Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Wątek: Katalogowanie / przechowywanie / archiwizacja

Mieszany widok

Domyślnie Katalogowanie / przechowywanie / archiwizacja

Mam chyba nietypowe pytanie albo bardzo typowe ale nie potrafię znaleźć na nie odpowiedzi.
    Pytanie brzmi: jak katalogować / jak katalogujecie zdjęcia?
    Zdjęcia robię od kilku lat większość to pliki JPG ostatnio RAW, zrobiło się tego dużo i zacząłem mieć problemy w poruszaniu się pośród tych wszystkich zdjęć.
    Chodzi mi o wszelkie pomysły - programy jakich używacie, drzewko katalogowe itp.

Będę wdzięczny za wszelkie porady i pomysły.

PS. używam linuxa ale programy z windowsa też mogą być do wykorzystania
    PSS. nie jestem profesjonalistą więc niektórych zdjęć nie mogę / nie warto przyporządkowywać do wydarzenia, czasami łatwiej do osoby (a co jeśli osób jest więcej niż jedna(?)).

Pełne uzależnienie Awatar becekpl
    Miasto
    wawa

Domyślnie Odp: Katalogowanie / przechowywanie / archiwizacja

zewnetrzny dysk i podziel na daty/imprezy/eventy
    ja tak robie
    Nie mamy pańskiego płaszcza i co pan nam zrobi?
    Cham się uprze i mu daj. No skąd ja wezmę, jak nie mam!

Nie używam żadnych programów do katalogowania. Zwykły eksplorator windows mi wystarcza. Zdjęcia mam na zewnętrznych dyskach w folderach których nazwa zaczyna się od daty RRRR_MM_DD i dalej ewentualnie nazwa miejsca, osoby lub eventu

Coś już napisał Awatar daris
    Miasto
    trójmiasto

Serwer synology ( 2 dyski w raidzie ) daty + nazwy. Bez dodatkowych programów.
    Canon 7D mk2, Sigma 10mm 2.8, Sigma A 18-35 1.8, Sigma 35 1.4, Canon EF 70-200 2.8L, Canon 580 EX II

Moderator Awatar Bangi
    Miasto
    Kraków

Ja to robię tak.
    Jest folder główny (albo dysk) ZDJĘCIA, w tym są foldery ze zdjęciami z konkretnego wypadu (sesji - choć u mnie to wielkie słowo), które opisuję tak:
    data + jakieś słowa precyzujące
    tak, by potem odszukać po dacie albo tych słowach
    przykładowa nazwa folderu