Czy w cyfrowej lustrzance np 300D zakres ogniskowych w obiektywie np 18-55mm jest taki sam jak w lustrzance analogowej?
Pytam bo znajomy twierdzi uparcie że nie?
Czy w cyfrowej lustrzance np 300D zakres ogniskowych w obiektywie np 18-55mm jest taki sam jak w lustrzance analogowej?
Pytam bo znajomy twierdzi uparcie że nie?
Odpowiadajac w sposób prosty - twój koleś się nie myli. Crop x1,6 dla 300D. Łopatologicznie = wartość ogniskowej pomnożona przez 1,6. I tyle.
Pozdr.
krecio![]()
pozdr.
krecio
5D + 5D Mk III![]()
![]()
![]()
Łał, to stosując zoom 300mm otrzymuję 480mm.
Chyba zbieram na 300D
Zalezy jak zdefiniujesz "zakres" . Jesli chodzi o iloraz, czyli "zoom", czyli wieksza ogniskowa podzielona przez mniejsza - to tak, taki sam.Zamieszczone przez satriani
Jednak efektywne pole widzenia czyli pseudo-nowe-ogniskowe sa inne i np obiektyw 18-55 mimo ze ma napisane na sobie 18-55 podpiety do 300D da: 18*1.6-55*1.6 = 28.8-88 (dla wygody zaokraglane do 28-90).
No o ile przez ogniskową rozumieć tylko kąt widzenia (czyli po prostu zasięg), to znajomy nie ma racji - rzeczywiście jest "wężej". Natomiast całościowo, to tak - ogniskowa się tak naprawdę nie zmienia (np. przy obliczeniach głębi ostrości), jedynie brany jest mniejszy fragment ze środka obrazu.Zamieszczone przez satriani
tak jak napisla Muflon zmniejsza sie tylko pole widzenia i nieraz jest to denerwujace bo do objecia calosci kadru trzeba sie troche cofnac!
dobry sprzęt jeszcze lepszy fotograftylko tyle potrzeba
"galeria zdjęć artystycznych" www.bandit.digart.pl
Dokładnie tak, dlatego producenci wprowadzają na rynek obiektywy szerokokątne dedykowane do dslr z matrycą APS-C (np. obiektywy Sigmy 17-35, 15-30 czy 12-24), które podpięte pod analoga lub dslr'a typu 1D czy 1Ds dają poważne zniekształcenia i winietują.Zamieszczone przez Przemek Białek
wiesz, jak masz analoga i 28mm też czasami musisz się cofnąć, jakbyś miał i te 18 mm to czasami pewnie też musiałbyś się cofnąć, takie życieZamieszczone przez Przemek Białek
![]()
20Dset
maj łeb...
Ciutke sie pomyliles. Wszystkie obiektywy ktore wymieniles to seria DG - czyli z dedykacja dla cyfrowki (Podobnie jak Tamron seria Di) ale dzialajace normalnie na pelnoklatkowcach. Dedykacja do dSLR oznacza tylko ze nie maja problemow z rzucaniem obrazu na mniejsza matryce, sa 'stuningowane' pod tym katem w porownaniu do starszych obiektywow, ktore moga niedokladnie rzucac obraz na mniejszy element swiatloczuly. Serie DG i Di Tamrona i Sigmy rzucaja obraz rownie dobrze na pelna klatke jak i na APS NIE WINIETUJAC.Zamieszczone przez p13ka
Natomiast Sigma i Canon (i Nikon) maja specjalne serie dzialajace tylko na APS - Sigma DC (a nie DG) - taka jak moja Sigma 18-50 3.5-5.6 DC no i Canony EF-S. I tylko te serie - DC i EF-S winietuja na pelnoklatkowcach.
Muflon, jestes pewien, ze glebia ostrosci sie nie zmienia? Zgoda,ze do wzorow wstawiasz faktyczna ogniskowa, ale musisz zmiejszyc srednice krazka rozpraszania, co prawdopodobnie wyjdzie na to samo.