Strona 2 z 25 PierwszyPierwszy 123412 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 242

Wątek: Sigma 24-35mm f2 dg hsm art

  1. #11
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Feb 2007
    Posty
    2 601

    Domyślnie Odp: Sigma 24-35mm f2 dg hsm art

    Cytat Zamieszczone przez cobalt Zobacz posta
    No to teraz już spokojnie mogę zbierać na 24-70, bo oszczędzam na pojedynczych stałkach 24, 35, 50 i 70mm . Tym bardziej, że stałki 70mm canon nie produkuje. No i najważniejsza sprawa w sporcie nie mogę zmieniać obiektywów co 15s.
    jeśli do sportu potrzebujesz tak szeroko to to muszą to być niezłe zdjęcia - już idę na stronę obejrzeć - oszczędzaj

    edit:
    byłem - piłka kopana - nie oszczędzaj, w piłce kopanej wystarczy jeden (ale akurat nie ten) obiektyw 70-200 2.8LIS i finito, inne to tylko dodatki
    Ostatnio edytowane przez jaś ; 19-06-2015 o 09:49
    Jestem szumofobem
    S50/1.4A. Mam ostrego kundla.
    Używam Lee: BS, LS, Lee Landscape Polarizer 105mm, .6, .9 soft i hard, holder 2 sloty + pierścień

  2. #12
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    2 512

    Domyślnie Odp: Sigma 24-35mm f2 dg hsm art

    Cytat Zamieszczone przez jaś Zobacz posta
    na takie szkło nie warto spoglądać z perspektywy fotografowania widoczków, 24 i 35 to jednak różne ogniskowe i właściwie użyte dają rożne efekty, jeśli ktoś używa obu to szkło jest jakąś alternatywą dwóch stałek, cena - będzie tanio jeśli szkło będzie dobre i zastąpi dwa szkła, seria ART jeśli popatrzyć na osiągi ma ceny spore ale nie przekraczające granic rozsądku.
    mysle , ze decydujaca dla sukcesu lub niepowodzenia komercyjnego bedzie jakosc optyczna.
    specjalnie nie znajduje uzasadnienia dla stosowania zoomow 1,5*
    - chyba ze akurat ten obiektyw mialby takie parametry optyczne , ze warto go dla nich kupic - ale o tym nie jestem przekonany.
    wolalbym z pewnoscia stalke 24 mm/1,8 lub 24/2.0 z IS ( nie wiem czy taka jest) od takiego poteznego zooma 24-35. zakres zmian zbyt waski by uzasadnial zakup .

    z tej samej odleglosci fotografowania perspektywa dla 35 i 24 jest dokladnie taka sama , krok do przodu zawsze mozna zrobic jesli chce sie wezej , ale to nie bedzie potrzebne . kropujac z np 36 mpx do 16 mp ( krop 1,5) masz ciagle az nadto rozdzielczy obraz.

    do prac specjalnych , gdzie nie mozna sobie pozwolic na utrate rozdzielczosci i tak trzeba zabrac stalke.

  3. #13

    Domyślnie Odp: Sigma 24-35mm f2 dg hsm art

    Cytat Zamieszczone przez jaś Zobacz posta
    jeśli do sportu potrzebujesz tak szeroko to to muszą być niezłe zdjęcia - już idę na stronę obejrzeć - oszczędzaj
    Potrzebuję już teraz (do APS-C) na gwałt zooma 24-70 do koszykówki i do piłki ręcznej. Podpieram się 17-50, ale 24-70 i jeszcze ze światłem f/2,0 byłoby super.
    C eos 6D | T 24-70/2,8 VC USD; C 70-200/2,8 L USM; C TCx1,4II | YN-568EX
    www.cobalt.fr.pl

  4. #14
    Pełne uzależnienie Awatar BeatX
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    44
    Posty
    1 736

    Domyślnie Odp: Sigma 24-35mm f2 dg hsm art

    Cytat Zamieszczone przez Bechamot Zobacz posta
    z tej samej odleglosci fotografowania perspektywa dla 35 i 24 jest dokladnie taka sama , krok do przodu zawsze mozna zrobic jesli chce sie wezej , ale to nie bedzie potrzebne . kropujac z np 36 mpx do 16 mp ( krop 1,5) masz ciagle az nadto rozdzielczy obraz.
    Jak perspektywa ta sama?
    Jest zupełnie inna.
    Tak samo można powiedzieć o 35mm i 50mm.
    35mm wykropuje się do 50mm, albo krok w przód czy w tył załatwia robotę.
    Jednak jak chyba każdy wie, 35mm nie da zastąpić 50mm.
    Tak samo jak 50mm nie da się zastąpić 85mm, a 85mm 135mm itd.
    Crop wycinka kadru, to imho ostateczność która nie zawsze da zadowalające rezultaty.

    Ja przez lata wypracowałem sobie system pracy w fotografii reportażowej, którym stałki 24mm i 35mm stanowią bazę do uzupełniania o teleobiektyw i okazjonalnie rybie oko.
    Używam 24LII oraz Sigmy 35/1.4 które to obiektywy w 90% i tak domykam do f/2.0
    Tak więc dla mnie Sigma 24-35/2.0 jest super
    Po cichu również liczyłem na 24-70/2.0 (albo chociaż 24-50/2.0), ale nie będę narzekać bo i tak dla mnie zapowiada się sporo mniej żonglerki obiektywami 24LII + Sigma 35/1.4
    Fuji X-H2 | Fujinon 16/1.4 | Fujinon 35/1.4 | Viltrox 75/1.2
    Moje zdjęcia: https://flickr.com/photos/maciej_k/

  5. #15
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    2 512

    Domyślnie Odp: Sigma 24-35mm f2 dg hsm art

    Cytat Zamieszczone przez BeatX Zobacz posta
    Jak perspektywa ta sama?
    Jest zupełnie inna.
    Tak samo można powiedzieć o 35mm i 50mm.
    35mm wykropuje się do 50mm, albo krok w przód czy w tył załatwia robotę.
    Jednak jak chyba każdy wie, 35mm nie da zastąpić 50mm.
    Tak samo jak 50mm nie da się zastąpić 85mm, a 85mm 135mm itd.
    Crop wycinka kadru, to imho ostateczność która nie zawsze da zadowalające rezultaty.

    Ja przez lata wypracowałem sobie system pracy w fotografii reportażowej, którym stałki 24mm i 35mm stanowią bazę do uzupełniania o teleobiektyw i okazjonalnie rybie oko.
    Używam 24LII oraz Sigmy 35/1.4 które to obiektywy w 90% i tak domykam do f/2.0
    Tak więc dla mnie Sigma 24-35/2.0 jest super
    Po cichu również liczyłem na 24-70/2.0 (albo chociaż 24-50/2.0), ale nie będę narzekać bo i tak dla mnie zapowiada się sporo mniej żonglerki obiektywami 24LII + Sigma 35/1.4

    fotografujac z tej samej odleglosci , wycinek pola z obietywu 24 mm do wielkosci pola z obiektywu 35 mm daje te sama perpektywe , te same proporcje .
    roznica bedzie w GO. sama perspektywa nie zalezy od ogniskowej a od odleglosci fotografowania - to wszystko przy takiej samej projekcji optycznej - rectilinarnej.
    tzn nie ma problemu sprowadzic perspektywe z obiektywu 24 mm do perspektywy z obiektywu 35 mm , wystarczy zachowac te sama odleglosc i wyciac odpowiednio czesc pola.

    mowiac inaczej - obiektyw 35 mm " zawiera sie " w obiektywie 24 mm.
    Kropuiac mamy spadek rozdzielczosci , ale i tak jest ona najczescie wystarczajaca.

  6. #16
    Uzależniony Awatar RTSiak
    Dołączył
    Aug 2010
    Posty
    635

    Domyślnie Odp: Sigma 24-35mm f2 dg hsm art

    przeciez oni raczej nie puszcza tego 24-70/2, to byl wymysl internetow, to szklo byloby DUZE i drogie

    co do tego 24-35 to jak dla mnie spoko (chociaz snilo mi sie dzisiaj ze jest to 20-35 :P), jesli optycxznie bedzie kosa i zejdzie do ok 2.5 tys to calkiem ok, tylko to sigma i sigmowy AF wiec tu juz zaczynaja sie schody...

  7. #17
    Pełne uzależnienie Awatar Eberloth
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    2 449

    Domyślnie Odp: Sigma 24-35mm f2 dg hsm art

    Moje 24-105 trzymane głównie dla 24mm oraz 35/2.0 IS zakupione jako relatywnie tania, szeroka na FF i w miarę jasna stałka mogą się czuć zagrożone... Obawy tylko o AF jak u RTSiak-a. Miałem 18-35/1.8 i szału nie było...
    Sprzęt - dekielek z przyległościami.
    Fumare humanum est!

  8. #18
    Uzależniony
    Dołączył
    May 2010
    Posty
    589

    Domyślnie Odp: Sigma 24-35mm f2 dg hsm art

    Cytat Zamieszczone przez BeatX Zobacz posta
    Używam 24LII oraz Sigmy 35/1.4 które to obiektywy w 90% i tak domykam do f/2.0
    Tak więc dla mnie Sigma 24-35/2.0 jest super
    To prawda, jest super pod warunkiem, że nie będziesz jej musiał domykać do 2.8 podobnie jak stałki, które domykasz o jedną działkę.

  9. #19
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Feb 2007
    Posty
    2 601

    Domyślnie Odp: Sigma 24-35mm f2 dg hsm art

    Cytat Zamieszczone przez Bechamot Zobacz posta
    z tej samej odleglosci fotografowania perspektywa dla 35 i 24 jest dokladnie taka sama
    to niepopularna wiedza na tym forum - pisząc o właściwym użyciu dokładnie to właśnie miałem na myśli - ale to nie jest przykład właściwego użycia .
    jakość optyczna to podstawa, ja raczej nie kupię, na szerokim skończę na 35/1.4 ale nigdy nie wiadomo
    Jestem szumofobem
    S50/1.4A. Mam ostrego kundla.
    Używam Lee: BS, LS, Lee Landscape Polarizer 105mm, .6, .9 soft i hard, holder 2 sloty + pierścień

  10. #20
    Pełne uzależnienie Awatar BeatX
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    44
    Posty
    1 736

    Domyślnie Odp: Sigma 24-35mm f2 dg hsm art

    Cytat Zamieszczone przez Bechamot Zobacz posta
    fotografujac z tej samej odleglosci , wycinek pola z obietywu 24 mm do wielkosci pola z obiektywu 35 mm daje te sama perpektywe , te same proporcje .
    roznica bedzie w GO.
    I właśnie dla GO (której wypadkową jest "plastyka"), kupuje się kilka stałek, zamiast crop'ować z jednej
    Z im szerszej stałki crop'ujesz - tym bardziej będzie widoczne, że zdjęcie jest crop'owane.
    Co innego crop'ować ze 135mm aby przybliżyć sobie obraz do powiedzmy 200mm, a co innego z 24mm crop na 35mm.
    24mm na bokach już sporo zniekształca, i tych zniekształceń się nie pozbędziesz.
    Właśnie między innymi przez te zniekształcenia po bokach używam na przemian 24LII oraz Sigma 35/1.4
    Sigma 24-35/2.0 załatwia temat zniekształceń na bokach kadru, a dodatkowo jest na tyle jasna że spokojnie nada się na śluby

    Cytat Zamieszczone przez horak Zobacz posta
    To prawda, jest super pod warunkiem, że nie będziesz jej musiał domykać do 2.8 podobnie jak stałki, które domykasz o jedną działkę.
    Ja swoje stałki przymykam nie żeby zniwelować wady optyczne, a żeby odpowiednio kontrolować rozkład GO
    Fuji X-H2 | Fujinon 16/1.4 | Fujinon 35/1.4 | Viltrox 75/1.2
    Moje zdjęcia: https://flickr.com/photos/maciej_k/

Strona 2 z 25 PierwszyPierwszy 123412 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •