Czesc. Nie wiem jakie jest rozwiazanie, ale mam podobny problem, ktory "olalem" bo stwierdzilem, ze szkoda mi czasu na zajmowanie sie nim. Bede rownie jak Ty wdzieczny za wszelkie odpowiedzi. Jaka masz plyte glowna?
Czesc. Nie wiem jakie jest rozwiazanie, ale mam podobny problem, ktory "olalem" bo stwierdzilem, ze szkoda mi czasu na zajmowanie sie nim. Bede rownie jak Ty wdzieczny za wszelkie odpowiedzi. Jaka masz plyte glowna?
Na tym forum i na YT jest masa materiałów na ten temat.
Proponuję zapoznać się z tutorialami na YT w takiej kolejności:
Czym różni się HD i FHD?
Czym różni się PAL od NTSC?
Dlaczego w Polsce używa się systemu PAL? - synchronizacja dźwięku
Co to jest shutter speed i jak wpływa na ostrość poszczególnych klatek filmu oraz na ilość światła potrzebnego do zarejestrowania filmu?
Co to jest iso i dlaczego przy filmach poddawanych obróbce i kompresji powinno być źródłowo jak najniższe.
import plików video do Premiere i zmiana klatek/s podczas importu, przed umieszczeniem na listwie czasowej
Ustawienia nowej kompozycji/projektu w Premiere - rozdzielczość kl./s itd
Podstawowe wymagania dotyczące komputera do Premiere.
Co to jest "CUDA" i jak renderować GPU zamiast CPU
Opcje exportu FHD w Premiere h264.
Filmów na ten temat są setki
Gdybym chciał to wszystko opisać to trzeba byłoby napisać tu książkę, dlatego odsyłam do tutoriali video
Ważna jest kolejność pozyskiwania informacji aby wszystko zrozumieć. Dlatego ułożyłem to w takiej kolejności.
Chcę wskazać Ci kierunek - Z tą wiedzą filmy będą wyglądały dobrze i nie będą się zacinały
Podam przykład jak nawet skromny zasób wiedzy wpływa na rozwiązywanie problemów.
Problem - słaba jakość obrazu w SlowMotion
Wiedza
SlowMotion - technika odtwarzania obrazu ruchomego w zwolnionym tempie. Rejestrowania obrazu ruchomego w technice SlowMotion polega na zarejestrowaniu znacznie większej ilości klatek/s w stosunku do ilości klatek/s z jaką film będzie odtwarzany. Jeśli film odtwarzamy z prędkością 25kl/s to aby uzyskać zwolnienie akcji filmu o 50% powinniśmy nagrywać go w 50kl/s z shutterspeed 100. Jeśli zwolnienie obrazu 50% nam nie wystarcza trzeba użyć sprzętu nagrywającego z prędkością większą niż 50 kl/s. Wszelkie inne kombinacje polegające na zwolnieniu obrazu poniżej FPS źródłowego kończą się pogorszeniem jakości.
Rozwiązanie problemu
Z tą wiedzą:
Szkoda czasu na zastanawianie się dlaczego obraz w SloMotion jest zły jeśli rejestrujesz niski FPS.
Będziesz wiedział że podając bitrate zawsze podajesz widełki, a nie konkretną wartość i kodek sam dostosuje swoje ustawienia warto więc ustawić górną wartość na 12
Dowiesz się też, że skoro film skacze i obraz się zacina to na pewno nie ma to nic wspólnego z rozdzielczością obrazu tylko ze źle ustawionym fps w klipach lub kompozycji. (Jedynym wyjątkiem jest komputer który jest tak słaby że nie daje rady dekompresować filmu FHD).
Podsumowanie - współczesne oprogramowanie jest tak intuicyjne i zautomatyzowane, że nawet małe dziecko potrafi zmontować prosty film na telefonie, dlatego może się wydawać, że sprawa poprawnego montażu jest niezwykle prosta... ot połączenie kilku scen, a program sam wszystko zrobi.... w praktyce okazuje się, że wymaga to jednak trochę wiedzy, a informacje o których tu napisałem są bardzo podstawowe i stanowią jedynie mikro wstęp do montażu filmowego Serdecznie zachęcam do dalszej nauki i rozwijania swoich umiejętności. W razie konkretnych pytań służę radą