Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 24

Wątek: Ostrzenie na nieskończoność w cropie i pełnej klatce

Mieszany widok

  1. #1
    Pełne uzależnienie Awatar Leon007
    Dołączył
    Jul 2009
    Miasto
    wieś, nie miasto
    Posty
    2 818

    Domyślnie Odp: Ostrzenie na nieskończoność w cropie i pełnej klatce

    Prawa optyki chyba się nie zmieniły od lat siedemdziesiątych. A może...

  2. #2
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Gdańsk
    Posty
    2 875

    Domyślnie Odp: Ostrzenie na nieskończoność w cropie i pełnej klatce

    Cytat Zamieszczone przez Leon007 Zobacz posta
    Prawa optyki chyba się nie zmieniły od lat siedemdziesiątych. A może...
    Zmieniło się podejście do sprzętów, które wymagają od użytkownika minimum myślenia. Te archaiczne przedmioty wymagające myślenia nazywa się teraz prastarą technologią.

  3. #3
    Uzależniony Awatar italy
    Dołączył
    Nov 2011
    Posty
    507

    Domyślnie Odp: Ostrzenie na nieskończoność w cropie i pełnej klatce

    Cytat Zamieszczone przez Tom77 Zobacz posta
    Zmieniło się podejście do sprzętów, które wymagają od użytkownika minimum myślenia. Te archaiczne przedmioty wymagające myślenia nazywa się teraz prastarą technologią.
    Tom , z całym szacunkiem , ale chyba się nie rozumiemy. Ale takie jest prawo -każdy może mieć swoje zdanie.Swoją opinię opieram na doświadczeniu - ciągle amatorskim- w robieniu zdjęć aparatami często prawie 100 letnimi.Sam tez zbudowałem aparat i co nie dziwne-działa -do fotografii koloidowej.Każda forma fotografii ma swoje zalety i generuje charakterystyczny obrazek, jak i ma swoje wady.
    Używam tego co zostało zaprojektowane do danego typu aparatu .Prawa optyki jak na razie się nie zmieniły,ale trudno oczekiwać żeby obiektyw wyprodukowany pod aparat czy wielkoformatowy czy tzw pełna klatkę na błony , podpięty do aparatu cyfrowego sprawował się bez problemowo. To tak w wielkim skrócie. Ale co by nie mówić -sam widziałem zdjęcia które wyszły z aparatu cyfrowego z podpiętymi obiektywami nawet 80 letnimi- oczywiście po przeróbce - i są to dość ciekawe kadry.A zresztą fotografia to zabawa wiec bawmy się , nawet aparatami otworkowymi Byle by to sprawiało radość osobie fotografującej.

  4. #4
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Gdańsk
    Posty
    2 875

    Domyślnie Odp: Ostrzenie na nieskończoność w cropie i pełnej klatce

    Cytat Zamieszczone przez italy Zobacz posta
    Tom , z całym szacunkiem , ale chyba się nie rozumiemy. Ale takie jest prawo -każdy może mieć swoje zdanie.Swoją opinię opieram na doświadczeniu - ciągle amatorskim- w robieniu zdjęć aparatami często prawie 100 letnimi.Sam tez zbudowałem aparat i co nie dziwne-działa -do fotografii koloidowej.Każda forma fotografii ma swoje zalety i generuje charakterystyczny obrazek, jak i ma swoje wady.
    Używam tego co zostało zaprojektowane do danego typu aparatu .Prawa optyki jak na razie się nie zmieniły,ale trudno oczekiwać żeby obiektyw wyprodukowany pod aparat czy wielkoformatowy czy tzw pełna klatkę na błony , podpięty do aparatu cyfrowego sprawował się bez problemowo. To tak w wielkim skrócie. Ale co by nie mówić -sam widziałem zdjęcia które wyszły z aparatu cyfrowego z podpiętymi obiektywami nawet 80 letnimi- oczywiście po przeróbce - i są to dość ciekawe kadry.A zresztą fotografia to zabawa wiec bawmy się , nawet aparatami otworkowymi Byle by to sprawiało radość osobie fotografującej.
    Italy, z całym szacunkiem, ale chyba się nie rozumiemy. To, ze coś zostało wyprodukowane 30-40 lat temu nie oznacza, że nie nadaje się do dzisiejszej technologii. Jeżeli nie będziemy brali pod uwagę technologii XXI wieku która zwie się AF to znajdziemy sporo obiektywów które dzielnie bronią się nie tylko jakością wykonania, ceną ale i jakością obrazka.

  5. #5

    Domyślnie Odp: Ostrzenie na nieskończoność w cropie i pełnej klatce

    Co do tej nieskończoności to tak jak zostało opisane, można pierścieniem wyjechać troszkę poza skalę, czyli tak jak by jest zapas, układ soczewek cofa sie ciut więcej niż powinien (ok 1mm), kosztem minimalnej odległości ostrzenia, ale są to zmiany dosłownie kilku centymetrów.
    A co do prastarej technologi, jak ktoś nie spróbował to sporo traci, plastyka, bokeh, ostrość, solidne metalowe konstrukcje, często śmieszna wręcz cena, oraz większy wkład w zdjęcie samego fotografującego sprawiają że wiele więcej satysfakcji mam z pracy z takim sprzętem.
    Co do obiektywu, byłem pewny że z pełną klatką będzie współpracował, lecz kupujący dalej twierdzi że "chmury są nieostre" wiec nie wiem, najwyżej zrobi zwrot a obiektyw spróbuje sprawdzić u kogoś i sam się przekonać.

  6. #6
    Początki nałogu Awatar eleroo
    Dołączył
    Jun 2014
    Posty
    339

    Domyślnie Odp: Ostrzenie na nieskończoność w cropie i pełnej klatce

    Jak chmury są nieostre? Od kiedy ostrośc się na chmurach sprawdza? Omajgad Może on ostrzyć nie umie? A może wieje zwyczajnie? A poważnie to powinno działać normalnie jak z Twoim.

  7. #7

    Domyślnie Odp: Ostrzenie na nieskończoność w cropie i pełnej klatce

    Wiem ,że powinno, cóż kupujących się nie wybiera

  8. #8
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2012
    Miasto
    Posty
    1 257

    Domyślnie Odp: Ostrzenie na nieskończoność w cropie i pełnej klatce

    Cytat Zamieszczone przez Pioter_16 Zobacz posta
    Pytam ponieważ swego czasu zakupiłem Soligora 135mm f2,8 z mocowaniem bodajże Contax/Yashica i przerobiłem go na standardowe Canon EF. Obiektyw bez problemu ostrzył na nieskończoność a nawet troszkę za, jednak obiektyw sprzedałem w poszukiwaniu lepszego szkiełka, a Pan któremu go sprzedałem mówi że nie ostrzy mu na nieskończoność z pełną klatką.
    A na czym polegała ta przeróbka? Zamontowałeś w nim w jakiś znany sobie sposób "na sztywno" bagnet EF?

    Bo są różnice w szerokości na odcinku pomiędzy krawędzią mocowania obiektywu w aparacie a krawędzią drogi po której porusza się lustro:

    https://www.flickr.com/groups/eos-ma...7633429150187/

    Nie napisałeś z jakiego modelu aparatu pełnoklatkowego facet korzysta. Może zachodzi zjawisko odwrotne od najczęściej niepożądanego czyli zahaczania lustra o tylną soczewkę i tu jest tylna soczewka zbyt daleko odsadzona od lustra? Facet kręci na "ósemeczkę" i **** blada, "nie dociąga" mu ostrość?

  9. #9

    Domyślnie Odp: Ostrzenie na nieskończoność w cropie i pełnej klatce

    O model pytałem już ze 3 razy i jak na razie nie uzyskałem odpowiedzi.
    Przeróbka polegała na stoczeniu bagnetu obiektywu i zwykłej przejściówki m42-eos na ścisk oraz zabezpieczeniu dodatkowo obu powierzchni odrobiną kleju, przerobiłem go ponieważ optyka jak i obudowa była praktycznie w idealnym stanie i szkoda żeby się dobre szkło marnowało a tokarkę mam swoją więc koszta żadne, ale teraz kupiłem Canona FD 135mm F2 więc tamten był zbędny. Tylna soczewka chowa się dość głeboko w bagnet tak jak w większości starych 135mm.
    Jeszcze myślałem ,że może po prostu kręci pierścieniem do oporu i wtedy właśnie wyostrza "za nieskończoność" Ale to już by było śmieszne

    Ostatnio edytowane przez Pioter_16 ; 03-10-2015 o 13:36

  10. #10
    Pełne uzależnienie Awatar salas
    Dołączył
    Nov 2012
    Miasto
    KIELCE
    Posty
    3 000

    Domyślnie Odp: Ostrzenie na nieskończoność w cropie i pełnej klatce

    chodzi o to czy zachowałeś "flange distance"

    Przykładowe odległości flange distance:

    Nikon F – 46,5mm
    Canon EF – 44mm
    Minolta (Sony) AF – 44,6mm
    Minolta MD – 43,75mm
    Praktica – 44,4mm
    Pentacon Six/Kiev 60/Exacta 66 – 74,1mm
    Kiev 80/88 – 82,1mm
    Bronica S2A/EC/ECTL – Bagnet duży – 88mm, bagnet mały – 101,7mm
    Mamyia RZ – 105mm
    Mamyia RB – 113mm

    Fizyki się nie da oszukać, ale można ją zaprzęgnąć do pracy na naszą korzyść.
    SONY

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •