Pokaż wyniki od 1 do 10 z 49

Wątek: Film do zdjęć nocnych

Mieszany widok

  1. #1
    Pełne uzależnienie Awatar jacek_73
    Dołączył
    Oct 2010
    Miasto
    53 N, 18 E
    Wiek
    51
    Posty
    2 587

    Domyślnie

    filtr 80A, o którym piszesz jest bardzo przydatny - likwiduje brzydki żółty zafarb, który bardzo ciężko usunąć w programie graficznym bez strat. Efekty bywają jednakoż różne. Najlepiej sprawdza się przy fotografowaniu obiektów oświetlanych halogenami.

    Moje przykłady:

    Jednak jak widać z cyfry efekty są o niebo (a nawet dwa) lepsze.

    P.S.
    Filmów najczęściej używałem fuji superia i agfa optima - ale czy to jeszcze można kupić? (na myśli mam agfę).

    Pozdrawiam.

    @edit: światło sodowe (przynajmniej u mnie) wspominany filtr lubił "robić" takie dziwnie zielone - nie niebieskie
    Ostatnio edytowane przez jacek_73 ; 24-06-2011 o 23:12
    Jestę fotografę
    miszcz martwi się o podpis

  2. #2
    Bywalec Awatar rbit9n
    Dołączył
    Jan 2007
    Miasto
    Reichshof
    Posty
    223

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jacek_73 Zobacz posta
    Jednak jak widać z cyfry efekty są o niebo (a nawet dwa) lepsze.
    porównujesz efekty z cyfry do moich przykładów? jeśli tak, to wyciągasz błędne wnioski, ponieważ te klatki są lekko niedoświetlone, a sam film jest spierniczony przez lab.

    bronica ec-tl, zenzanon MC 2,8/50, kodak ektar 100

    czy tu też powiesz, że cyfra jest lepsza od filmu?

    a jak wpływa dokładnie filtr 80A pokazuje ta para zdjęć:
    Yashica Electro 35 GSN, Kodak Profoto 100

    Yashica Electro 35 GSN, Kodak Profoto 100, Tiffen 80A.

    wybaczcie jakość, to jakiś stary poglądowy skan na szybko, a lepszego nie miałem czasu zrobić, ani ochoty, bo to jakiś testowy film był.

    pozdrawiam!
    Master of Disaster

    KOREX

    APARATY TRADYCYJNE

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar jacek_73
    Dołączył
    Oct 2010
    Miasto
    53 N, 18 E
    Wiek
    51
    Posty
    2 587

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez rbit9n Zobacz posta
    porównujesz efekty z cyfry do moich przykładów?
    ...
    pozdrawiam!
    Porównuję efekty jakie można uzyskać z cyfry i z analoga, z uwzględnieniem łatwości realizacji z tej pierwszej.

    P.S.
    Moje przykłady które dałem są przykładami zastosowania filtra 80A właśnie i miały na celu zilustrowanie zasadności stosowania owego Mam też przykłady zdjęć nocnych z filtrem i bez, ale nie są to pstryki udane (takie testowe bardziej) więc bardzo ciężko mi je w chwili obecnej odszukać, ale postaram się je tutaj umieścić.

    Pozdrawiam.
    Jestę fotografę
    miszcz martwi się o podpis

  4. #4
    Bywalec Awatar rbit9n
    Dołączył
    Jan 2007
    Miasto
    Reichshof
    Posty
    223

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jacek_73 Zobacz posta
    Porównuję efekty jakie można uzyskać z cyfry i z analoga, z uwzględnieniem łatwości realizacji z tej pierwszej.

    [----]

    Pozdrawiam.
    chyba masz na myśli szybkość z jaką poznaje się efekty naświetlania. są jednak pewne aspekty nocnej fotografii, w których łatwiej się robi na filmie. są to bardzo długie naświetlania, od pół godziny wzwyż. na przykład takie jak to:

    Master of Disaster

    KOREX

    APARATY TRADYCYJNE

  5. #5
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jan 2011
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    53
    Posty
    35

    Domyślnie

    Pomijam markę filmu ( co kto lubi). Natomiast czułość 400ASA/27 DIN pozwoli na złagodzenie kontrastów wynikających z nocnej pory. Naturalnie w wielkim skrócie...bo statyw, spotmeter, konkretna scena, zmiana czułości filmu wynikająca z zastosowania 80A, itd...
    A.

  6. #6
    Bywalec Awatar rbit9n
    Dołączył
    Jan 2007
    Miasto
    Reichshof
    Posty
    223

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez fanciemni Zobacz posta
    (...) czułość 400ASA/27 DIN pozwoli na złagodzenie kontrastów wynikających z nocnej pory. Naturalnie w wielkim skrócie... (...)
    to interesujące. czy mógłbyś rozwinąć ten skrót? bo przyznaję bez bicia, że pierwszy raz czytam takie rewelacje. co więcej! w praktyce nie zauważyłem, żeby zdjęcie na 4-setce było mniej kontrastowe niż na setce. ba! uważam, że na setkach lepiej wyglądają nocne landszafty, niż na 4-setkach.

    pozdrawiam!
    Ostatnio edytowane przez rbit9n ; 19-07-2011 o 11:01
    Master of Disaster

    KOREX

    APARATY TRADYCYJNE

  7. #7
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jan 2011
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    53
    Posty
    35

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez rbit9n Zobacz posta
    to interesujące. czy mógłbyś rozwinąć ten skrót? bo przyznaję bez bicia, że pierwszy raz czytam takie rewelacje. co więcej! w praktyce nie zauważyłem, żeby zdjęcie na 4-setce było mniej kontrastowe niż na setce. ba! uważam, że na setkach lepiej wyglądają nocne landszafty, niż na 4-setkach.

    pozdrawiam!

    Żadne rewelacje....No, chyba że negatyw 400 ISO jest bardziej kontrastowy od 100 ISO, moim zdaniem nie. A to, że Tobie ( i nie tylko) lepiej wychodzą na 100 ISO to niekoniecznie sprawa wyłącznie kontrastu. Również w skrócie, bo jak wiesz z praktyki, wiele zależy od okoliczności (zachmurzenia, sceny, konkretnej godziny, czy jest jakieś oświetlenie zastane, skalibrowany światłomierz, jaki obiektyw (i czy był jakiś filtr), negatyw, wywoływacz, powiększalnik, papier, itd...). Nie zrozum mnie źle, ja tylko opisuję swoje doświadczenia.
    pozdrawiam,
    A.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •