Witam. Przymierzam się do zakupu pełnej klatki i padło na 6d. Pytanie co do obiektywu bo chciałbym wkońcu mieć jakiś zoomczy 24-70 f4 jest coś wart chodzi o jakość a nie światło ?
i czy osoby które go mają są z niego zadowolone ?.
Pozdrawiam.
Witam. Przymierzam się do zakupu pełnej klatki i padło na 6d. Pytanie co do obiektywu bo chciałbym wkońcu mieć jakiś zoomczy 24-70 f4 jest coś wart chodzi o jakość a nie światło ?
i czy osoby które go mają są z niego zadowolone ?.
Pozdrawiam.
Brak ;(
istnieje tylko jeden powod , dla ktorego ewentualnie warto kupic ten obiektyw- ma mozliwosc robienia " prawdziwych " makro , czyli pozwala na duze zblizenie.
jesli makro Cie nie kreci - to nie bardzo widze sens , skoro nieco tanszy obiektyw canona o porownywalnej jakosci optycznej ma zakres 24-105 mm.
jesli sie chcesz specjalizowac w makro , to tez za bardzo nie ma sensu , gdyz takich mozliwosci jak prawdziwy obiektyw makro ten zoom nie daje.
dla mnie jest zagadka , kto kupuje ten obiektyw ? - prawdopodobnie w nadziei , ze jakoscia obrazowania jest odpowiednikiem 24-70/2,8 LII - nie jest , sporo brakuje.
Sa raporty o blednej pracy tego obiektywu na 70 mm .
kazdy musi sam podjac decyzje co kupic w zaleznosci od potrzeb , (albo tez w nieswiadomosci ) , ale raczej wybieralbym w tym przedziale cenowym pomiedzy tamron 24-70/2,8 ze stabilizacja lub canonem 24-105/4 L is.
pierwszy jest chyba bardziej predystynowany do reportazu , drugi pleneru , ale obydwoma robi sie wszystko.
Ostatnio edytowane przez Bechamot ; 20-06-2015 o 13:30
Polecam Ci bardziej miarodajne opinie
Canon EF 24-70 mm f/4L IS USM - Optyczne.pl
optyczne robia calkiem dobre pomiary , ale jeszcze trzeba je odpowiednio moc zinterpretowac i wiedziec co one oznaczaja.
porownanie 24-70/4 do 24-105/4 za pomoca pomiarow mtl wykazuje ze w centrum pola 24-70 rysuje tak jak 24-105 , natomiast na brzegach 24-105 rysuje gorzej , mniej ostro.
ostrosc jest wyliczana .
to sa roznice widoczne w skali 100%
skoro jest ostrosc wyliczana to moze da sie tak wyliczyc z 24-105 ze bedzie roznica mniejsza ?
oczywiscie , tutaj na tablicy w jpegu .
z orginalnego raw znaczacych roznic nie bedzie ,
a ze rozdzielczosc sie neimal zawsze redukuje , bo zaden monitor nie daje 22 mpx , wiec rozdzielczosc po zredukowaniu do rozdzielczosci monitora czy powiedzmy do skali ok 70% jest identyczna.
pozostaje w 24-105 szerszy zakres zmiany kata widzienia .
brzegi pola:
24-70
24 105
po podniesieniu kontrastu ,wyostrzenia na jpg , na raw bedzie bezsladowo:
roznic w ostrosci na zdjeciu nie bedzie , w rozdzielczosci przy bardzo uwaznym porownaniu w skali 100%
natomiast sa meldunki , takze na tym forum o wystepujacych problemach w 24-70 z ostrzeniem af na 70 mm - to raczej powazniejsza sprawa.
optyczne o tym milcza.
Tu jeszcze coś piszą na ten temat : Canon EF 24-70mm f/4 USM L IS - Full Format Review / Test Report
Do pracy - 50d, 6d, 135 2.0, 85 1.8, 35 1.4, 24-70 is, DJI Phantom 3, + lampy, wyzwalacze, gripy, rigy, statywy....
hobbystycznie - brak czasu niestety :-(
...a w odniesieniu do linku który podałem, to opinie użytkowników tego obiektywu a nie test pomiarowy. Mając ff wybrałbym jednak szkło w którym flex jest mniej podatny na pęknięcie. Nie wiem co założyciel wątku fotografuje, ale 24 na ff to już na tyle szeroko, że landszafty można ogarnąć, a z opcji makro w 24-70 korzystać przy okazji.
Ostatnio edytowane przez słowiczek ; 20-06-2015 o 18:54
Ktoś kto, przypiekany żywym ogniem, nie kupi C24-105L a nie ma kasy na C24-70/2.8LII.
Dla mnie 24mm w C24-105L są bezużyteczne (pokraczny obrazek ze sporą CA). Oczywiście można to bardzo pięknie korygować w PP (i przy okazji wujkowi domalować wąsy).
Krótko go testowałem bo od razu mnie zniechęcił.
Mój syn od 2 miesięcy używa C24-70/4L IS w zestawie z 6D i bardzo sobie chwali w porównaniu do posiadanego C17-55/2.8 + 50D. Zwłaszcza szeroki kąt.
Trzeba przyznać, że C24-70/4L IS ma bardzo dobre opinie użytkowników i marną opinię w tzw. "środowisku". Nie znam powodów ani sensownych argumentów (może sentyment do starego C24-105L)
Tu jest porównanie wszystkiego ze wszystkim:
LensRentals.com - Canon 24-70 f/4 IS Resolution Tests
No i przy okazji opinia Rogera.
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200
wszystkie 4 obiektywy jakie w tym watku wymienilem sa obiektywami " z gornej polki" .
Wszystkie sa dobre. Mozna powiedziec ze to aktualny stan techniki.
Jakosc obrazowania na porownywalnym wysokim poziomie, choc jakies roznice oczywisce sa.
Zaden z nich jakoscia obrazu nie podskoczy chocby do bodaj najtanszej stalki canona np 50/1,8 albo 50 1,8 stm.
Mimo tego obraz z tych obiektywow jest uznawany za bardzo dobry.
Wlasciwie wiekszosc kupujacych jest z zakupu kazdego z nich zadowolona. Opinie negatywne stanowia zdecydowana mniejszosc.
zatem rodzi sie prosty dylemat :
co przemawia za wyborem 24-70/4 IS , skoro istnieje tanszy , podobnie rysujacy, o szerszym zakresei zooma 24-105/4 IS ? Roznice w jakosci obrazowania nie sa istotne a i tak zaden z nich przeciez nie podskoczy do taniutkiej stalki 50 mm.
coz takiego mialby 24-70 , czego inne wymienione obiektywy nie posiadaja?
- Ma mozliwosc prawie, ze prawdziwego makro. To go odroznia.
Mozna sie obejsc bez prawdziwego/drugiegi obiektywu makro w latwiejszych przypadkach.
pozostale tego nie maja , choc 24-105 pod tym wzgledem rowniez jest calkiem dobry -( model samolotu mysliwskiego 1:33 wypalni cala klatke ).
pytanie o 24-70 lub 24-105 jest dla mnie pytaniem o macro lub szerszy zakres zmian ogniskowych.
105 mm z cropowaniem pozwala osiagnac w praktyce 150 mm bez widocznego spadku jakosci , masz wiec obiektyw w praktyce 24-150 mm , niezly optycznie.
Nie sugeruje co pytajacy ma kupic , zwracam uwage jedynie na pewien aspekt.
warto zastanowic sie czy w tej cenie nie kupic T 24-70/2,8 IS - mamy juz rzeczywiscie mozliwosc fotografowani scen statycznych w zlych warunkach oswietleniowych , za porownywalna cene , lub 24-105 - tanszy , o podobnej jakosci obrazowania , przyzwoicie wykonany- za to bardziej uniwersalny.
Bardzo niepokojace sa meldunki o zlej pracy 24-70/4 na 70 mm. Nie wiemy na razie czy sa to jednostkowe przypadki jakiegos wadliwego montazu , czy wada konstrukcyjna.
Na to trzeba zwrocic uwage.
Dzięki za odpowiedzi. Pytanie powstaje w mojej głowie takie. Co lepiej wybrać nowy 24-70 f4 czy może używkę 24-70 2.8 pierwszej generacji ?
Brak ;(
przede wszystkim probowalbym wyjasniac problem zlej korekty na 70 mm - czy to sie potwierdza , czy tylko sa to przypadki jednostkowe ?
do czasu jednoznacznej odpowiedzi wstrzymalbym sie z decyzja.
jesli okaze sie, ze alarm jest falszywy , to jednak wolalbym versje 4.0 od strarej 2,8
uzysk jaki daje IS w przypadku deficytu swiatla jest jednak wiekszy niz 1 ev jakie daje stara 24-70/2,8
dokladniej biorac wybor zalezy od zastosowan.
stara 24-70 ma dwie cechy , ktore mozna wykorzystac jesli to jest komus wazne.
-bardzo dobry rysunek w zakresie ok 35 mm na przyslonie ok 5,6 - lepszy niz w nowej 24-70/2,8 i mniejszy spadek ostrosci ku brzegom
-szeroko rozciagnieta skale na pierscieniu ostrzenia recznego , co pozwala na precyzyjna nastawe przy uzyciu LV , lub ostrzenia na odleglosc wedlug skali.
te cechy raczej rzadko odgrywaja priorytetowa role , wiec chyba nie beda decydujace.
ale widzac o tym, ze obok 24-70/4 istnieje 24-105/4 powazanie bym sie zastanowil czy nie wybrac jednak 24-105?
24-70 wybralbym jedynie wowczas, gdybym robil stosunkowo duzo macro w podrozy aby nie targac drugiego obiektywu.
Ostatnio edytowane przez Bechamot ; 21-06-2015 o 14:13