Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 49

Wątek: jasny obiektyw czy stabilizacja IS ?

  1. #21
    Pełne uzależnienie Awatar Jac
    Dołączył
    Nov 2004
    Miasto
    W-wa/Bielany
    Posty
    4 813

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski
    Chyba, że chcesz robić panoramowanie, to wtedy IS mode 2.
    ZTCMW to 17-85 nie ma IS mode 2 ;-)

  2. #22
    Początki nałogu Awatar filip71
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Wiśniowa Góra
    Posty
    250

    Domyślnie

    ja jak koledzy wybrałbym jaśniejsze szkło - IS niweluje drgania ręki fotografa a nie ruchu fotografowanego obiektu. Więc jasniejsze szkło jest bardziej uniwersalne i przydatne.
    Canon 5D mkII + Battery Grip BG-E6; Canon 24-70 f/2.8L; Canon 70-200 f/2.8L IS; Canon 100-400 f/4,5-5,6L IS; Sigma 180 f/3.5 APO EX Macro; Speedlite 580EX + Sto-Fen; Epson P-2000; Lowepro CompuTrekker AW; Lowepro NOVA 4; Manfrotto 055PROB+322RC2; TC-80N3

  3. #23
    Pełne uzależnienie Awatar Pikczer
    Dołączył
    Aug 2005
    Miasto
    Warsaw
    Wiek
    48
    Posty
    2 578

    Domyślnie

    Jasne, ze szklo jasne
    IS jesli juz to przy zoomach

  4. #24
    Początki nałogu
    Dołączył
    Feb 2006
    Miasto
    POZNAN + 50
    Posty
    334

    Domyślnie

    wiadomo ze IS niweluje drgania reki a nie ruch obiektu zastanawiam sie nad sensem IS przy szerszych i standardowych szklach, po prostu..... i czy 2,8 w polaczeniu z ISO da taki sam rezultat jak IS????? sa jakis porownania tego typu????? widzialem jak dziala stabilizacja w sony H1 to duzy konfort jak rece drgaja,
    a co sadzicie o zapowiedziach tamronow 17-50 f2,8????

  5. #25
    Pełne uzależnienie Awatar minek
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    47
    Posty
    1 386

    Domyślnie

    W sumie gruntu rzeczy to nie tak łatwo zadecydować.
    IS - dobrze jak ciemno i obiekt się nie rusza
    jasne - dobre jak ciemno, i / lub obiekt sie rusza
    Ale - co kiedy obiekty niedaleko a spory jest lub obiektów jest parę w różej odległości? Wtedy jasno == niewszystko ostre jak potrzeba. IS == wszystko tak samo równo rozmazane (((((-:

  6. #26
    Bywalec
    Dołączył
    Sep 2005
    Wiek
    62
    Posty
    103

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez fmagik
    wiem ze najlepsza jest jasna stabilizacja ale......$
    fotografujac w trudnych warunkach oswieteniowych spotkalem sie z bolem braku stabilizacji przy prawie pelnej dziurze a dokladniej z brakiem ostrosci, statyw w b. wielu sytuacjach jest problemem, mam na mysli zdiecia typu reporterskie [+wnetrzna] bez zewnetrzej lampy, chodzi o to aby uchwycic jak najwiecej swiatla zastanego.....
    Sprawa nie jest taka prosta, ponieważ ocieramy się o indywidualne preferencje. Fajnie by było, gdybyś miał okazję gruntownie pobawić się (tak przez kilka dni) '24-105/4 L IS', nie jest to jasne szkło (cóż, '17-40/4 L' również do nich nie należy) - ale w warunkach które opisujesz sprawdzi się świetnie.

  7. #27
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez fmagik
    mam na mysli zdiecia typu reporterskie [+wnetrzna] bez zewnetrzej lampy, chodzi o to aby uchwycic jak najwiecej swiatla zastanego
    Piszesz o wnetrzach, o swietle zastanym itp a jednoczesnie o przyslonie 2.8 oraz IS.... z takiego zakresu masz tylko jedno szklo : Canon 17-55 2.8 IS .
    Nie ma innego szkla do wnetrz na tyle jasnego i zarazem z IS.
    Sa jeszcze 24-105 4 IS L i 17-85 , ale sa za ciemne.

    Wg mnie do wnetrz i by lapac swiatlo zastane - jasne stalki (Sigma 20 1.8, Canon 24 2.8, Canon 28 1.8 ). Jesli jednak spokojnie mozesz blyskac to 17-40 4L .

  8. #28
    Początki nałogu
    Dołączył
    Feb 2006
    Miasto
    POZNAN + 50
    Posty
    334

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sandr
    Sprawa nie jest taka prosta, ponieważ ocieramy się o indywidualne preferencje. Fajnie by było, gdybyś miał okazję gruntownie pobawić się (tak przez kilka dni) '24-105/4 L IS', nie jest to jasne szkło (cóż, '17-40/4 L' również do nich nie należy) - ale w warunkach które opisujesz sprawdzi się świetnie.
    gdybym mial okazje posprawdzac obiektywy przed ich kupnem to sprawa bylaby o wiele prostsza a tak jak wiekszosc fascynatow wchodzacych w swait lustra musze bladzic po portalach zamiast znajdowac odpowiedzi to pojawiaja sie kolejne pytania i watpliwosci
    IS canona nie mialem jeszcze w rece tak samo jak "L" niestety
    Cytat Zamieszczone przez Vitez
    Canon 17-55 2.8 IS
    za drogi!
    Cytat Zamieszczone przez Vitez
    17-85
    za ciemne ale dzieki za podpowiedz
    Cytat Zamieszczone przez Vitez
    Sigma 20 1.8, Canon 24 2.8, Canon 28 1.8
    temat z jasna stalka trawie..... to byloby niezle rozwiazanie w okolicach standardu, czy jasna sigma bedzie dobrze wspolpracowac z 350d? a moze poczekac na tamrona lub tokine szeroka i dosc jasna ale z zoomem?
    Canon EOS, Tokina, Tamron, SpeedLite, Quantuum, Yongnuo

  9. #29
    Pełne uzależnienie Awatar Jac
    Dołączył
    Nov 2004
    Miasto
    W-wa/Bielany
    Posty
    4 813

    Domyślnie

    z ta sigma to uwazaj, bo zdjecia produkeju b.ladne, ale AF jest wolny i glosny a fitry to 82mm

  10. #30
    Początki nałogu
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    46
    Posty
    372

    Domyślnie

    Narazie trzeba czekać na tamrona 17-50 F2.8, w zasadzie w tym szkle wielu pokłada nadzieje i mam nadzieje że dorówna ono 28-75. Obecnie teoretycznie niezłym wyborem była by Sigma 18-50 F2,8 niestety ma kiepski AF i do tego potworne aberacje, mam nadzije że Tamron będzie w tej kwestii o dwie klasy lepszy. Proponuje zaglądać na wątek obok http://www.canon-board.info/showthre...249#post155249 i czekać na obszerne testy Tamrona 17-50.

Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •