wyślij do serwisu. faktycznie jest duży problem.
wyślij do serwisu. faktycznie jest duży problem.
ebe ebe
Witam!
Sprawa się wyjasniła. Faktycznie był problem . Obiektyw z aparatem oddałem do serwisu Canona w Warszawie. Pierwsza ekspertyza to "Konieczność kalibracji obiektywu do bady". Po dokonaniu kalibracji (usługa płatna 123pln) okazało się że jest jeszcze gorzej. O ile na początku nieostre były zdjęcia na pełnym zoomie w nieskończoności to po tej kalibracji ostrość na pełnym zoomie w nieskończoności pogorszyła się na tyle, ze aparat wogóle nie był w stanie zrobić zdjęcia, nawet na LV. W związku z powyższym oddałem sprzęt (szkło + 70D) do reklamacji. Po dogłębnej analizie okazało się, ze jest wada w ustawieniach soczewek i trzeba dokonać korekty fizycznej wewnątrz obiektywu. Koszt to naprawy to 246pln + 123pln ponowna kalibracja do body. Ponieważ wcześniej ją robili a nie wykryli tej wady to poprzednio zapłaconą sumę uznali i musiałem dopłacić te 246pln.
Obiektyw był kupiony w jednych z większych firm sprzedających nowy i używany sprzęt fotograficzny w Warszawie. Przy kupnie wystawiono mi gwarancję ale firma uchyliła się od zobowiązań już na etapie tych pierwszych 123pln więc oby wykupić swój sprzęt z serwisu Canona musiałem zapłacić z własnej kieszeni a potem przez wiele dni w żaden sposób nie zainteresowała się moją sprawą. Co gorsza, gdy Canon czekał na decyzję o zgodzie na odpłatną kalibrację oni nie udzielali tej odpowiedzi a gdy zadzwoniłem do właściciela tej firmy, która sprzedaje sprzęt usłyszałem "bym nie wydzwaniał co chwilę bo mają wiele innych ważnych spraw"! Poczułem się jakby mnie spoliczkowano - jak można tak powiedzieć do klienta!
Wczoraj po odebraniu już naprawionego sprzętu z serwisu udało mi sie skontaktować z innym pracownikiem tej firmy, który obiecał mi że zajmie sie moją sprawą i prosił o kontakt we wtorek. Jeśli w żaden sposób nie poczują się do wsparcia mnie mimo, iż byli do niej zobowiązani wystawiając gwarancję to zwyczajnie ujawnię nazwę tej firmy a do tego prawie na pewno zgłoszę sprawę do sądu konsumenckiego.
Aha, zapomniałem napisać, ze teraz obiektyw działa rewelacyjnie jak na urządzenie tej klasy i jestem zadowolony z naprawy w serwisie Canona na Żytniej.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowane przez Lutek ; 11-07-2015 o 09:51
Lutek
EOS 70D | Canon 50mm f/1.8 STM | Canon 18-135 3.5-5.6 IS STM | PIXMA MG7150
Porażka ten serwis Canona... Po Twoich zdjęciach ewidentnie było widać, że coś jest nie tak z obiektywem i nie chodzi tu o kalibrację do body. A wysłanie klientowi obiektywu który nie jest sprawny (ktoś tam w ogóle robi testy po tym jak "skalibrował"??), to kpina w żywe oczy.
Firma od której kupiłeś to też nieźli agenci. Chociaż pewnie poszłoby to inaczej, gdybyś zamiast na Żytnią, obiektyw wysłał z powrotem do nich.
Wrzuć jakieś sample jak to teraz wygląda z ostrością na 135mm.
Serwis sprawdzał na tablicach w serwisie a nieostrość występowała na odległościach od 50m a na bliskich zdjęciach było dobrze, więc jak nie wyszli z nim na ulicę to nie mieli szansy dostrzec. Do serwisu większych zastrzeżeń w związku z tym nie mam poza tym, ze klient zawsze musi odczekać 3-4 dni nawet jeśli jest reklamacja.
Co do firmy, która sprzedała obiektyw to własnie do nich wysłałem sprzęt a oni oddali do serwisu Canon ale gdy okazało się, ze ta pierwsza kalibracja za 123 zł to umyli ręce, ja nie mogłem się doprosić reakcji i w końcu sam musiałem zapłacić by odzyskać swój sprzęt.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowane przez Lutek ; 11-07-2015 o 11:35
Lutek
EOS 70D | Canon 50mm f/1.8 STM | Canon 18-135 3.5-5.6 IS STM | PIXMA MG7150
No to zmienia postać rzeczy... Oby sklep wyszedł z twarzą z całej tej sprawy.
Ale przynajmniej masz już dobry, sprawny obiektyw, więc pozostaje ...robić zdjęcia.
No więc rozmawiałem ta firmą i w ramach rekompensaty dogadałem się, ze przyjmą mój 50mm/1.8 II a dadzą nowy 50mm/1.8 STM więc chyba propozycja do przyjęcia. Co do obiektywu to i tak idzie do trzeciej poprawki w serwisie Canona ale dopiero za tydzień bo nie ma tego technika-serwisanta, który robił mój sprzet. W sumie to, ze starają się by poprawki robiła ta sama osoba to chyba dobrze....
Poprawili nieostrość na 135 ale pozostał problem na 18mm, ktory pojawił się po 1-ej kalibracji. Teraz przy 18mm nie ostrzy przez wizjer a na LV ostrzy więc coś się rozjechało z kalibracją. W zasadzie jak w mikrokalibracji z "0"ustawię na -10 to wychodzi ostro ale problem polega na tym, ze w bliższym odległościach np 30m pogarsza się ostrość - więc wygląda to na to, że obiektyw ostrzy ale kalibracja się cosik rozjechała...
Za tydzień dam znać co dalej.........
Pozdrawiam,
Ostatnio edytowane przez Lutek ; 14-07-2015 o 18:19
Lutek
EOS 70D | Canon 50mm f/1.8 STM | Canon 18-135 3.5-5.6 IS STM | PIXMA MG7150
Mały update. Właśnie wróciłem od nich. Mimo całej sytuacji ta firma okazała się uczciwa (mówię o tej firmie, która mi sprzedała obiektyw). Podaliśmy sobie rękę z szefem i jest ok. W ramach rekompensaty przyjęli 50mm/1.8 II a dali 50mm/1.8 STM. Ten 50mm/1.8 STM w stosunku do poprzednika 500/1.8 II to rewelacja. Jest o wiele lepszy, tzn zdjęcia na minimalnej dziurze tj 1.8 są oczywiście trochę mniej ostre niż np przy 2.8 ale ich jakość jest nieporównywalnie lepsza niż w 50/1.8 II. Przede wszystkim nie ma tego walącego w oczy mydła. A przy 2.8 to już rewelka.
Za tydzień opiszę Wam co dalej w sprawie kalibracji w serwisie Canona na Żytniej.
Pozdrawiam
Lutek
EOS 70D | Canon 50mm f/1.8 STM | Canon 18-135 3.5-5.6 IS STM | PIXMA MG7150
No więc jestem po kalibracji. Wygląda na to, ze teraz jest ok. Ostrość nie jest taka "powalająca" ja w przypadku 50mm/1.8 STM bo to w końcu jakaś tam odmiana kita ale jest (jak mi sie wydaje) zupełnie przyzwoicie
Pozdrawiam
Lutek
EOS 70D | Canon 50mm f/1.8 STM | Canon 18-135 3.5-5.6 IS STM | PIXMA MG7150
Dobrze, ze to sie tak skonczylo.
Dobrze![]()
Lutek
EOS 70D | Canon 50mm f/1.8 STM | Canon 18-135 3.5-5.6 IS STM | PIXMA MG7150