Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 30

Wątek: Wartości ogniskowych w DSLR

  1. #11
    Pełne uzależnienie Awatar muflon
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Zürich
    Wiek
    47
    Posty
    6 763

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski
    Muflon, jestes pewien, ze glebia ostrosci sie nie zmienia? Zgoda,ze do wzorow wstawiasz faktyczna ogniskowa, ale musisz zmiejszyc srednice krazka rozpraszania, co prawdopodobnie wyjdzie na to samo.
    Hmm... może i racja - ma to sens. Nie chce mi się szukać wzorów ale tu zmniejszasz rozmiar matrycy a nie zmniejszasz rozmiarów szkła. Gdyby zmniejszyć równiez optykę to rzeczywiście, po odpowiednim przeskalowaniu dostaniesz kompakt, o takiej samej rozdzielczości, tych samych proporcjach, a dużo większej głębi.
    Jednak głowy za to rozumowanie nie dam.

  2. #12
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Byc moze rozmiar krazka i ogniskowa w roznych potegach wystepuja. Kto wie. Tez mi sie nie chce szukac
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  3. #13
    Pełne uzależnienie Awatar Krzychu
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Ambush Country
    Wiek
    49
    Posty
    3 611
    Pozdrowienia,
    KZ
    KZ Aviation Photography

  4. #14
    Pełne uzależnienie Awatar p13ka
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    57
    Posty
    1 013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vitez
    Cytat Zamieszczone przez p13ka
    Dokładnie tak, dlatego producenci wprowadzają na rynek obiektywy szerokokątne dedykowane do dslr z matrycą APS-C (np. obiektywy Sigmy 17-35, 15-30 czy 12-24), które podpięte pod analoga lub dslr'a typu 1D czy 1Ds dają poważne zniekształcenia i winietują.
    Ciutke sie pomyliles. Wszystkie obiektywy ktore wymieniles to seria DG - czyli z dedykacja dla cyfrowki (Podobnie jak Tamron seria Di) ale dzialajace normalnie na pelnoklatkowcach. Dedykacja do dSLR oznacza tylko ze nie maja problemow z rzucaniem obrazu na mniejsza matryce, sa 'stuningowane' pod tym katem w porownaniu do starszych obiektywow, ktore moga niedokladnie rzucac obraz na mniejszy element swiatloczuly. Serie DG i Di Tamrona i Sigmy rzucaja obraz rownie dobrze na pelna klatke jak i na APS NIE WINIETUJAC.
    Natomiast Sigma i Canon (i Nikon) maja specjalne serie dzialajace tylko na APS - Sigma DC (a nie DG) - taka jak moja Sigma 18-50 3.5-5.6 DC no i Canony EF-S. I tylko te serie - DC i EF-S winietuja na pelnoklatkowcach.
    Nie do końca chodziło mi o dedykację techniczną a raczej o szerokie kąty (i ultra). Nadużyłem określenia "dedykowane" jednak nie zgodzę się ze stwierdzeniem, że: "działają normalnie na pełnoklatkowcach" jeżeli masz na myśli jakość zdjęć. Technicznie pewnie tak. Żeby nie być gołosłownym zwracam uwagę na to, co jest napisane na http://burren.cx/photo/ultrawide/.
    Otóż autor napisał: "...this also means that a lens which is regarded as very good on an EOS D30, D60, or 10D may perform very badly on an EOS 1Ds (or even an EOS 1D, which has a crop factor of 1.3). "
    Z treści całego opracowania wynika, ze jest mowa o obiektywach szerokokątnych i ultrasach a w tym o Sigmie 17-35.

  5. #15
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez p13ka
    Nadużyłem określenia "dedykowane" jednak nie zgodzę się ze stwierdzeniem, że: "działają normalnie na pełnoklatkowcach" jeżeli masz na myśli jakość zdjęć. Technicznie pewnie tak.
    No wlasnie... naduzyles, przez co pomyslalem ze pomyliles serie Sigmy DG z DC .
    Z tym "dzialaja normalnie" chodzi mi o to ze serie naprawde dedykowane tylko do APS dadza ci prawdziwa, czarna winietke na pelnej klatce, a niektore szerokie katy ze szkiel _przystosowanych_ do cyfrowek moga dac zaciemnienie (bo ze dystorsje to wiadomo - szeroki kat), co nie oznacza jednoczesnie ze wszystkie _przystosowane_ do dSLR obiektywy zle dzialaja na pelnoklatkowcach - a tak mozna bylo odczytac twoja wypowiedz.

  6. #16
    Uzależniony Awatar Przemek Białek
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Świnoujście
    Wiek
    47
    Posty
    832

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tytus
    Cytat Zamieszczone przez Przemek Białek
    tak jak napisla Muflon zmniejsza sie tylko pole widzenia i nieraz jest to denerwujace bo do objecia calosci kadru trzeba sie troche cofnac!
    wiesz, jak masz analoga i 28mm też czasami musisz się cofnąć, jakbyś miał i te 18 mm to czasami pewnie też musiałbyś się cofnąć, takie życie
    zle zrozumiales to : chodzilo mi oto ze zakladajac ten sam obiektyw do amaloga dajmy te 80-210 to stojac w tymsamym miesu obejmujesz wieksze pole oto mi wlsanie chodzilo!
    dobry sprzęt jeszcze lepszy fotograf tylko tyle potrzeba
    "galeria zdjęć artystycznych" www.bandit.digart.pl

  7. #17
    Pełne uzależnienie Awatar Tytus
    Dołączył
    May 2004
    Wiek
    52
    Posty
    1 358

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Przemek Białek
    Cytat Zamieszczone przez Tytus
    Cytat Zamieszczone przez Przemek Białek
    tak jak napisla Muflon zmniejsza sie tylko pole widzenia i nieraz jest to denerwujace bo do objecia calosci kadru trzeba sie troche cofnac!
    wiesz, jak masz analoga i 28mm też czasami musisz się cofnąć, jakbyś miał i te 18 mm to czasami pewnie też musiałbyś się cofnąć, takie życie
    zle zrozumiales to : chodzilo mi oto ze zakladajac ten sam obiektyw do amaloga dajmy te 80-210 to stojac w tymsamym miesu obejmujesz wieksze pole oto mi wlsanie chodzilo!
    no ale chyba nikt kto wie cokolwiek o aparatach, nie będzie nagle oczekiwal, że 300D nagle pozbędzie sie crop-a więc się raczej od poczatku nastawia, że 18 mm to będzie w rzeczywistości 28,8 mm i koniec...

    zawsze możesz EF-s spróbować do analoga załozyć

  8. #18
    Uzależniony Awatar Przemek Białek
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Świnoujście
    Wiek
    47
    Posty
    832

    Domyślnie

    zawsze możesz EF-s spróbować do analoga załozyć
    i robic fotki jak przez dziurke od klucza!
    dobry sprzęt jeszcze lepszy fotograf tylko tyle potrzeba
    "galeria zdjęć artystycznych" www.bandit.digart.pl

  9. #19
    Pełne uzależnienie Awatar muflon
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Zürich
    Wiek
    47
    Posty
    6 763

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Przemek Białek
    zawsze możesz EF-s spróbować do analoga załozyć
    i robic fotki jak przez dziurke od klucza!
    Nie tyle jak przez dziurkę od klucza, co jak na starych zdjęciach u dziadków (centrum ostre, brzegi rozmyte)
    BTW. ja chyba gdzieś widziałem fotkę jak ktoś dla jaj podpiął spiłowany 18-55 do 1Ds

  10. #20
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Lustro nie poszlo przy takim eksperymencie?
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •