ważne, jak go potrafisz wykorzystać.

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar szwayko
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Olsztyn
    Wiek
    47
    Posty
    2 083

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Duty
    Witaj

    W moim Photoshopie Twoje zdjęcie AdobeRGB ma światła wypalone na skroni tak samo, jak to nieudane wg Ciebie sRGB po konwersji. Konwersja przebiega bardzo dobrze.
    Chyba mylisz trochę pojęcia. Jeśli to zdjęcie AdobeRGB obejrzysz w Internet Explorerze albo jakiejś przeglądalce z wyłączoną obsługą profili to faktycznie światła wydają się OK (ale tak naprawdę już nie są).
    Podejrzewam że podczas obróbki przy nieprawidłowych ustawieniach wypaliłeś sobie już wszystkie swoje tiffy.
    A jak masz wlaczony Proof Setup w swoim PSie? ;-) Wlacz podglad na Monitor RGB.
    Swiatla w adobe nie sa wypalone - zobacz histogram dal Red. Bo glownie o ten kanal chodzi.
    Nie wiem - TIFFy sa w przestrzeni adobe ze skanera i sa jak nalezy.

  4. #4
    Bywalec Awatar Duty
    Dołączył
    Apr 2005
    Wiek
    55
    Posty
    244

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szwayko
    A jak masz wlaczony Proof Setup w swoim PSie? ;-) Wlacz podglad na Monitor RGB.
    Swiatla w adobe nie sa wypalone - zobacz histogram dal Red. Bo glownie o ten kanal chodzi.
    Nie wiem - TIFFy sa w przestrzeni adobe ze skanera i sa jak nalezy.
    No i dobrze podejrzewałem

    Jak włączysz próbę koloru Monitor RGB to zobaczysz to, co pokaże np. Internet Eksplorer na Twoim komputerze (bez profilu monitora, bo z niego nie korzysta). Akurat Adobe RGB zostanie tu odsycone.

    Obrabiaj w AdobeRGB i w 16 bitach, potem skonwertuj do sRGB i na koniec włącz próbę MonitorRGB, żeby zobaczyć na ile Twój monitor pokaże inaczej niż standardowy sRGB - a pokaże na pewno ciut inaczej.
    Jak przygotowuję zdjęcia do www, to tak robię. Z włączonym proofem MonitorRGB na koniec jeszcze ciut poprawiam, chociaż powoduje to gorszy wygląd w czystym sRGB w Photoshopie. Zakładam że w internecie będą ogladane w przeglądarce bez obsługi profili.
    Jeśli zdjęcia pójdą do labu, to pobierz od nich profil danego papieru i ustaw sobie próbę pod ten profil (wtedy będziesz musiał naginać oryginalne zdjęcia kolorystycznie), albo sobie kopie zdjęć przeznaczone do minilabu skonwertuj do tego profilu.
    Nieważne, jaki sprzęt posiadasz. Ważne, jak go potrafisz wykorzystać.

  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar szwayko
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Olsztyn
    Wiek
    47
    Posty
    2 083

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Duty
    No i dobrze podejrzewałem

    Jak włączysz próbę koloru Monitor RGB to zobaczysz to, co pokaże np. Internet Eksplorer na Twoim komputerze (bez profilu monitora, bo z niego nie korzysta). Akurat Adobe RGB zostanie tu odsycone.
    Czy chodzi akurat o to ze to taki motyw?
    Dlaczego ta conversja do sRGB powoduje wrzucenie tylu roznych punktow kanalu RED do wartosci 255?
    Widocznie trzeba przy kazdym zdjeciu kontrolowac preces konwersji i nie mozna zalatwic tego automatycznie.
    Nie wiem czy dobrze Ciebie zrozumialem, ze akurat tego tiffa mam spapranego?

    Cytat Zamieszczone przez Duty
    Obrabiaj w AdobeRGB i w 16 bitach, potem skonwertuj do sRGB i na koniec włącz próbę MonitorRGB, żeby zobaczyć na ile Twój monitor pokaże inaczej niż standardowy sRGB - a pokaże na pewno ciut inaczej.
    No wlasnie o to mi chodzi. Ze ze skanera (tak jak np. wy z RAWa) bede gromadzil oryginaly w TIFF16 adobeRGB (i trzymal na lepsze czasy do druku), a reszte do labu czy WWW zalatwial sRGB.

    Tyle ze chce po obrobce w adobe juz tylko automatycznie zrzucic do sRGB-8bit. A przez to zdjecie troche sie tego obawiam.

    Cytat Zamieszczone przez Duty
    Jeśli zdjęcia pójdą do labu, to pobierz od nich profil danego papieru i ustaw sobie próbę pod ten profil (wtedy będziesz musiał naginać oryginalne zdjęcia kolorystycznie), albo sobie kopie zdjęć przeznaczone do minilabu skonwertuj do tego profilu.
    Fajnie masz u siebie, bo w moim labie nie zajmuja sie takimi glupotami.:-)
    Oczywiscie zrobilem testowe odbitki ze wzrocow internetowych i mam ustawiony profil monitora tak pod nich.

    Teraz pytanie.
    Jak obrabiasz fotki adobe-16bit to jaki masz wlaczony profil monitora?
    Zrobiony samemu AdobeGamma czy innym wiziWYG, itd?

  6. #6
    Pełne uzależnienie Awatar szwayko
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Olsztyn
    Wiek
    47
    Posty
    2 083

    Domyślnie

    To jeszcze jedna rzecz mnie nurtuje.

    Mam testowa odbitke z labu i teraz chce ustawic profil monitora pod te odbitke.
    Wlaczam PS (tryb sRGB)(proof colors - wylaczone) i otwieram w nim odbitke (profil sRGB). Wlaczam program do robienia profilu monitora - i tak reguluje aby to co na monitorze bylo podobne do tego co na papierze. Przy wlaczaniu komputera program laduje mi profil przy autostarcie.

    I teraz dziwna rzecz. Otwieram PS i nie wiem czy uwglednia on od razu profil monitora czy nie (proof colors - wylaczone). Poniewaz jezeli Proof setup wyszukam swoj profil monitora, ktory przed chwila ustanowilemi go wlacze - wyglad odbitki mi sie zmienia. Teraz nie wiem ktory jest ten prawdziwy?

  7. #7
    Bywalec Awatar Duty
    Dołączył
    Apr 2005
    Wiek
    55
    Posty
    244

    Domyślnie

    Teraz jestem w pracy i mam mało czasu - postarm się odpowiedzieć wieczorem.
    Czytałeś ten wątek?: http://canon-board.info/showthread.php?t=8520

    Tam jest sporo wyjaśnione.
    Nieważne, jaki sprzęt posiadasz. Ważne, jak go potrafisz wykorzystać.

  8. #8
    Pełne uzależnienie Awatar szwayko
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Olsztyn
    Wiek
    47
    Posty
    2 083

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Duty
    Teraz jestem w pracy i mam mało czasu - postarm się odpowiedzieć wieczorem.
    Czytałeś ten wątek?: http://canon-board.info/showthread.php?t=8520

    Tam jest sporo wyjaśnione.
    Tak czytalem, ale jeszcze raz przejrze duzo dokladniej tę lekture.
    Dzieki.

  9. #9
    Pełne uzależnienie Awatar minek
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    47
    Posty
    1 386

    Domyślnie

    Rety, tyle jest o tych wszystkich profilach, monitora, labu, proofach, gamutach, kalibracjach ... brr.. Czytałem, czasami cos tam próbowałem, ale nadal za dużo zmiennych jak dla mnie.

    Czy to nie mogło by być odrobinę bardziej skomplikowane? Tak, czytałem tamte wątki, jestem umysł ścisły, programista nawet, ale cały czas tego wszystkiego do kupy nie rozumiem.

    Szczęście, że większosć robię BW. Ale też nie jest OK, PS pyta czy jakiś dot gain stosować i ile % (przy monochromatycznych, nie wiem o co chodzi). Tak czy siak, w PS czarnobiałe mam ciemniej, ctrl-y chyba przełącza na normalnie. Nie wiem po co na czas obóbki ma byc ciemniej, skoro potem jest normalnie?

    A w gimpie mam zawsze wszsytko dobrze i potem też dobrze mam na odbitkach. Niestety, gimp nie zawsze wystarcza, działa tylko na 8bitowych obrazkach )-:

  10. #10
    Pełne uzależnienie Awatar szwayko
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Olsztyn
    Wiek
    47
    Posty
    2 083

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Duty
    Witaj


    Podejrzewam że podczas obróbki przy nieprawidłowych ustawieniach wypaliłeś sobie już wszystkie swoje tiffy.
    Nie wiem skad to wiedziales. Wzialem jeszcze raz ten sam kadr i zeskanowalem z output Adobe RGB - no i teraz jest dobrze. PS dobrze konwertuje na sRGB zarowno metoda percepcji jak i relatywnej kolometrii.
    Histogram tylko minimalnie sie zmienia - nie tak jak poprzednio, gdy dostawalem slupek 255 w kanale Red. Mowie o obserwacji na historgram, bo na moim laptopLCD - niewiele wiecej moge zobaczyc.

    Natomiast mam pytanie tworzac profil np. w Adobe Gamma ma on rozszerzenie *.icc natomiast w wiziWYG jest to *.icm. Czym to sie rozni?

    I jak gdy mam juz odpalony windows XP zaladowac dany profil (plik).

    Moze by napisac - jak po prostu praktycznie pracowac na komputerze i uzywac profili, bo tego zabraklo.
    Np. Czy poprawne jest skalibrowanie monitora wedlug programow adobe gamma itd. i zapisanie profilu. Nastepne uruchomienie windows laduje mi ten profil. Dalej odpalam PS i zdjecie testowe ktore mam rowniez w formie odbitki.
    Teraz znowu odpalam adobe gamma, itp., i tak reguluje aby miec wyswietlane foto jak najblizsze temu na odbitce. Zapisuje profil. Potem odpalam ten profil w PS w proof setup i pod skrotem CTRL+Y mam podglad jak to bedzie na odbitce.
    Czy to bedzie poprawne, wczesniej windows (gamma) zaladowal mi profil skalibrowanego monitora?

    I jak do diaska zaladowac jakis profil w windows, gdy w autostarcie nie ma zadnego programu (adobe gamma czy wizi WYG).?

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •