Strona 20 z 24 PierwszyPierwszy ... 101819202122 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 191 do 200 z 242

Wątek: Sigma 24-35mm f2 dg hsm art

Mieszany widok

  1. #1
    Początki nałogu Awatar 5pirit
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    433

    Domyślnie Odp: Sigma 24-35mm f2 dg hsm art

    Profil pewnie się pojawi przy kolejnej wersji ACR.

    Pytanie do ślubniaków, czy to 24mm z dołu wystarcza wam np. na mniejszych salach?
    eŁOS 6D + Canon + Tamron + Tokina + YN

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar BeatX
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    44
    Posty
    1 750

    Domyślnie Odp: Sigma 24-35mm f2 dg hsm art

    Ja póki co, używam profilu od 24LII.
    To szkło ma dosyć podobny poziom winietowania, oraz dystorsjii
    Fuji X-H2 | Viltrox 13/1.4 | Fujinon 16/1.4 R WR| Fujinon 23/1.4 R LM WR| Fujinon XF 35/1.4 R | Viltrox 75/1.2 PRO
    Moje zdjęcia: https://flickr.com/photos/maciej_k/

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar BeatX
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    44
    Posty
    1 750

    Domyślnie Odp: Sigma 24-35mm f2 dg hsm art

    24mm wystarcza w zupełności do jakiegokolwiek pomieszczenia, natomiast f/2.0 w zupełności do jakiegokolwiek oświetlenia podczas wesela.
    Mówię oczywiście o normalnych sytuacjach, a nie o weselu oświetlonym wyłącznie świeczkami
    Fuji X-H2 | Viltrox 13/1.4 | Fujinon 16/1.4 R WR| Fujinon 23/1.4 R LM WR| Fujinon XF 35/1.4 R | Viltrox 75/1.2 PRO
    Moje zdjęcia: https://flickr.com/photos/maciej_k/

  4. #4
    Początki nałogu Awatar 5pirit
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    433

    Domyślnie Odp: Sigma 24-35mm f2 dg hsm art

    Kurczę ciągle się miotam między stałką a tą Sigmą 24-35mm fak siet. Do tego mam 100mm f2 więc przy tej Sigmie bym był "stało świetlny"

    Tylko znowu za duża luka by była między jednym a drugim, więc do tego bym musiał jakąś "pisiątkę" kupić, a jak ja lubię takie dylematy.
    Ostatnio edytowane przez 5pirit ; 29-09-2015 o 09:43
    eŁOS 6D + Canon + Tamron + Tokina + YN

  5. #5
    Uzależniony
    Dołączył
    Mar 2013
    Miasto
    .
    Posty
    708

    Domyślnie Odp: Sigma 24-35mm f2 dg hsm art

    Kup do tego 50 STM

  6. #6
    Pełne uzależnienie Awatar BeatX
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    44
    Posty
    1 750

    Domyślnie Odp: Sigma 24-35mm f2 dg hsm art

    Otóż to
    Albo 85/1.8
    Jeszcze raz to napiszę, Sigma 24-35/2.0 ART w zestawieniu z Canon 85/1.8 to jest setup do repo ślubnego, który kompletnie w niczym nie ograniczy żadnego fotografa na tej planecie
    Inna sprawa, że ktoś może woleć inne ogniskowe - spoko, ale to nie zmienia faktu że 24-35/2.0 + 85/1.8 i ma się obiektywy na każdą sytuację w repo ślubnym.
    Fuji X-H2 | Viltrox 13/1.4 | Fujinon 16/1.4 R WR| Fujinon 23/1.4 R LM WR| Fujinon XF 35/1.4 R | Viltrox 75/1.2 PRO
    Moje zdjęcia: https://flickr.com/photos/maciej_k/

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar marfot
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    Zgorzelec
    Posty
    4 592

    Domyślnie Odp: Sigma 24-35mm f2 dg hsm art

    Cytat Zamieszczone przez BeatX Zobacz posta
    Jeszcze raz to napiszę, Sigma 24-35/2.0 ART w zestawieniu z Canon 85/1.8 to jest setup do repo ślubnego, który kompletnie w niczym nie ograniczy żadnego fotografa na tej planecie
    Nie wierzę, że słyszę takie zdanie od fotografa ślubnego.
    Dla mnie wyznacznikiem konwencji fotografii ślubnej było zręczne używanie 35/1.4 i 85/1.2. Dla naszych ciasnych mieszkań dołączył 24/1.4.
    Ciemniejsze szkła (f/2.0..2.8) miały zastosowanie w "zwykłym" repo.
    Czy jednak konwencja ślubna nie jest ważniejsza od wygody fotografa?
    https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
    EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200

  8. #8
    Pełne uzależnienie Awatar crazy
    Dołączył
    Apr 2007
    Miasto
    Chełmno
    Wiek
    41
    Posty
    1 554

    Domyślnie Odp: Sigma 24-35mm f2 dg hsm art

    Cytat Zamieszczone przez marfot Zobacz posta
    Nie wierzę, że słyszę takie zdanie od fotografa ślubnego.
    Dla mnie wyznacznikiem konwencji fotografii ślubnej było zręczne używanie 35/1.4 i 85/1.2. Dla naszych ciasnych mieszkań dołączył 24/1.4.
    Ciemniejsze szkła (f/2.0..2.8) miały zastosowanie w "zwykłym" repo.
    Czy jednak konwencja ślubna nie jest ważniejsza od wygody fotografa?
    Już dawno pisałem nie ważne czym ważne jak. Dla jednych lepsza stawka dla innych zoom, każdy pracuje inaczej. Sam ostatnio myślałem czy by nie wymienić stałki na zoom kosztem światła dla wygody. Dzisiejszy fotograf ślubny ma dużo prościej jak dawniej
    Skupiam się na zdjęciach a nie na tym czym fotografuję.

  9. #9
    Pełne uzależnienie Awatar marfot
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    Zgorzelec
    Posty
    4 592

    Domyślnie Odp: Sigma 24-35mm f2 dg hsm art

    Cytat Zamieszczone przez crazy Zobacz posta
    Już dawno pisałem nie ważne czym ważne jak.
    Ostatnio oglądałem znakomity IMO reportaż ślubny zrobiony przez profesjonalistkę z pomocą 400D, 17-55/2.8 i 85/1.8 w czasach gdy jeszcze wypadało focić takim sprzętem. Autorka odeszła od fotografii ślubnej, po części z racji "bokehowej" konwencji i dyktatury ultrajasnych stałek.
    Stąd moje zdziwienie, że jakby wraca preferencja repo nad manierą ślubną.
    https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
    EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200

  10. #10
    Pełne uzależnienie Awatar BeatX
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    44
    Posty
    1 750

    Domyślnie Odp: Sigma 24-35mm f2 dg hsm art

    Cytat Zamieszczone przez marfot Zobacz posta
    Nie wierzę, że słyszę takie zdanie od fotografa ślubnego.
    Słyszysz, słyszysz
    Dotychczas nie było opcji, bo albo jasne i szerokie stałki dla super bokehu, albo zoomy f/2.8 które już tej plastyki nie miały.
    Wraz z premierą Sigmy 24-35/2.0 ART sytuacja się zmieniła i spokojnie można polepszyć sobie komfort pracy, nieznacznie tylko zmniejszając jakość zdjęć (w pojęciu plastyki)
    Jak chce Ci się żonglować obiektywami, w imię wyższej idei to proszę bardzo każdy pracuje jak woli.
    Ja tego za darmo nie robię, obecnie tylko z tego żyję i w takim momencie w człowieku włącza się przelicznik nakładu pracy/wygody pracy vs zysk
    Mi się po prostu nie opłacało zmieniać co chwila 24LII na Sigmę 35/1.4, skoro tylko ja podniecałem się bokehem i poniekąd użytkownicy for fotograficznych.
    Teraz tylko sobie kręcę zoomem Sigmy 24-35/2.0 w momentach, w których użyłbym 24LII, albo Sigmy 35/1.4 ART.
    Szybko, sprawnie i zajebiście

    Reasumując.. spróbuj Sigmy 24-35/2.0 ART, a sam zobaczysz jak wygodnie można zrobić bardzo dobrej jakości reportażowy materiał fotograficzny.
    Fuji X-H2 | Viltrox 13/1.4 | Fujinon 16/1.4 R WR| Fujinon 23/1.4 R LM WR| Fujinon XF 35/1.4 R | Viltrox 75/1.2 PRO
    Moje zdjęcia: https://flickr.com/photos/maciej_k/

Strona 20 z 24 PierwszyPierwszy ... 101819202122 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •