Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 30

Wątek: Wartości ogniskowych w DSLR

  1. #1
    Początki nałogu Awatar satriani
    Dołączył
    Aug 2004
    Wiek
    46
    Posty
    443

    Domyślnie Wartości ogniskowych w DSLR

    Czy w cyfrowej lustrzance np 300D zakres ogniskowych w obiektywie np 18-55mm jest taki sam jak w lustrzance analogowej?

    Pytam bo znajomy twierdzi uparcie że nie?

  2. #2
    Początki nałogu Awatar krecio
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Piastów
    Wiek
    63
    Posty
    470

    Domyślnie

    Odpowiadajac w sposób prosty - twój koleś się nie myli. Crop x1,6 dla 300D. Łopatologicznie = wartość ogniskowej pomnożona przez 1,6. I tyle.
    Pozdr.
    krecio
    pozdr.
    krecio

    5D + 5D Mk III

  3. #3
    Początki nałogu Awatar satriani
    Dołączył
    Aug 2004
    Wiek
    46
    Posty
    443

    Domyślnie

    Łał, to stosując zoom 300mm otrzymuję 480mm.
    Chyba zbieram na 300D

  4. #4
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie Re: Wartości ogniskowych w DSLR

    Cytat Zamieszczone przez satriani
    Czy w cyfrowej lustrzance np 300D zakres ogniskowych w obiektywie np 18-55mm jest taki sam jak w lustrzance analogowej?

    Pytam bo znajomy twierdzi uparcie że nie?
    Zalezy jak zdefiniujesz "zakres" . Jesli chodzi o iloraz, czyli "zoom", czyli wieksza ogniskowa podzielona przez mniejsza - to tak, taki sam.
    Jednak efektywne pole widzenia czyli pseudo-nowe-ogniskowe sa inne i np obiektyw 18-55 mimo ze ma napisane na sobie 18-55 podpiety do 300D da: 18*1.6-55*1.6 = 28.8-88 (dla wygody zaokraglane do 28-90).

  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar muflon
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Zürich
    Wiek
    47
    Posty
    6 763

    Domyślnie Re: Wartości ogniskowych w DSLR

    Cytat Zamieszczone przez satriani
    Czy w cyfrowej lustrzance np 300D zakres ogniskowych w obiektywie np 18-55mm jest taki sam jak w lustrzance analogowej?
    Pytam bo znajomy twierdzi uparcie że nie?
    No o ile przez ogniskową rozumieć tylko kąt widzenia (czyli po prostu zasięg), to znajomy nie ma racji - rzeczywiście jest "wężej". Natomiast całościowo, to tak - ogniskowa się tak naprawdę nie zmienia (np. przy obliczeniach głębi ostrości), jedynie brany jest mniejszy fragment ze środka obrazu.

  6. #6
    Uzależniony Awatar Przemek Białek
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Świnoujście
    Wiek
    47
    Posty
    832

    Domyślnie

    tak jak napisla Muflon zmniejsza sie tylko pole widzenia i nieraz jest to denerwujace bo do objecia calosci kadru trzeba sie troche cofnac!
    dobry sprzęt jeszcze lepszy fotograf tylko tyle potrzeba
    "galeria zdjęć artystycznych" www.bandit.digart.pl

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar p13ka
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    57
    Posty
    1 013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Przemek Białek
    tak jak napisla Muflon zmniejsza sie tylko pole widzenia i nieraz jest to denerwujace bo do objecia calosci kadru trzeba sie troche cofnac!
    Dokładnie tak, dlatego producenci wprowadzają na rynek obiektywy szerokokątne dedykowane do dslr z matrycą APS-C (np. obiektywy Sigmy 17-35, 15-30 czy 12-24), które podpięte pod analoga lub dslr'a typu 1D czy 1Ds dają poważne zniekształcenia i winietują.

  8. #8
    Pełne uzależnienie Awatar Tytus
    Dołączył
    May 2004
    Wiek
    52
    Posty
    1 358

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Przemek Białek
    tak jak napisla Muflon zmniejsza sie tylko pole widzenia i nieraz jest to denerwujace bo do objecia calosci kadru trzeba sie troche cofnac!
    wiesz, jak masz analoga i 28mm też czasami musisz się cofnąć, jakbyś miał i te 18 mm to czasami pewnie też musiałbyś się cofnąć, takie życie

  9. #9
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez p13ka
    Dokładnie tak, dlatego producenci wprowadzają na rynek obiektywy szerokokątne dedykowane do dslr z matrycą APS-C (np. obiektywy Sigmy 17-35, 15-30 czy 12-24), które podpięte pod analoga lub dslr'a typu 1D czy 1Ds dają poważne zniekształcenia i winietują.
    Ciutke sie pomyliles. Wszystkie obiektywy ktore wymieniles to seria DG - czyli z dedykacja dla cyfrowki (Podobnie jak Tamron seria Di) ale dzialajace normalnie na pelnoklatkowcach. Dedykacja do dSLR oznacza tylko ze nie maja problemow z rzucaniem obrazu na mniejsza matryce, sa 'stuningowane' pod tym katem w porownaniu do starszych obiektywow, ktore moga niedokladnie rzucac obraz na mniejszy element swiatloczuly. Serie DG i Di Tamrona i Sigmy rzucaja obraz rownie dobrze na pelna klatke jak i na APS NIE WINIETUJAC.
    Natomiast Sigma i Canon (i Nikon) maja specjalne serie dzialajace tylko na APS - Sigma DC (a nie DG) - taka jak moja Sigma 18-50 3.5-5.6 DC no i Canony EF-S. I tylko te serie - DC i EF-S winietuja na pelnoklatkowcach.

  10. #10
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Muflon, jestes pewien, ze glebia ostrosci sie nie zmienia? Zgoda,ze do wzorow wstawiasz faktyczna ogniskowa, ale musisz zmiejszyc srednice krazka rozpraszania, co prawdopodobnie wyjdzie na to samo.
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •